Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان ژاپنی یک استراتژی واکسیناسیون در موش‌ها ایجاد کرده‌اند که تولید آنتی بادی‌هایی را تقویت می‌کند که می‌توانند نه تنها سارس-کوو-۲ بلکه طیف وسیعی از ویروس‌های دیگر کرونا را خنثی کنند. اگر این روش به طور موفقیت آمیزی برای انسان‌ها ترجمه شود، این رویکرد که در ۸ اکتبر در مجله پزشکی تجربی منتشر می‌شود، می‌تواند منجر به تولید یک واکسن نسل بعدی شود که می‌تواند از همه گیری‌های آینده کروناویروس جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس سارس-کوو-۲ مسئول کووید-۱۹ با استفاده از پروتئین سنبله خود برای اتصال به گیرنده سطح سلول به نام ACE۲ وارد سلول‌های انسانی می‌شود. حوزه اتصال گیرنده پروتئین سنبله از دو قسمت تشکیل شده است: یک منطقه «هسته‌ای» که در همه ویروس‌های کرونا بسیار شبیه است و یک منطقه «سر» تخصصی‌تر که واسطه اتصال به ACE۲ می‌شود.

آنتی بادی‌هایی که ناحیه سر حوزه اتصال دهنده گیرنده سنبله را تشخیص می‌دهند، می‌توانند ورود سارس-کوو-۲ به سلول‌ها را مسدود کنند، اما در برابر سایر ویروس‌های کرونا مانند ویروس سارس-کوو-۱ مسئول شیوع سندرم تنفسی حاد در سال ۲۰۰۲، محافظت کمی انجام می‌دهند؛ در مقابل آنتی بادی‌هایی که ناحیه اصلی حوزه اتصال گیرنده‌های سنبله را تشخیص می‌دهند، می‌توانند از ورود ویروس‌های مختلف کرونا به سلول‌های انسانی جلوگیری کنند. متاسفانه افرادی که در معرض پروتئین سنبله ویروسی قرار دارند، تمایل به تولید آنتی بادی‌های زیادی در برابر ناحیه سر دارند اما تعداد کمی در صورت وجود، آنتی بادی‌های ناحیه اصلی را تشخیص می‌دهند.

پروفسور تومویرو کوروساکی از WPI Immunology Frontier Research می‌گوید: این نشان می‌دهد اگرچه تولید آنتی بادی‌های خنثی کننده گسترده امکان پذیر است، اما بعید است که عفونت سارس-کوو-۲ و واکسن‌های فعلی در برابر ظهور ویروس‌های جدید مرتبط با سارس محافظت کنند. با توجه به اینکه همه گیری‌های قبلی کروناویروس مانند سارس-کوو-۱ و مرس-کوو به دلیل عبور کروناویروس‌های مشترک بین حیوانات رخ داده است، احتمال ظهور ویروس‌های مشابه در آینده تهدیدی جدی برای سلامت عمومی جهان حتی در واکسن‌های موثر برای ویروس‌های فعلی است.

کوروساکی و همکارانش تصمیم گرفتند یک استراتژی جدید واکسیناسیون را آزمایش کنند که ممکن است سیستم ایمنی را قادر به تولید آنتی بادی‌های خنثی کننده گسترده‌تر کند. محققان به طور ژنتیکی حوزه اتصال پروتئینی سارس-کوو-۲ به گیرنده را ایجاد کرده و ناحیه سر آن را با مولکول‌های قند اضافی پوشانده است. این مولکول‌های قند می‌توانند ناحیه سر را از سیستم ایمنی محافظت کرده و تولید آنتی بادی‌ها را در برابر ناحیه اصلی بدون محافظت از حوزه اتصال گیرنده افزایش دهند.

در واقع موش‌هایی که با این پروتئین‌های مهندسی شده ایمن سازی شده‌اند، نسبت بالاتری از آنتی بادی‌ها را که ناحیه اصلی حوزه اتصال گیرنده پروتئین سنبله را تشخیص می‌دهند، تولید کردند. این آنتی بادی‌ها توانستند ورود سلولی نه تنها سارس-کوو-۲ بلکه سارس-کوو-۱ و سه کروناویروس شبیه سارس را از خفاش‌ها و پنگولین‌ها خنثی کنند.

کوروساکی می‌گوید: کار‌های زیادی باید برای ترجمه این استراتژی به انسان انجام شود، اما داده‌های ما نشان می‌دهد نسخه‌های مهندسی شده از دامنه اتصال گیرنده سنبله می‌تواند جزء مفیدی برای توسعه واکسن‌های نسل بعد محافظتی گسترده باشد و از شیوع همه گیر کرونا در آینده جلوگیری کند. 

بیشتر بخوانید 

احتمال ابتلای مجدد به کرونا در واکسینه نشده‌ها

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا کووید 19 تولید آنتی بادی تولید آنتی بادی ها حوزه اتصال گیرنده تشخیص می دهند پروتئین سنبله ناحیه اصلی سارس کوو ۲ خنثی کنند ناحیه سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ جهان به نیروگاه باد دریایی شناور

بندر نیوکاسل در نیوساوت‌ولز استرالیا قرار است تا سال ۲۰۲۸ به یک تأسیسات شناور بندری مرکزی برای بادهای دریایی تبدیل شود و انرژی تجدیدپذیر مقرون‌به‌صرفه را فراهم بیاورد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یکی از بزرگ‌ترین بنادر زغال‌سنگ جهان، بندر نیوکاسل (PON) در نیوساوت‌ولز استرالیا، به‌عنوان گزینه اصلی برای استقرار توربین‌های بادی دریایی شناور تعیین شده است. تبدیل این بندر به قطب بادی فراساحلی تا پنج گیگاوات به پروژه‌های توربین شناور منطقه بادی فراساحلی این بخش (هانتر) سرویس‌دهی خواهد کرد که دومین منطقه توسعه اعلام‌شده استرالیا محسوب می‌شود.

منطقه باد فراساحلی هانتر یک منطقه تقریباً دوهزار کیلومتر مربعی در اقیانوس آرام و اولین منطقه در استرالیا خواهد بود که میزبان توربین‌های شناور است. وجود کانال ناوبری عمیق، منطقه توسعه در دسترس و نبود زیرساخت‌های پل، این منطقه را برای ایفای نقش به‌عنوان یک مرکز دریایی بسیار مناسب می‌کند. در این راستا مطالعه‌ای برای شناسایی کمیت و اندازه امکانات جدیدی در منطقه انجام شده است که به‌احتمال زیاد برای این پروژه مورد نیاز خواهد بود.

این مطالعه نشان داد که با سرمایه‌گذاری و مشاوره مناسب با ذی‌نفعان، منطقه منتخب دارای ویژگی‌های فیزیکی مناسبی برای حمایت از صنعت بادی فراساحلی در نیو ساوت‌ولز و مناطق وسیع‌تر استرالیا است. یک مرکز باد فراساحلی تجسم‌شده، عملکردهای مختلفی از جمله مونتاژ، مرحله‌بندی، عملیات تولید و نگهداری را برای این صنعت انجام می‌دهد.

توسعه استراتژیک جدید نه‌تنها بندر نیوکاسل را به‌عنوان یک بخش مرکزی برای پروژه‌های بادی شناور در منطقه استرالیا ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند تولیدکنندگان تجهیزات اصلی را نیز برای توسعه‌های بادی شناور و پایه ثابت جذب کند.

تلاش‌های انجام‌گرفته برای تبدیل شدن به بخشی کلیدی از صنعت نوپای بادی فراساحلی استرالیا در حالی صورت می‌گیرد که رقیب اصلی ویکتوریا، بندر هیستینگز، برنامه‌های توسعه‌اش را توسط وزیر محیط‌زیست فدرال به مرحله نقشه‌کشی رسانده است. با این حال وظیفه راه‌اندازی یک تأسیسات بندری مرکزی برای بادهای دریایی در ویکتوریا که قرار است مطابق با اهداف ایالت برای تولید دو گیگاوات بادی دریایی تا سال ۲۰۳۲، چهار گیگاوات تا سال ۲۰۳۵ و ۹ گیگاوات تا سال ۲۰۴۰، تا سال ۲۰۲۸ راه‌انداری شود، چندین درجه ضروری‌تر است.

کد خبر 746117

دیگر خبرها

  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • بلندترین توربین بادی جهان به ارتفاع ۳۶۵ متر در آلمان
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می‌شود نه می‌ریزد!
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • اسرائیل از حمله ایران شوکه شد | ایرانی ها اسرائیل را در وضعیتی قرار دادند که هیچ گزینه خوبی برای تلافی کردن ندارد
  • معرفی آنتی ویروس های مناسب برای کامپیوتر و موبایل
  • تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ جهان به نیروگاه باد دریایی شناور
  • تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ به نیروگاه باد دریایی شناور