Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:53:29 GMT

اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۰۳۹۳

اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: باید از موضوع تکریم زائر امام‌ رضا(ع) و ارتباط با خریدار آگاهی داشت و اصول مشتری‌مداری و بازاریابی را فرا بگیریم اما متاسفانه فشارهای بسیاری روی افراد اثرگذار است.  

محمود بنانژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اصناف حلقه آخر اتصال با مردم هستند و به این دلیل عده‌ای تصور می‌کنند که بازار تعیین کننده قیمت‌هاست اما واقعیت این است که سهم اصناف در گرانی حدود ۱۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی تشکل‌های اصناف با گران‌فروشان برخورد می‌کنند اما متاسفانه بسیاری از افراد اصناف را مقصر می‌دانند. باید دانست حوزه اصناف در برخی موارد هیچ نقشی نداشته و افزایش قیمت‌ها و گرانی در اختیار آن نیست.

وی اضافه کرد: واحدهای صنفی می‌توانند از تکنولوژی روز، فضای مجازی و بستر فروشگاه‌های الکترونیکی نیز استفاده کنند تا در این صورت هزینه‌ها کاهش پیدا کند. ما در گذشته تلاش کردیم استفاده از این ظرفیت‌ها را به انواع دیگر ترویج دهیم اما متاسفانه به دلیل برخی دیدگاه‌های سنتی مقاومت‌هایی با چنین نوآوری‌هایی شکل گرفت. همین موضوع در بلندمدت موجب حذف برخی از اصناف می‌شود چون نتوانستند خود را در این مسیر با دیگران همراه کنند. در مجموع کرونا باعث شد بسیاری از واحدهای صنفی به فضای مجازی روی بیاورند و محصولات خود را به صورت الکترونیک به فروش برسانند.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص رضایت‌مندی مردم و مشتری مداری اصناف عنوان کرد: زمانی که تحریم هستیم، نمی‌توانیم هر کالایی را وارد و هر خدماتی را ارائه کنیم. در ارائه خدمات فنی اصناف استاندارد خاصی وجود ندارد اما این موضوعی است که حتما باید آن را در نظر گرفت. در حال حاضر اتاق اصناف به شدت دنبال تحقق این موضوع است اما هنوز فرایند آن کامل نشده است. 

بنانژاد در مورد برخی برخوردهای نامناسب فروشندگان با مشتری خاطرنشان کرد: شاید علت‌ این موضوع به زمینه‌های فرهنگی بازگردد. البته نمی‌توان نقش فشارهای مختلفی که از سوی شهرداری، تامین اجتماعی، اداره مالیات و... بر فروشندگان وارد می‌شود را نادیده گرفت. متاسفانه همین فشارها موجب ایجاد برخوردهای نامناسب با مشتری از طرف فروشندگان می‌شود؛ بنابراین فشارهای مختلفی که بر یک واحد صنفی وارد می‌شود، در نهایت به خریدار منتقل می‌گردد. همین موضوع یک اشکال و چالش فرهنگی است.

وی بیان کرد: بخشی از این موضوعات به سیستم‌های حاکمیتی، دولتی و حوزه اصناف که به عنوان مسئولان تشکل‌ها فعالیت می‌کند، بازمی‌گردد؛ در نتیجه این ساختار است که باید اصلاح شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص آموزش‌های مربوط به اصناف از جمله فقه بازار و... تصریح کرد: هنگام صدور پروانه کسب یا تمدید آن برخی آموزش‌ها به اصناف ارائه می‌شود که این آموزش‌ها هر پنج سال نیز به روز می‌شود و طی آن حدود ۲۴ ساعت آموزش‌هایی در حوزه‌های مختلف مانند مالیات، تامین اجتماعی، فقه بازار، بازاریابی، تجارت الکترونیک و... ارائه می‌شود. با گذشت زمان مواردی به این آموزش‌ها اضافه شده و اصطلاحا به روز می‌شود؛ با این حال نیاز است در سطح بازار فعالیت‌های بیشتری را انجام دهیم و موارد شاخص‌تری از اصول اخلاق اجتماعی را به عنوان منشور اخلاقی در صنوف مختلف پیاده‌سازی کنیم. 

بنانژاد ادامه داد: بیماری کرونا با تمام مشکلات خوبی‌هایی نیز با خود همراه داشت. به عنوان نمونه فعالان بازار متوجه شدند وقوع چنین اتفاقاتی می‌تواند شهر را خالی از جمعیت کند و اگر صاحبان کسب وضعیت خود را حفظ یا به روز نکنند، ممکن است کار خود را از دست بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق اصناف مشتری مداری زائر امام رضا ع زائران امام رضا ع کروناویروس بازاریابی اتاق اصناف آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

دشتی رئیس سازمان تعاونی روستایی استان یزد در جمع فعالین بخش کشاورزی شهرستان خاتم گفت: با توجه به اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی است می‌طلبد انتخابات پرشوری در این شهرستان برگزار شود.

دشتی افزود: خوشبختانه با استقبال خوب فعالین بخش کشاورزی این شهرستان انتخابات دو اتحادیه صنف باغداری و دامداران برگزار شد.

او بیان کرد: هدف از برگزاری انتخابات و تشکیل اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کشاورزی این است که بتوانیم خواسته‌های برحق کشاورزان منطقه مجدانه پیگیری شود. 

دشتی رئیس سازمان شرکت تعاونی استان در پایان با هیئت مدیره‌های تشکل‌ها تعاونی تولید فجر، تعاونی تولید نهرمسیح و شرکت تعاونی روستایی هرات دیدار و راهکار‌های توسعه فعالیت هایشان در شهرستان بررسی شد و تاکید کرد هیئت مدیره‌ها برای ارائه خدمت بیشتری به مردم فعالیت‌های خود را تشدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • باید آگاهی‌های جوانان در جنگ ترکیبی و هیبریدی افزایش یابد
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • تعاونی‌ها در خوزستان توسعه یابند
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • صهیونیست‌ها در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی را درمی‌یابند
  • مالیات حقوق‌بگیران بیشتر از اصناف شد/ جزییات