Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در استودیو سلامت و بیان آخرین آمار‌های مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، از پذیرش ۳۰۰ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۹۲۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد، ۱۹۴ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با اشاره به جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۷۷۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۱۶۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۳۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۲ هزار و ۳۷۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۹۸ هزار و ۸۰۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۴ هزار و ۹۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۵۷ هزار و ۳۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او از بهبودی ۴۴۲ هزار و ۸۹۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر حسینی با بیان اینکه تا کنون، ۲ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۴۰۲ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۸۴ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با ۱۲۹ هزار و ۴۷۶ دُز تزریق شده طی دیروز، مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به ۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۸۶ دُز رسید.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال نزدیک شدن به درصد موردنیاز تزریق دُز اول واکسن در گروه هدف هستیم و البته برای ایجاد ایمنی کافی، لازم است همه این افراد هر دو دُز واکسن را دریافت کنند؛ اما با وجود همه تلاش‌ها همچنان برخی از افراد برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مردم استان خواست به شایعات مربوط به عوارض واکسن که در فضای مجازی و گفتگو‌های محلی انجام می‌شود، توجه نکنند و به مسئولان و واکسن‌های موجود در کشور نیز اعتماد داشته باشند؛ چرا که تنها راه بازگشت به زندگی عادی انجام واکسیناسیون حداکثری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق واکسن واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان، بر استفاده حداکثری از برکات ماه مبارک رمضان تاکید کرد و با اشاره به وسعت وظایف و ماموریت‌های شهرداری‌ها، گفت: اولویت‌بندی طرح‌ها با توجه به حجم فعالیت‌های شهرداری باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران شهرداری سمنان باید زمینه طرح دغدغه‌ها و ایده‌های شهروندان را فراهم کنند، تصریح کرد: اگر قبل از اجرای هر طرح‌ یا برنامه، نظرات صاحب‌نظران و شهروندان دریافت و مطالعات کارشناسی کافی در مورد هر موضوعی انجام شود، کیفیت کارها ارتقا خواهد یافت و شاهد طرح انتقاداتی از سوی برخی افراد نخواهیم بود.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت پیشبرد امور شهری با استفاده از نظرات کارشناسان ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر در مورد طرح استراحتگاه ورودی غربی سمنان فقط یک نفر تصمیم گرفته باشد و نظرات کارشناسان لحاظ نشده باشد، می‌توان گفت این کار از ابتدا ایراد داشته و نباید انجام می‌شد، چراکه برای این کار هم ظرفیت شورای اسلامی شهر وجود دارد و هم شهرداری از کارشناسان فراوانی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • واکنش فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • خدمت‌رسانی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • خدمت رسانی به بیش از ۱۰ هزار بیمار در مراکز درمانی فارس
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید