Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:26:56 GMT

دنیای شیرین کودکان نیاز به فیلم‌های خوب دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۳۴۶

دنیای شیرین کودکان نیاز به فیلم‌های خوب دارد

اشکان ضیایی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها به افزایش تولیدات مربوط به این بخش چندان کمکی نکرده است چون این رویداد با هزینه های زیاد برگزار می شود و وقت و انرژی و سرمایه بسیار به خود اختصاص می دهد اما در نهایت به اهداف خود نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان سالهاست که برگزار می‌شود و متولیان تلاش کرده اند این جشنواره را حفظ کنند، اینکه برگزاری این رویداد یک یا ۲ فیلمساز را ترغیب به ساخت فیلم بیشتر در عرصه کودک و نوجوان کند، نمی تواند خروجی مناسبی برای چنین جشنواره ای باشد.

به کودکان باید تشخیص فیلم خوب را آموخت 

این فیلمساز و مدرس سینما ادامه داد: برای اینکه کودکان و نوجوانان داوران قابل اعتماد برای آثار جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان باشند باید ابتدا نسبت به شاخص های یک فیلم خوب توجیه شوند.

وی گفت: نگاه کودکان به فیلمها و جشنواره ها متفاوت است و باید قدرت تشخیص فیلم خوب را به آنان داد و آگاهشان کرد، در این صورت می توانند داوران خوبی برای جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان باشند.

ضیایی افزود: برخی فیلمهای مربوط به گروه سنی کودکان و نوجوانان سالها قبل ساخته شده‌اند اما هنوز در یادها مانده و حتی کتاب و فایل صوتی آنها منتشر شده است که نشان از تاثیرگذاری فیلم دارد اما در سالهای اخیر فیلم تاثیرگذار در حوزه کودکان و نوجوانان کشور ساخته نشده است.

وی ادامه داد: بنیان یک فیلم خوب برخورداری از داستان و فیلمنامه خوب است، گاهی گفته می شود فیلمهای ما خوب ساخته نمی شوند چون فیلمنامه یا قصه خوبی ندارند، اما اینگونه نیست، فیلمنامه نویسان خوبی در کشور وجود دارند اما بستر ساخت یک فیلم خوب باید فراهم باشد تا فیلمساز، فیلم خوبی بسازد.

این مدرس سینما گفت: افرادی نیز هستند که دغدغه ساخت فیلم خوب برای کودکان و نوجوانان را دارند اما شرایط از نظر سرمایه گذاری و پخش فیلم و نظایر آن مهیا نیست.

سینما نیاز به حمایت دارد 

وی افزود: در حال حاضر حمایت چندانی از سینما نمی‌شود و حمایتهای انجام شده نیز از چارچوب درستی برخوردار نیست.

ضیایی ادامه داد: شاید فیلمساز متقاضی ساخت فیلم کودک باشد اما شرایط تولید آن مهیا نمی‌شود یا اکران و فروش خوبی ندارد لذا شرایط به نحوی رقم می خورد که فیلمساز نمی‌تواند فیلم بعدی را بسازد، البته این چرخه معیوب متعلق به کل سینمای ایران است. 

وی گفت: فیلم کودک همیشه مخاطب خود را داشته است اما اینکه چرا فیلم کودک به اندازه کافی در کشور ساخته نشده است به نقایصی در چرخه تولید فیلم بازمی‌گردد، برای ساخت تعداد مناسب فیلم کودک باید همه شاخص ها از کیفیت تولید تا فروش مناسب در آن رعایت شود تا تولید فیلم کودک توسعه یابد.

این فیلمساز افزود: چرخه معیوب فیلمسازی در عرصه کودک و نوجوان باعث شده است فیلمسازان دست به عصا راه بروند، لذا بیشتر تولیدات مربوط به کودک و نوجوان به سوی تلویزیون پیش رفته و فیلمهای سینمایی برای این گروه سنی کمتر ساخته می شود.

اشکان ضیایی، در آثاری همچون پست شب، یک فیلمنامه و مانی به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشته و بهترین اثر وی را می توان "بومرنگ" دانست.

جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان مشهد همزمان با سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در پردیس سینمایی هویزه با نمایش ۱۰ فیلم در حال برگزاری است.

برچسب‌ها مشهد ادبیات کودک و نوجوان فیلم کودک سینما بازیگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ادبیات کودک و نوجوان فیلم کودک مشهد ادبیات کودک و نوجوان فیلم کودک سینما بازیگر جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان کودک و نوجوان فیلم کودک فیلم خوب یک فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، خسرو امیدوار اظهار کرد: همچنین کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، از سال ۱۴۰۲ بر اساس شیوه نامه مراقبت موقت، به عنوان مهمان به خانواده‌های متقاضی میزبانی سپرده می‌شوند تا پیگیری‌ها جهت بازپیوند ایشان با خانواده نسبی یا ایجاد شرایط فرزندخواندگی این دسته از عزیزان، به عمل آید و این کار با هدف حمایت از اقامت کودکان و نوجوانان در محیط خانوادگی صورت می‌گیرد.
وی افزود: نگرش جامعه به قبول سرپرستی کودکان در سنین بالاتر در سایه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی خوب شده است و از سال ۱۳۹۹ با راه اندازی سامانه فرزندخواندگی تاکنون ۴۷۱ درخواست فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده و تعداد زیادی از این درخواست‌ها به دلیل عدم احراز شرایط متقاضیان رد شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: انتظار داریم زوجین فرزند پذیر، حضانت فرزندان گروه‌های خاص (دارای معلولیت یا نیازمند درمان) را نیز برای فرزندپذیری در نظر بگیرند و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ مورد حکم حضانت صادر شد که ۱۰ فرزند واگذار شده از بین آنها در سنین بالای ۶ سال قرار داشتند.
امیدوار در تشریح چگونگی فرزندخواندگی گفت: فرایند فرزندخواندگی از زمان ثبت تقاضای زوجین در "سامانه فرزندخواندگی" شروع می‌شود و چنانچه زوجین پس از بررسی‌های کارشناسی، حائز شرایط باشند تا زمان تحویل کودک، تداوم خواهد داشت و پس از واگذاری کودک، نظارت‌های کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه به صورت تماس تلفنی و بازدید‌های دوره‌ای تا سن ۱۸ سالگی فرزندان ادامه خواهد یافت.
وی افزود: از مزایای این طرح این است که کودکان و نوجوانان علاوه بر بهره مندی از امکانات و خدمات خانواده میزبان، مجبور به اقامت در مراکز شبانه روزی نخواهند بود و از آنجایی که یکی از مهمترین کارکرد خانواده، تعاملات عاطفی بین اعضای خانواده در راستای رشد تربیتی و اجتماعی است، سیاست اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان تقویت برنامه مراقبت از فرزندان در درون خانواده است.
طبق اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل بیش از ۲۷ هزار خانوار در این استان تحت پوشش هستند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم