Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی در گفتگویی تلفنی بر ضرورت توسعه مناسبات دو کشور تأکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در گفتگوی تلفنی با «نالندی پاندور» وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی پیرامون روابط و همکاری های دوجانبه بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تماس تلفنی موضوعات مختلف  از جمله برگزاری دهمین کمیته سیاسی در سطح معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در تهران، برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین دو کشور در سطح وزرای امور خارجه دو کشور ، دیدار رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران از آن کشور و سایر موضوعات مورد علاقه مورد گفتگو قرار گرفت.

وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان  در حاشیه برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر اهمیت توسعه مناسبات دو جانبه  و علاقه آفریقای جنوبی در این خصوص تاکید نموده و در همین راستا به سفر رئیس جمهور کشورمان به پرتوریا و همچنین برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک که به میزبانی آفریقای جنوبی طی شش ماهه اول سال 2022 قرار است در پرتوریا برگزار شود  ، اشاره کرد .

امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از این موضوع، بر تشکیل  کمیته های فرعی سرمایه‌گذاری، انرژی و بهداشت و همچنین در دستور کار قرار دادن زمینه های مورد علاقه طرفین جهت همکاری و در راستای گسترش مناسبات تجاری  و اقتصادی تصریح کرد.

طرفین در خاتمه بر تقویت همکاری در زمینه های بین المللی و منطقه‌ای تاکید کردند.

تاکید روسای مجالس ایران و آفریقای جنوبی بر ارتقاء همکاری‌های دوجانبهتبریک رئیس جمهور آفریقای جنوبی به آیت الله رئیسیدعوت آفریقای‌جنوبی از آیت‌الله رئیسی/ تأکید امیرعبداللهیان بر اهمیت روابط با کشورهای آفریقایی

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امیرعبداللهیان امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بین المللی آفریقای جنوبی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و سریلانکا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این نشست خبری مشترک، «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد