Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای خطاب به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خواستار بازنگری در پرونده‌های تعزیراتی شرکت‌های فولادی شد و اعلام کرد که تعدد و تناقض بخشنامه‌ها، فعالان فولادی را دچار سردگمی کرده است.

به گزارش ایسنا، سید رسول خلیفه‌سلطانی- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران- در نامه خود به اسدالله کشاورز-معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت- به موضوع تعدد بیش از حد بخشنامه‌ها،  شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در بازار فولاد طی سال‌های اخیر که بعضا با یکدیگر متناقض هم بوده‌اند، اشاره و تصریح کرده است این موارد موجب سردرگمی واحدهای تولیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تعیین غیرکارشناسی کف عرضه‌ها در بورس کالا را عامل تعزیراتی شدن برخی واحدهای خوشنام فولادی (برای نخستین بار) دانسته که موجب مختل شدن روند تولید در کارخانه‌های تولیدکننده فولاد شده است.

این امر ممکن است به تعطیلی، کاهش تولید و صادرات و ارزآوری فولاد کشور منجر شود.  

در متن نامه مذکور درخواستی انجمن تولیدکنندگان فولاد آمده است:

“همانگونه که مستحضر هستید، به موجب گزارش‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برای تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده فولاد کشور پرونده‌های تعزیراتی تشکیل شده که علیرغم پیگیری‌های بعمل آمده مبنی بر صدور دستور منع پیگرد، بخش عمده‌ای از آن‌ها همچنان در جریان است.  لیست این شرکت‌ها و تصاویر مکاتبات آنان به پیوست آمده است.

جنابعالی به نیکی می‌دانید که تعدد بیش از حد بخشنامه‌ها،  شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در بازار فولاد در چند سال گذشته که گاها با یکدیگر متناقض هم بوده‌اند، موجب سردرگمی واحدهای تولیدی شده است.

علاوه بر این، تعیین غیر کارشناسی، سنگین و بیش از نیاز داخلی کف عرضه‌ها در بورس کالا (گواه آن عدم معامله بیش از ۴۵ درصد شمش و ۶۷ درصد مقاطع طویل عرضه شده است) که بارها مورد اعتراض این انجمن هم قرار گرفته است، موجب شده تا برخی واحدهای خوشنام فولادی که تاکنون سابقه جرائم تعزیراتی هم نداشته‌اند، اکنون درگیر چنین پرونده‌هایی شوند که موجب مختل شدن روند تولید در کارخانه‌های تولیدکننده فولاد شده و ممکن است به تعطیلی، کاهش تولید و صادرات و ارزآوری فولاد کشور بیانجامد.

با توجه به موارد فوق الذکر و نامه شماره ۸۰۲ /ص/۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ این انجمن، از جنابعالی تقاضا دارد با رویکرد پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، ترتیبی اتخاذ فرمایید که پرونده شرکت‌های مذکور مورد بازنگری قرار گرفته و ضمن مساعدت در حل مسائل احتمالی، زمینه افزایش تولید و عرضه شمش و محصولات فولادی در راستای تنظیم بازار داخلی را فراهم فرمایید. ”

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولاد انجمن تولیدکنندگان فولاد سازمان تعزیرات حکومتی عرضه فولاد در بورس کف عرضه فولاد در بورس کالا بخشنامه ها نامه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان، تفاهم نامه  مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شده است.

محمد زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنّی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنّی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان