Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین‌ نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۹ مهر) در برخی نقاط استان‌ گیلان ابرناکی و بارش خفیف باران انتظار می‌رود، گفت: طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی ‌پایدار و آسمانی صاف ‌پیش‌بینی می‌شود و افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای ‌پرجمعیت و صنعتی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، چهارشنبه (۲۱ مهر) به موجب گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی در برخی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران، ‌گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: با عبور این امواج از نوار شمالی کشور، پنجشنبه (۲۲ مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران، ارتفاعات البرز و جمعه (۲۳ مهر) در سواحل شرقی دریای خزر در استان‌های مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و برخی نقاط خراسان شمالی افزایش ابر و بارش ‌پراکنده انتظار می‌رود.

ضیاییان همچنین با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و همچنین بخش‌هایی از استان کرمان، وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مهر) تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ مهر) صاف و همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۱ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و مشهد با بیشینه دمای ۱۳ و ۱۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

هوای تهران در وضعیت قابل قبول

همچنین بر اساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، وضعیت هوای تهران در حالت قابل قبول قرار دارد.

براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت ۹ صبح، با شاخص ٧٣ و میانگین شاخص کیفیت هوا در ١٢ ساعت گذشته با شاخص لحظه‌ای ٧١ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

ذرات معلق علت آلودگی هوای تهران است.

کد خبر 631483 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران سازمان هواشناسي درجه سانتیگراد پیش بینی می شود هوای تهران کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز (۲۹فروردین) تا روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در بیشتر استان‌ها بارش باران، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۹ فروردین) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه (۱ اردیبهشت) و یکشنبه (۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه ( ۳۱ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896188

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • تهران گرم می‌شود
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد