Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، در آستانه­ برگزاری چهلمین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» پیامی صادر کرد و افزود: خدا را شاکریم که پس از سال ها تجربه اندوزی و مهرورزی و زیبا آفرینی در حوزه‌ فرهنگ و هنر ، اینک در آستانه­ چهلمین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» قرار گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این جشنواره ، جشنواره‌ای است که چهل سال پیش با عنوان مسابقات هشتگانه آغاز و پس از طی چهل سال تکامل یافت و به جشنواره‌ «فردا» تغییر نام داد. جشنواره‌ای که با نگاه به تمدن گران‌سنگ و فرهنگ پربار گذشته‌ این سرزمین می‌تواند رهاورد سربلندی‌های فردا باشد. جشنواره‌ای که شیرین‌ترین خاطرات نوجوانان دیروز تا امروز در ساحت فرهنگ و هنر و خلق زیبایی را در بر گرفته‌است و اینک  به عنوان یک «میراث فرهنگی» برای نظام مقدس تعلیم و تربیت ما بسیار ارزشمند وگرانبهاست.

وی ادامه داد: همه‌ ما متولیان حوزه‌ آموزش و پرورش به تأسی از سند تحول و نگاه به ساحت تربیت هنری و زیباشناختی براین باوریم که دانش در کنار فرهنگ و هنر است که به تعالی خود می‌رسد، لذا پرداختن به هنر اصیل و فاخر، بی شک موجبات پیشرفت‌های علمی و اندیشه‌ای را نیز فراهم خواهد کرد.

کاظمی گفت: برآنیم که به واسطه‌ این جشنواره، نوخاستگان دلبند و نوجوانان نواندیش در میدانی سترگ، سمند هنر و فرهنگ اسلامی ایرانی را به سر منزل مقصود بتازانند وچه بهانه ای از این زیباتر که چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری «فردا» را در روز بزرگداشت حافظ شیرازی ، این قله رفیع شعر و ادب ایران زمین آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره  فرهنگی هنری فردا با بیش از ۸۰ رشته گرایش و پوشش ۱۰۰هزار مدرسه در سطح کشور یک رویداد عظیم فرهنگی‌است که هر ساله موجب کشف، رشد و شکوفایی استعداد میلیون ها دانش‌آموز خلاق در فضایی جذاب می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اگرچه مدتی‌ است به واسطه‌ وجود ویروس کرونا و عدم حضور صددرصدی دانش‌آموزان در مدارس نتوانستیم جشنواره فردا را با شور و حال فزاینده‌ سال های پیش اجرا کنیم و به اجرای مجازی جشنواره اکتفا کرده‌ایم. اما همچنان امیدواریم به یاری خدا ، شرایطی مهیا شود تا چهلمین دوره جشنواره جشنواره هنری فرهنگی را به نحو احسن در کنار نخبگان و استادان بزرگوار به شکل حضوری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: پیشاپیش از حضور مشفقانه‌ همه مربیان و دست‌اندرکاران فرهیخته‌ چهلمین دوره‌ جشنواره فرهنگی هنری «فردا» کمال تشکر را دارم و امیدوارم شاهد یکی از پربارترین و اثرگذارترین جشنواره‌ها باشیم.

برچسب‌ها علیرضا کاظمی جشنواره فردا وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا کاظمی جشنواره فردا وزارت آموزش و پرورش علیرضا کاظمی جشنواره فردا وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش و پرورش فرهنگی هنری چهلمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام مردانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع مدیران مدارس ابتدایی شهرستان گناوه گفت: وزارت آموزش و پرورش طرح «آموزش یک مهارت ورزشی» برای دانش‌آموزان ابتدایی را در دستور کار دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه اظهار کرد: بر این اساس دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید حتماً یک مهارت آموزشی را پیش از ورود به متوسطه اول یاد بگیرند و این امر الزامی است.

وی توضیح داد: این طرح شامل ۲۰ درصد از دانش آموزان ابتدایی دوره دوم می‌شود که هزار و ۱۳۰ نفر از دانش آموزان شهرستان گناوه را در بر می‌گیرد.

مردانی تاکید کرد: این طرح باید به نحوی دنبال شود که دانش آموزان ابتدایی برای گذر به دوره تحصیلی بالاتر یعنی متوسطه اول حتماً یک مهارت ورزشی را یاد بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: ورزش‌های تنیس روی میز، طناب زنی و دوومیدانی راز جمله ورزش‌هایی هستند که دانش آموزان باید حداقل در یکی از آنها مهارت لازم را کسب کنند.

کد خبر 6080224

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه