Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پیرمرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در سال جاری سه هزار و ۱۶۰ هکتار از اراضی آبی این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت که محصول آن در حال برداشت است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با اشاره به کشت ارقام دیررس ذرت علوفه‌ای در کشت اول و کشت ارقام میان رس و زود رس در کشت دوم این محصول، افزود: گیاه ذرت دارای ۳ گروه زود رس، میان رس و دیر رس است که ارقام دیر رس دارای دوره رشد ۱۲۰ روزه بوده و عملکرد بالایی دارد، ولی نیاز آبی آن نیز بیشتر است؛ بنابراین در شرایط فعلی برای صرفه جویی در میزان مصرف آب کشاورزی، کاشت ارقام میان رس و زودرس توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با استفاده از دستگاه ردیف کار ذرت و آبیاری با نوار تیپ، می‌توان بیشترین بهره وری را در تولید ذرت علوفه‌ای بدست آورد.

پیرمرادی با اشاره به برداشت ۱۸۹ هزار تن ذرت علوفه از اراضی زیر کشت این محصول در سال جاری ابراز داشت: میانگین تولید ذرت علوفه‌ای در شهرستان ارومیه ۶۰ تن در هکتار بوده و این در حالی است که در مزارعی که با استفاده از اصول کارشناسی به صورت مکانیزه و استفاده از روش‌های نوین آبیاری (میکرو) با رعایت موارد تغذیه گیاهی، بذر مناسب و سایر موارد کشت صورت گرفته، به تولید بالاتر از ۱۰۰ تن در هر هکتار دست یافته اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از توزیع ۹۴۸ تن کود ازته در راستای حمایت از کشاورزان ذرت کار خبر داد و تاکید داشت: کشاورزان قبل از سرمای پاییزه محصول خود را برداشت نمایند تا با کاهش کمی و کیفی محصول دچار ضرر وزیان نشوند.

 سال گذشته ۱۷۹ هزار تن ذرت علوفه‌ای از ۲ هزار و ۹۸۰ هکتار سطح زیر کشت این شهرستان برداشت شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذرت علوفه ای ارومیه کشاورزان جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از پیش بینی تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای از مزارع این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری با اشاره به آغاز برداشت ترتیکاله علوفه‌ای در شهرستان بهشهر، گفت: ۲۳۰ هکتار تریتکاله در این شهرستان کشت شد که ۳۰ هکتار آن ترتیکاله علوفه‌ای است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: پیش بینی می‌شود از این اراضی ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای برداشت شود.


قنبری تصریح کرد: گیاه تریتیکاله به دو شیوه علوفه‌ای و دانه‌ای کشت می‌شود که عملکرد علوفه‌ای آن ۴۰ تا ۵۰ تن در هکتار و دانه‌ای آن ۳ تا ۵ تن در هکتار است.


وی گفت: تریتیکاله، عله‌ای جدید بوده که در نتیجه تلاقی ژنوم‌های گندم و چاودار به وجود آمده و در این مورد گندم به جای گیاه مادر به کار گرفته شده و دانه‌های گرده از چاودار است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل