Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: وضعیت حقوق و مزایای معلمان غیردولتی تابع قانون کار است و در این زمینه موسسان باید مطابق قرار داد اقدام کنند.

خبرگزاری میزان _ ایلنا نوشت: سعید صالح در واکنش به اخذ شهریه کامل مدارس غیردولتی از والدین در پیش از سال تحصیلی و عدم مساعدت برخی موسسان با والدین دانش آموزان اظهار داشت: اینکه چه درصدی از شهریه و در چه بازه زمانی اخذ شود طبق توافق اولیا و مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا هر تصمیمی که اعم از اقساطی و نقدی باشد و بین اولیا و موسسان مقرر شود برای ما محترم است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: اکثر مدارس شهریه‌های خود را طی چند قسط از مدارس دریافت می‌کنند و تعدادی از آن‌ها حتی به دانش آموزان تخفیف هم می‌دهند. مواردی از این دست که به آن اشاره کردید شاید بیشتر در مدارسی که متقاضی زیادی برای ثبت نام دارند، دیده شود.

صالح در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی مدارس از معلمان بازنشسته برای مقطع ابتدایی استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که معلم انرژی تدریس برای دانش آموزان را ندارد، چرا باید در مقاطع ابتدایی که بسیار کلیدی هستند از معلمان بازنشسته استفاده شود؟ گفت: از آنجا که این مدارس غیردولتی هستند مختارند از این نیرو‌ها استفاده کنند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: بسیاری از اولیا تمایل دارند از نیرو‌های بازنشسته نیز بهره ببرند، زیرا آن‌ها سال‌ها در زمینه تعلیم و تربیت تجربه دارند. معلمان آموزش و پرورش از منظر موارد آموزشی باید صلاحیت داشته باشند، سن و سال و بازنشسته بودن آن‌ها منع قانونی برای ادامه فعالیت آن‌ها در ساختار آموزشی ندارد و مهم کیفیت تدریس معلم است.

وی در واکنش به این پرسش که در یکی از مدارس در نیمه سال گذشته تعدادی از معلمان از مدرسه رفتند و یک سری معلم جدید جایگزین آن‌ها شدند، عمده علت تغییر معلمان و جا به جایی آن‌ها در مدارس غیردولتی اعتراض به حقوق و دستمزد است. چه برنامه ریزی برای این رویه اتخاذ خواهید کرد؟ گفت: وضعیت حقوق و مزایای معلمان غیردولتی تابع قانون کار است و در این زمینه موسسان باید مطابق قرار داد اقدام کنند.

صالح اشاره کرد: باید این مساله به شکل موردی بررسی شود، زیرا معمولا موسسان تمایلی ندارند در میانه سال با معلم خود قطع همکاری کنند. به هر حال این اتفاق می‌تواند به فضای مدرسه و ارتباط آن‌ها با اولیا آسیب بزند. در هر صورت موسس موظف به عقد قرارداد با معلمان خود و عمل به تکالیف قرار داد است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره چرایی افت کیفیت آموزش در برخی مدارس غیردولتی توضیح داد: مدارس تحت پوشش و نظارت آموزش و پرورش هستند. اگر کیفیت آموزشی مدارس افت داشته است، می‌توانند به آموزش و پرورش استان یا سازمان مشارکت‌های استان ارجاع دهند تا موضوع پیگیری شود.

صالح در پاسخ به این سوال که چرا برخی مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی اعلام کردند که دانش آموزان برای تزریق واکسن اقدام کنند. در صورتی که هنوز سن واکسن به زیر ۱۲ سال نرسیده است؟ گفت: احتمالا موسس درباره این موضوع اطلاع نداشته است چرا که در حال حاضر واکسیناسیون در این سنین انجام نمی‌شود و اگر هر دانش آموزی زیر ۱۲ سال به مرکز مراجعه کند، واکسن دریافت نخواهد کرد.

وی با اشاره به تعداد استاندارد دانش آموزان در کلاس‌های درس و در واکنش به افزایش تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس مدارس غیردولتی گفت: تعداد استاندارد دانش آموزان در کلاس درس به مساحت آن کلاس بستگی دارد. سازمان نوسازی برای هر مدرسه تعداد دانش آموزان را مشخص کرده و هر مدرسه برای پذیرش تعداد دانش آموزان تاییدیه نوسازی و مجوز راه اندازی دارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: سقف ظرفیت هر مدرسه برای دانش آموزان را مجوز سازمان نوسازی مشخص می‌کند. مدرسه حق جذب دانش آموزان بیش از آنچه که طبق مجوز راه اندازی صادر شده است را ندارد.

بیشتر بخوانید: حال آشفته مدارس؛ از شاد ناکوک تا دانش‌آموزان و معلمان واکسن‌گریز

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: معلم آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معلم آموزش و پرورش مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش مدارس غیردولتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟