Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@15:38:15 GMT

نحوه محاسبه اقساط وام طرح جهش تولید مسکن

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۹۷۹۵

نحوه محاسبه اقساط وام طرح جهش تولید مسکن

عضو کمیسیون عمران ضمن بیان جزئیات نحوه محاسبه اقساط وام طرح جهش تولید مسکن از مذاکره با چینی‌ها برای ساخت مسکن خبر داد.

خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: جزئیات منتشر شده از وام قانون جهش تولید مسکن حاکی از این است که نرخ سود آن از ۵ تا ۱۲ درصد و مبلغ آن از ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان خواهد بود. با این اوصاف، محاسبات اولیه نشان می‌دهد که برای شهر‌های بالاتر از یک میلیون نفر جمعیت، میزان اقساط وام بین حدود دو میلیون و ۸۰۰ تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در دیگر شهر‌ها (غیر از مراکز استان‌ها و تهران) به حدود دو میلیون و ۱۰۰ تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. البته این ارقام برای دهک‌ها و مناطق مختلف متفاوت است. در همین حال، دیروز عضو کمیسیون عمران مجلس از مذاکره با چینی‌ها برای ورود به ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید خبر داد. به گزارش خراسان، پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن، شمارش معکوس برای ساخت سالیانه یک میلیون مسکن آغاز شده است. در این خصوص دو نفر از اعضای کمیسیون عمران مجلس در روز‌های اخیر جزئیات بیشتری از آن ارائه کرده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایری سخنگوی این کمیسیون، معاون وزارت و شهرسازی از آغاز ثبت نام برای واحد‌های مسکونی قانون جهش مسکن از هفته آینده خبر داده و برنامه‌های پیشنهادی این وزارتخانه را برای اجرای قانون مذکور ارائه کرده است.

بر این اساس، تسهیلات ساخت مسکن برای دهک‌های اول تا سوم و نیز مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد، برای دهک‌های چهارم و پنجم با نرخ سود ۹ درصد و برای دهک‌های ششم و هفتم با نرخ سود ۱۲ درصد، پیش بینی شده است. رقم تسهیلات نیز برای دهک‌های مختلف به صورت شناور در نظر گرفته شده است. طبق مصوبات پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی این رقم برای تهران ۴۵۰ میلیون تومان، برای شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون، برای مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون، برای سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون و برای مسکن روستایی نیز ۲۵۰ میلیون خواهد بود.

از سوی دیگر خبرگزاری تسنیم، به نقل از اقبال شاکری دیگر عضو کمیسیون عمران، با بیان این که دوره بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است، تصریح کرد: واحد‌های قانون جهش تولید طی دو سال ساخته می‌شوند و پس از تحویل به متقاضیان واجد شرایط بازپرداخت تسهیلات طی ۱۸ سال آغاز خواهد شد.

مذاکره با چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران

نکته قابل توجه در سخنان شاکری، ورود سازندگان خارجی‌ها برای ساخت مسکن در ایران است. وی از مذاکره با چینی‌ها برای ورود به ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با چهار تا پنج سازنده بزرگ کار را شروع می‌کند و این سازندگان نیز از انبوه‌سازان و شرکت‌های کوچک‌تر برای ساخت واحد‌ها استفاده خواهند کرد. به گزارش خراسان، این موضوع اگرچه می‌تواند انتقاد‌های سازندگان داخلی را به همراه داشته باشد، اما در صورت بهبود سرعت و فناوری ساخت مسکن مطابق استاندارد‌های روز دنیا، می‌تواند تحولی در سرعت و کیفیت ساخت مسکن کشور به وجود بیاورد.

حساب و کتاب اقساط وام جهش تولید مسکن

با توجه به برنامه‌های پیشنهادی وزارت راه برای وام جهش تولید مسکن که سخنگوی کمیسیون عمران آن را بیان کرده است، می‌توان جزئیات این وام را برای «شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت» و نیز «سایر شهرها» به صورت جدول مندرج محاسبه کرد. در این جدول همچنین فرض شده که دوره بازپرداخت تسهیلات، ۱۸ سال است.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از ساخت ۴۰ شهرک برای خانه‌اولی‌ها

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخباراقتصادی بازار مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار مسکن مذاکره با چینی ها قانون جهش تولید جهش تولید مسکن کمیسیون عمران ساخت مسکن برای دهک برای دهک ها اقساط وام یک میلیون برای ساخت نرخ سود شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید

رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از اجرای آزاد سازی بیش ار ۲۹۵۲ هکتار از اراضی و باغات در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر می دهد ولی متاسفانه ساخت و سازها در اراضی و باغات همچنان ادامه دارد.   بسیاری از بنگاه داران  با خرید اراضی و باغات ارزان قیمت آن را تفکیک و تبدیل به شهر ک های غیر مجاز می کنند و با استفاده  از فضای مجازی و تبلیغات مبادرت به فروش قطعات با قیمت پائین تر می کنند    میرزایی گفت: ما هیچ شهرک مصوبه که داخل اراضی کشاورزی باشد را تا کنون مجوز مسکونی ندادیم و آنهایی که ساختند فاقد مجوز های قانونی و بسیاری از متخلفان دارای پرونده در محاکم قضایی  هستند.   وی گفت: در سال جاری ۱۲۵ مورد شناسایی اراضی کشاورزی که تغییر کاربری و ساخت و ساز شده شناسایی و اخطار لازم را دریافت و به زودی اعمال قانون خواهد شد.   رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: اراضی کشاورزی قابلیت ساخت و ساز را ندارد مردم فریب بعضی از املاکی ها را نخورند.    وی گفت: عده ای سود جو با تفکیک غیر قانونی باغات و اراضی کشاورزی مبادرت به ساخت و ساز می کنند که خسارت جدی به بخش تولید وارد کرده است.   وی گفت: در تبصره دو ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها باتوجه به دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرائی قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها کلیه تغییرکاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها بدون رعایت ضوابط و مقرر مربوطه و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت سازمان جهاد کشاورزی در قالب طرح‌های تبصره ۴ الحاقی قانون مذکور ممنوع اعلام شده است.   میرزایی افزود: با استناد تبصره دو ماده ده قانون نسبت به قلع و قمع کلیه مستحدثات ساخته شده اقدام و فرد خاطی به دادگاه معرفی می گردد.   وی تاکید کرد: اگر افرادی تمایل به داشتن ویلا یا زمینی در روستا ها را دارند بهتر است ابتدا ملک مورد نظر را از امور اراضی جهاد کشاورزی استعلام کنند اینکه افراد فروشنده با چرب زبانی اراضی کشاورزی را چسبیده به بافت می دانند و به زودی به بافت روستا الحاق می شود اصلا در حیطه مسئولیت آنان نیست و صرفا"قصدشان فروش اراضی کشاورزی با قیمت های نجومی به افرادی است که آگاهی لازم را ور مورد این قوانین ندارند. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود