Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و نود و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده نوجوان مرگ مغزی،  مهدیه شفیعی که از آی سی یوی اطفال بیمارستان حضرت قائم (عج) به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کبد این نوجوان مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به زنی ۴۵ ساله ساکن مشهد پیوند شد و به این بیمار زندگی دوباره بخشید.

بیشتر بخوانید

بیمار مرگ مغزی مشهدی به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: قرنیه‌های زنده یاد شفیعی به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای پیوند ارسال شد.

واحد پیوند عضو بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ت. ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو مرگ مغزی پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رئیس بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بانک شیر مشهد در ایام نوروز به جز روز‌های تعطیل رسمی فعال  و آماده دریافت شیر‌های اهدایی مادران است.

دکتر محمد حیدرزاده افزود: در بانک شیر مشهد ۱۰ هدف تأمین شیر مادر برای نوزادان پر خطر (نوزادان نارس با وزن پایین و نوزادان بستری در بخش مراقبت‌های ویزه نوزادان و محروم از شیر مادر)، ترویج حمایت از تغذیه با شیر مادر، افزایش اگاهی در خصوص ماهیت تغذیه با شیر مادر، آموزش دوشیدن و ذخیره‌سازی شیر مادر، کمک به نوزادان نیازمند شیر مادر و خانواده‌های آنها، کاهش بار مالی خانواده و سیستم درمانی، ارتقاء مهارت و علم تضمین کیفیت و ایمنی شیر مادر اهدایی، ارتقاء کیفیت مدیریت بانک‌های شیر مادر با کمک راهنمای بالینی بانک شیر و ارزیابی کیفیت سالانه و تشویق به انجام مطالعات بیشتر در خصوص شیر مادر و فواید آن دنبال می‌شود.

وی گفت: روزه‌داری و اهدای شیر منافاتی با هم ندارد و مادران دارای شرایط می‌توانند در کنار تأمین نیاز نوزاد خود، شیر مازادشان را به نوزادان نیازمند اهدا  کنند

رئیس بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که شیر مازاد مادران در سال اول شیردهی قابلیت اهدا دارد  افزود: مادرانی که امکان اهدای شیر دارند می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر همه روزه به جز روز‌های تعطیل در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۵۱۳۲۲۳۱۰۶۲ داخلی ۱۷۱ و شماره همراه ۰۹۰۵۳۶۵۲۰۹۷ تماس بگیرند.

دکتر حیدرزاده افزود: خوشبختانه با فرهنگ سازی خوب رسانه‌ها در سال‌های اخیر شاهد مشارکت بیشتر مادران در امر اهدای شیر و یاری رسانی به نوزادان نارس و محروم از شیر مادر بودیم تا این گروه بتوانند از یک تغذیه سالم و مقوی بهره‌مند باشند.

بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نخستین بانک شیر شرق کشور و چهارمین بانک شیر کشور به شمار می رود

 

دیگر خبرها

  • فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد