Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا پاک فطرت، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در مقطعی در دستور کار مجلس قرار گرفت اما با توجه به اینکه دولت سیزدهم در آغاز راه قرار داشت و رئیس جمهوری نیز طی نامه‌های خواستار مسکوت ماندن این طرح به مدت یکسال شد، مجلس این طرح را به طور موقت از دستور کار خارج کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه ترابری و حمل و نقل در دنیا و کشور، تشکیل وزارت حمل و نقل امری لازم و ضروری است که می‌تواند به سرعت گرفتن روند ایجاد تحول در این حوزه در کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخورداری کشور از محورهای مواصلاتی و جاده‌های گسترده، خطوط ریلی و بنادر متعدد ایجاب می‌کند که اداره این بخش‌ها توسط یک وزارتخانه مستقل و واحد انجام شود.
پاک فطرت تصریح کرد: با توجه به طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور که از سوی دولت مطرح شده، چنانچه وزارت راه و شهرسازی فعلی بخواهد تمام انرژی و توان خود را بر روی اجرای این طرح متمرکز کند، این دغدغه وجود دارد که نسبت به حوزه راه و حمل و نقل غفلت صورت گیرد و این بخش با آسیب و مشکل مواجه شود.
وی گفت: در مقابل، حوزه مسکن و شهرسازی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر بحث جذب توریسم و گردشگر را بخواهیم در کشور با جدیت دنبال کنیم، باید به زیباسازی و مناسب سازی شهرها و ایجاد امکانات در شهرها توجه ویژه کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان فارس اظهار داشت: علت اینکه برخی کشورها توانسته‌اند در جذب توریسم موفق عمل کنند این است که به مناسب سازی و زیباسازی شهرها توجه کرده‌ و در این زمینه هزینه و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
پاک فطرت افزود: البته در کشور ما هم پول و اعتبار در این زمینه هزینه می‌‎شود اما در جای مناسب و به شکل مطلوب هزینه نمی‌شود.
وی گفت: امروز شهرداری‌ها به ویژه در مسائل شهرسازی رها هستند و وزارت کشور فقط در مسائل سیاسی و انتخابات آنها دخالت دارد و توان نظارت بر مسائل فنی و شهرسازی شهرداری‌ها را ندارد و بنابراین بحث نظارت بر مسائل فنی، اجرایی و شهرسازی شهرداری‌ها باید به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود.
او افزود: حاکمیت باید بر عملکرد شوراها و شهرداری ها نظارت داشته باشد و از سوی دیگر توسعه راه‌ها، خطوط ریلی و حمل و نقل و هوایی و دریایی را نیز دنبال کند و با توجه به گستردگی و حساسیت این بخش‌ها، تفکیک وزارت راه و شهرسازی باید اتفاق بیافتد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل‌ و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین را در دستور کار قرار دادند.
کلیات این طرح پس از رای گیری به تایید نمایندگان نرسید و طرح مذکور از دستور کار مجلس خارج شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز علیرضا پاک فطرت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز علیرضا پاک فطرت فارس وزارت راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی شهرداری ها دستور کار حمل و نقل پاک فطرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

طبق اعلام مدیرسامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی، خرداد امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش ملک در این سامانه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر: رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال/ افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در 5 سال طبیعی است طرح ملی مسکن برای چه‌کسانی؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • تحویل ۳۵۰۰ سند مالکیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به راه و شهرسازی فارس