Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@12:34:38 GMT

کرجی‌ها ۱۲۰۰ هکتار پارک دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۸۸۰۴

کرجی‌ها ۱۲۰۰ هکتار پارک دارند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور،  رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به وسعت پارک‌های کرج، گفت: در مجموع هزار و ۲۰۰ هکتار پارک در کرج وجود دارد که مسئولیت حفظ و نگهداری ۳۵۰ هکتار از آن‌ها با این سازمان  و مابقی هم توسط مناطق دهگانه حفاظت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: طی سال‌های اخیر شاهد احداث پارک در مناطق کم برخورد شهر بوده‌ایم که این امر گام مهمی در توزیع عادلانه سرانه‌ها و دسترسی عموم شهروندان به فضای سبز محسوب می‌شود.

او با اشاره به گلایه برخی از شهروندان در خصوص عدم آبیاری به موقع درختان کاشته شده در معابر شهری، گفت: هیچ درختی در سطح شهر به حال خود رها نشده و آبیاری آن‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

بضاعتی پور با بیان این که تابستان امسال شاهد افزایش بیش از حد دما بودیم، افزود: آبیاری اغلب درختان کاشته شده در سطح معابر شهری از طریق تانکر‌های آب صورت می‌گیرد و قطره‌ای نیست و صرفا درختان بلوار‌ها از طریق سیستم قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: این درختان در فصل گرم سال اغلب هفته‌ای یا ۱۰ روز یکبار آبیاری می‌شوند، ولی با توجه به کاهش محسوس منابع آب‌های زیرزمینی زمان پر شدن تانکر‌های آب در تابستان امسال افزایش پیدا کرد و همین باعث ایجاد بی نظمی‌هایی در خصوص آبیاری درختان شد.

او افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص آبیاری درختان سطح شهر و پارک‌های این شهرستان وجود ندارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده درختانی که از چرخه آبیاری جا مانده اند، موضوع را گزارش دهند.

انتهای پیام /ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای سبز پارک جنگلی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سخنگوی شهرداری تهران درباره ابهامات قطع درختان برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

عبدالمطهر محمدخانی گفت: سرانه مسجد در تهران در مقایسه با دیگر شهرهای ایران و از آن بدتر پایتخت‌های کشورهای اسلامی بسیار پایین‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران درخصوص ابهامات قطع درختان برای ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: سرانه مسجد در تهران در مقایسه با دیگر شهرهای ایران و از آن بدتر پایتخت‌های کشورهای اسلامی بسیار پایین‌تر است.

پارک قیطریه ١٢٢ هزار متر مربع است و مساحت در نظر گرفته شده برای مسجد حدود ٨٢٠ متر مربع است؛ یعنی چیزی کمتر از ٧ دهم درصد. 

مسجد پارک قیطریه علاوه بر درخواست مکتوب مردمی، خیرین نیکوکار از اهالی همان محل هم دارد که کلیه هزینه‌های ساخت مسجد را متقبل شده‌اند.

در طرح اولیه ۴ درخت کهنسال در طراحی بخش اصلی مسجد قرار داشت که با تاکید شهردار و تغییر نقشه ساخت، این ۴ درخت ارزشمند در حیاط مسجد و در دسترس عموم قرار خواهدگرفت.

هیچ کاربری تجاری و فروشگاه و مغازه و ... برای طرح مسجد درنظر گرفته نشده و نخواهد شد.

ضمن تشکر از دغدغه‌های ارزشمند فعالان محیط زیست و با رعایت نکات این‌عزیزان، مسجد پارک قیطریه چهل و چهارمین مسجد پارک‌های فرامنطقه‌ای شهر تهران خواهد بود.

گزاره «درخت قطع می‌کنند تا مسجد بسازند!» را هم باید به کلکسیون دروغ‌های شاخدار علیه شهرداری تهران اضافه کرد!

دیگر خبرها

  • توضیحات سخنگوی شهرداری تهران درباره ابهامات قطع درختان برای ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • پنج هزار اصله نهال چنار در سطح ابهر غرس می‌شود
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند