Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-18@06:37:38 GMT

از کجا بفهمیم اینترنت رایگان فعال شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۵۴۰۰

از کجا بفهمیم اینترنت رایگان فعال شده است؟

ایتنا - ارائه بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب، در برخی اپراتورها آغاز شده و واگذاری بسته برای سایر متقاضیان نیز  طی چند روز آینده انجام خواهد شد و هنگام فعال ­شدن بسته نیز این موضوع از طریق ارسال پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.

آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی، وزارت ارتباطات را بر آن داشت که در کنار رایگان کردن سامانه شاد، اینترنت رایگانی در اختیار دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان از هفتم مهرماه در سامانه ictgifts.ir آغاز شده و روز گذشته،‌ آخرین مهلت ثبت‌نام بود. بدین‌ترتیب اپراتورها از امروز، به فعال‌سازی اینترنت رایگان اقدام کردند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بسته‌های هدیه به‌زودی و پس از طی مراحل فنی در حساب کاربری افرادی که ثبت‌نام آن‌ها به صورت موفق انجام شده، فعال خواهد شد. با توجه به اینکه ممکن بود، اطلاعات دریافتی مربوط به اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب کامل نباشد و یا ثبت‌­نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌­ها هنوز انجام نشده باشد، امکان ثبت اعتراض برای کلیه مشمولانی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش­‌بینی شده بود که پس از فرایند اخذ تأیید نهادهای متولی، بسته اینترنت به زودی در حساب کاربری ایشان نیز اختصاص خواهد یافت.

اینترنت هدیه اساتید، معلمان، طلاب و دانشجویان اپراتورها فعال شد
همراه اول اعلام کرد بسته‌های شش‌ماهه ۶۰ گیگابایت ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، ۴۰ گیگابایت ویژه معلمان و ۳۰ گیگابایت ویژه دانشجویان و طلاب مطابق لیست ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (افرادی که در سامانه ICTGifts ثبت‌نام کرده‌اند)، فعال شده است.

ایرانسل نیز مطابق با سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بر اساس فهرست دریافتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، این بسته‌های اینترنت هدیه را فعال کرده است. مهلت اعتبار هر یک از این بسته‌ها، شش ماه است.

شاتل موبایل هم اعلام کرد با توجه به شروع فعالیت غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰، شاتل موبایل به منظور ایجاد سهولت در فعالیت های آموزشی آنلاین، امسال هم برای دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه بسته اینترنت هدیه اعطا می کند. 

این اپراتور تصریح کرد با توجه به اینکه هنوز لیست شماره ها از سوی سازمان به شاتل موبایل اعلام نشده، به محض اعلام شماره ها بسته های اینترنت هدیه به سیم‌کارت شاتل موبایل دانشجویان، معلمان و اساتید گرانقدر اعطا می شود.
 

در این طرح، بسته های شش ماهه اینترنت با حجم ۳۰ گیگابایت برای دانشجویان، ۴۰ گیگابایت برای معلمان و ۶۰ گیگابایت برای استادان دانشگاه در نظر گرفته شده و این بسته ها به تمامی دانشجویان، معلمان و اساتیدی که مشترک سیم کارت های شاتل موبایل هستند و شماره سیم کارت شاتل موبایل آنان از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این اپراتور معرفی می‌شوند، به صورت خودکار تخصیص می یابد. 
 

فعال‌­سازی بسته برای بخشی از افراد که در روزهای ابتدایی، درخواست خود را در سامانه ثبت کرده بودند، آغاز شده است و واگذاری بسته برای سایر متقاضیان نیز از امروز آغاز و طی چند روز آینده انجام خواهد شد. همچنین برای کلیه افرادی که نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اقدام کرده‌اند، پس از انجام فرایند اخذ تأیید نهادهای متولی و طی مراحل فنی مرتبط، بسته هدیه اینترنت رایگان اختصاص خواهد یافت. هنگام فعال ­شدن بسته نیز این موضوع از طریق ارسال پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینترنت رایگان معلمان و اساتید اینترنت رایگان اینترنت هدیه شاتل موبایل بسته ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدید اینترنت ۵G در چین راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، در حالیکه شرکت های مخابراتی هنوز راه اندازی اینترنت نسل پنجم موبایل را تکمیل نکرده اند، چین مشغول توسعه دستاوردی جدید در این زمینه است. درهمین راستا «چاینا موبایل» که شرکت مخابراتی دولتی است، از راه اندازی شبکه ۵.۵G خبر داده است.

به بیان ساده ۵.۵G نسخه پیشرفته شبکه ۵G است و همچنین به نام ۵GA (اینترنت نسل پنجم موبایل پیشرفته) نیز مشهور است. همانطور که شبکه ۴.۵G براساس شبکه استاندارد ۴G ایجاد شد، شبکه ۵.۵G نیز براساس استاندارد ۵G بنا می شود اما میزان تاخیر و سرعت اینترنت در آن به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

ادعا می شود شبکه ۵.۵G نسبت به ۵G بهبود یافته است. این استاندارد جدید می تواند سرعت دانلود را تا ۱۰ گیگابیت برثانیه و سرعت آپلود محتوا را تا یک گیگابیت برثانیه افزایش دهد. هرچند شبکه ۵G با ارائه سرعت بهتر دانلود و آپلود نیازهای یک موبایل هوشمند را تامین می کند، اما نتوانسته تاثیر زیادی در فضای صنعتی ایجاد کند. در این حوزه اپلیکیشن ها نیازمند تاخیر کمتر، آپلود سریع تر داده ها، امنیت فوق العاده، عملکرد معتبر و مصرف برق کمتر هستند.

بنابراین ۵.۵Gمی تواند این شکاف ها را پر کند و به عنوان یک رابط حیاتی به سمت نسل ششم اینترنت همراه عمل کند.

چاینا موبایل اعلام کرده تا پایان سال میلادی پوشش ۵.۵G را برای بیش از ۳۰۰ شهر فراهم می کند. هم اکنون هیچ شرکت مخابراتی دیگری از برنامه برای راه اندازی ۵.۵G خبر نداده است.

کد خبر 6078571 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی
  • بسته کنسلی رایگان فلای‌تودی برای بلیط‌های هواپیما
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • راه‌اندازی نسل جدید اینترنت 5G در چین
  • خبر خوب برای دانشجو معلمان
  • نسل جدید اینترنت ۵G در چین راه اندازی می شود
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد