Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در دهه آخر ماه صفر ۳.۷ میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر کردند. ورود مسافران به مشهد در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد سفرها  ۲۱ درصد و شمار مسافران ۱۴ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از مجموع ۳.۷ میلیون زائر و مسافر، ۴۶۷ هزار نفر از طریق ناوگان‌های حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی به مشهد سفر کردند که بقیه این تعداد شامل ۸۶ درصد افراد به وسیله خودرو‌های شخصی به مشهد آمده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی و جابه‌جایی ۴۸۶ هزار مسافر، سهم ناوگان اتوبوسی، مینی بوس و خودرو سواری کرایه ۵۷ درصد، ناوگان هوایی ۱۹ درصد و ناوگان ریلی نیز ۲۴ درصد بوده است.

نصری بیان کرد: جابه جایی مسافر از طریق خودرو‌های شخصی که بیش از سه میلیون نفر بوده است در مقایسه با پارسال از نظر تعداد مسافر ۱۳ درصد و از نظر تعداد سفر‌ها ۲۱ درصد افزایش داشته است.

اخلال در عملیات بازگشت زائران

او تصریح کرد: در فرآیند بازگشت زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای یعنی اتوبوس‌ها برای حدود ۲ درصد از مسافران در مسیر بازگشت به استان‌های مازندران، اصفهان و تهران مشکلاتی در پایانه امام رضا (ع) ایجاد شد.

بیشتر بخوانید

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: ناوگان اتوبوسرانی برای حضور در مشهد طی این ایام به ناچار باید با یک سر خالی به این شهر می‌آمدند که به دلیل عدم افزایش کرایه ناوگان، تعداد کمی اتوبوس از استان‌های ذکر شده به مشهد آمدند و همین مسئله عملیات بازگشت برخی زائران به استان‌های ذکر شده را با مشکل ایجاد کرد.

نصری اظهار کرد: به ناگزیر همکاران ما در پایانه امام رضا (ع) مجبور به لغو برخی از سفر‌های درون استانی شده و از این طریق اتوبوس مورد نیاز برای انتقال زائران به مازندران، اصفهان و تهران را تامین کردند.

تقویت شبکه ریلی

او افزود: برای پاسخگویی بهتر به زائران امام رضا (ع) باید از ظرفیت خوب شبکه ریلی کشور برای انتقال زائران در مسیر مشهد استفاده کرد که در این رابطه در دهه پایانی صفر نیازمند فعال شدن قطار‌های حومه‌ای مناسب در استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم طی سال‌های آینده مسیر ریلی مشهد- گرگان و مشهد- چابهار نیز به بهره‌برداری برسد تا خدمات دهی در این مسیر‌ها به زائران به نحو احسن انجام شود.

نصری بیان کرد: اطلاعاتی در خصوص شمار زائرانی که در ایام پایانی ماه صفر به صورت پیاده راهی مشهد شده‌اند، در اختیار نداریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منع سفر سفر به مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم در بازه زمانی مورد نظر روند اخذ ویزای زائران تکمیل شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،طبق سهمیه‌ای که عربستان سعودی برای کشورمان تعیین کرده، قرار است امسال 87 هزار و 550 زائر و عوامل اجرایی، با 5 هواپیما به سرزمین وحی مشرف شوند.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر اعلام کرد که تاکنون بیش از 82700 زائر برای حج 1403 ثبت نام کرده‌اند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه کرده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با اشاره به روند معاینات زائران حج پیش رو،گفت: استطاعت 82164 زائر تاکنون تایید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و تنها 143 نفر رد شدند. 

به گزارش تسنیم، 24 اردیبهشت ماه نخستین گروه از زائران حج تمتع عازم سرزمین وحی خواهند شد و از نیمه تیرماه عملیات بازگشت آنها به کشور آغاز می‌شود. 

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

طبق قوانین و مقررات عربستان، کشورهایی که سهمیه اعزام زائرانشان بیش از 30 هزار نفر است باید به تدریج آنها را به عربستان منتقل کنند اما ازآنجایی که هواپیمای پهن‌پیکر نداریم که طی 10 روز بتوان عملیات اعزام را به سرانجام رساند، نهایتاً می‌توانیم با استفاده از 5 الی 6 هواپیما که 250 نفر ظرفیت دارند، اعزام زائران را انجام دهیم. این در حالی است که روزانه، فقط 2 مرتبه اجازه ورود به عربستان فراهم است.

با این حال مسئولان مربوطه در سازمان حج و زیارت در تلاش هستند میانگین طول سفر زائران را کاهش دهند، بر این اساس اگر میانگین سفر در سال گذشته 35 روز بوده امسال به 32 روز کاهش یابد البته ممکن است سفر یک زائر 30 روز و زائر دیگر 35 روز به طول بینجامد و در عین حال اگر فردی به دلایل خاصی مجبور به کاهش بیشتر مدت سفر باشد، شرایط را برایش فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور از فردا