Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@08:52:10 GMT

خبری خوش برای مستاجران

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۵۱۴۵

خبری خوش برای مستاجران

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: تا کمتر از ۱۰ روز دیگر مشکل سختگیری بانک‌ها برای ضامن وام اجاره حل می‌شود و چک یا سفته ۳۰ میلیون تومانی برای ضمانت کافی است. محمدرضا رضایی کوچی در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران درباره اقساط بازپرداخت وام جهش تولید مسکن اظهار داشت: اقساط وام جهش تولید مسکن به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند اما در سال اول، سقف اقساط نباید از ۲ میلیون تومان بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سیاست ما در طراحی بازپرداخت اقساط این است که ۳۰ تا ۴۰ درصد حقوق کارمندان صرف بازپرداخت اقساط این وام و در سال‌های بعد متناسب با نرخ تورم، رشد پلکانی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و حتی بیشتر از این عدد را داریم، گفت: هرچند با یک شرکت چینی برای انبوه‌سازی در پروژه جهش تولید مسکن مذاکره شده اما معتقدم شرکت‌های داخلی و مهندسان ایرانی توان ساخت یک میلیون واحد در سال را دارند.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه این پروژه تورم‌ زا نخواهد بود گفت: هیچ بار مالی جدیدی به بانک‌ها اضافه نمی‌شود و قرار بر این است از همان تسهیلاتی که سالانه به بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، ۲۰ درصد آن در بخش صنعت ساختمان اختصاص یابد.

وی افزود: البته این مصوبه در دولت قبل هم وجود داشت اما به اجرا نرسید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که صنعت ساختمان صنعت پیشران است و می‌تواند موتور محرک اقتصاد باشد و به اشتغالزایی در کشور کمک کند.

رضایی کوچی با ابراز نگرانی در ساخت و ساز در کلانشهرها که موجب افزایش جمعیت در آن مناطق می‌شود، بیان داشت: تاکید بر این است که با نیاز شهرها، ساخت و ساز در آن مناطق انجام شود و در حال حاضر ۷۰ درصد نیاز مسکن در ۱۱ کلانشهر متمرکز شده و چالش ما این است که با اجرای این پروژه باعث افزایش جمعیت این کلانشهرها نشویم از این رو به سمت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و یا شهرهای جدید خواهیم رفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر توان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال وجود دارد چرا تاکنون کمتر از ۱۷ هزار واحد مسکن ملی آماده تحویل است و در موعد مقرر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث و تحویل نشد، گفت: ایراد مسکن ملی به انبوه‌سازان برنمی‌گردد، ایراد این پروژه منابع مالی آن بود که طبق آن چیزی که در نظر گرفته شده بود متقاضیان باید ۵ ساله تسهیلات را تسویه می‌کردند بنابراین بسیاری از متقاضیان پس از ثبت‌نام از این طرح انصراف دادند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به همین دلیل دولت از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که وعده ساخت آن را داده بود به ۵۰ هزار واحد رسید و این طرح ناموفق بود.

رضایی کوچی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عدم تمکین بانک‌ها از مصوبه پرداخت وام ودیعه و اعمال شرایط سختگیرانه برای پرداخت وام ۷۰ میلیون تومانی تاکید کرد: متاسفانه بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات شرایط سختگیرانه‌ای را در نظر گرفتند. قرار بر این بود که متقاضی معادل ۳۰ میلیون تومان سفته یا چک به عنوان تضمین به بانک‌ها بدهند اما بانک‌ها همراهی نمی‌کنند و درخواست یک یا دو ضامن را دارند.

وی افزود: در جلسه بعدی شورای عالی مسکن که کمتر از ۱۰ روز آینده برگزار می‌شود موضوع ضمانت‌ها برای وام ودیعه مطرح و این مشکل برطرف خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خانه دولت وام مجلس کمیسیون عمران مجلس کمیسیون عمران مجلس واحد مسکونی رضایی کوچی هزار واحد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: ساخت ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهر‌های رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست. 

وی از ساخت ۳ هزار و ۴۹۰ واحد از واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان به روش نوین و صنعتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی برای دریافت مسکن ملی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واریز آورده اولیه ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی گیلانی از ۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نزد بانک‌های عامل، تأکید کرد: از ۲ سال گذشته تا به امروز ، ساخت ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد هم در بخش مسکن روستایی آغاز شده است.

محمدرضا فلاحتگر افزود: پیشرفت ساخت برخی از واحد‌های مسکن ملی در گیلان به ۹۵ درصد رسیده که در صورت واریز به موقع آورده، این واحد‌ها زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی از شناسایی و تصویب ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکان در شهر‌ها با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد