Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهار صد و بیست و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به انجام سریع واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در حال ارائه خدمت به بیماران است و در کنار آن فرآیند ایمن سازی مردم فارس در برابر کروناویروس نیز با سرعت انجام می‌شود تا بتوانیم هر چه سریع‌تر به ایمنی گسترده در برابر این بیماری دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس با تلاش مجموعه سلامت و همکاری قوی بین بخشی، توانمندی خود را در برابر این بحران همه گیر نشان داده است، ادامه داد: با آغاز واکسیناسیون علیه این بیماری نیز همکاری‌های برون بخشی بیش از پیش ادامه داشته که با پیشتازی دانشگاه در فرایند واکسیناسیون در سطح کشور همراه بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بررسی آخرین آمار‌ها و وضعیت واکسیناسیون در استان، از تزریق بیش از ۱۲۹ هزار دُز واکسن طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و این آمار قابل توجه را حاصل تلاش تیم‌های واکسیناسیون دانشگاه و مشارکت مطلوب مردم فارس در این فرآیند عنوان کرد.

دکتر لطفی گفت: مجموع واکسن‌های تزریق شده در فارس تاکنون به ۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۸۶ دُز رسیده و این روند تا پایان واکسینه شدن جمعیت هدف ادامه دارد.

او مشارکت مردم فارس در دریافت واکسن علیه بیماری کووید۱۹ را مثال زدنی و نشانگر هوشمندی مردم استان دانست و افزود: با وجود روند مثبت واکسیناسیون در استان، بررسی ها، نشان دهنده کاهش میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در استان است که امیدواریم با جدی گرفتن راهکار‌های خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی، بتوانیم در کاهش خطر ابتلای خود و عزیزانمان به این بیماری و تسریع بازگشت به روز‌های عادی، نقش موثری داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر اینکه واکسیناسیون و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار یکدیگر برای مهار این بیماری ضرورت دارد، از همه افرادی که واکسینه شدند و یا در نوبت دریافت واکسن علیه این بیماری هستند خواست تا از سهل انگاری در برابر این بیماری پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق واکسن واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در همین بازه زمانی ۱۳۸ مورد از اماکن عرضه مواد غذایی نیز به دلیل نواقص بهداشتی و بی توجهی در رفع این نواقص مهر و موم شدند.

هادی کرابی به افزایش ۲۳۰ درصدی پوشش بازرسی های دانشگاه در طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی و پایانه های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه وظیفه نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را به انجام رساندند.

کرابی تعداد کلرسنجی های انجام شده نوروزی از آب آشامیدنی غرب خراسان رضوی را حدود هشت هزار مورد اعلام و بیان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت به وسایل قابل حمل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در قالب طرح سلامت نوروزی حدود هزار و ۶۰۰ مورد اقدام قانونی علیه متخلفان بهداشتی این منطقه صورت گرفت که به تعطیلی ۱۳۸ مکان انجامید.

در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی کردند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

 
 

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر