Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که گفت ‌وگوهای ایران و کشورهای خلیج (فارس) ما را به حل اختلافات از طریق گفت وگو خوشبین می کند.

به گزارش الفرات نیوز، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق با رادو اوکتاویان دوبری، سفیر رومانی در بغداد دیدار و دو طرف درخصوص همکاری های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم همچنین ایجاد امنیت و ثبات در منطقه رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاعرجی در این دیدار تاکید کرد: گفت وگوهای بین ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس ) ما را به حل اختلافات از طریق گفت وگو و تفاهم مشترک خوشبین کرد.

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی اخیرا اعلام کرد که کشورش در 21 سپتامبر دور چهارم مذاکرات خود با ایران را برگزار کرده است اما این مذاکرات همچنان در مرحله مقدماتی است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اخیرا در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد و اینکه گفته شده هیئتی از عربستان به تهران برای بررسی زمینه‌های بازگشایی سفارت این کشور در ایران به تهران سفر کرده است، گفت: گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. تاکنون چندین دور از این گفت‌وگوها در بغداد انجام شده است. این گفت‌وگوها به صورت منظم در حال انجام است که محور آن‌ها مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است.

وی همچنین با بیان اینکه دو کشور هیچ پیش شرطی را برای انجام این گفت‌وگوها انجام نداده‌اند، گفت:‌ ما تلاش داریم که در چارچوب یک رابطه مرضی‌الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم.

خطیب زاده همچنین اخبار منتشر شده در مورد سفر هیأت سعودی به ایران را تأیید نکرد.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها بین ایران و عربستان در بغداد در حال انجام است، افزود: در این گفت‌وگوها در مورد پرونده‌های مختلفی صحبت شده و اتفاقا تمرکز اصلی بر گفت‌وگوهای دوجانبه است ولی موضوعات مورد علاقه طرفین نیز در حوزه منطقه‌ای مورد گفت‌وگو قرار گرفته و باز هم گفت‌وگو می‌شود.

روز گذشته نیز یک دیپلمات خارجی در عربستان سعودی که در جریان مذاکرات قرار دارد اعلام کرد که در دور آخر مذاکرات «طرفین در شرف تواقق بودند تا از تنش‌ها و جنگ‌های نیابتی [دیپلماتیک] در منطقه بکاهند».

به گفته دیپلمات خارجی، ایران و عربستان احتمالا در دور آتی مذاکرات که ممکن است تا چند روز دیگر آغاز شود «آخرین تغییرات را به توافق اعمال کنند»./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایران و عربستان گفت وگوها گفت وگوهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ

به گزارش خبرنگار جماران، امام خمینی در نوزدهم مهر سال 51(1) مطابق با سوم رمضان 1392 به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در پیامی خطاب به عموم مسلمین و دولت های اسلامی و عربی به مصیبت های جانگداز فلسطین اشاره کرده است. ایشان تاکید کرده اند که هدف دولت های استعمارگر در ایجاد رژیم صهیونیستی تنها به اشغال فلسطین  ختم نمی شود بلکه اگر به آنها فرصت داده شود، همه کشورهای اسلامی به این سرنوشت دچار می شوند. بخش هایی از پیام امام در ادامه مطلب آمده است:

 

‌‌" این فلسطین که اکنون در رأس مصیبت هاست؛ این اختلاف کلمه و‌‎ ‎‌سرسپردگی های بعضی از سران ممالک اسلامی که با داشتن منابع طبیعی سرشار و ذخایر‌‎ ‎‌گرانبها و جمعیت هفتصد میلیونی نتوانسته اند دست استعمار و صهیونیسم را از بلاد‌‎ ‎‌اسلامی قطع کرده و به نفوذ ایادی آن پایان بخشند؛ این هواهای نفسانیه و دست نشاندگی‌‎ ‎‌بعضی دوَل عربی است که موجب شده جمعیت صد میلیونی عرب نتوانند فلسطین را از‌‎ ‎‌چنگال اسرائیل برهانند.‌

‌‌     باید بدانند که مقصود دوَل بزرگ استعمار از ایجاد اسرائیل، تنها اشغال فلسطین‌‎ ‎‌نیست؛ بلکه اگر به آنان فرصت داده شود، تمام کشورهای عربی ـ العیاذبالله ـ به سرنوشت‌‎ ‎‌فلسطین دچار خواهند شد. اکنون که گروهی از مردان فداکار فلسطین به منظور تعیین‌‎ ‎‌سرنوشت خویش ، به دست خویش ـ که همانا آزادی فلسطین است ـ بر ضد مشتی‌‎ ‎‌غاصب متجاوز قیام مردانه کرده اند و به جان ، برای رهایی اراضی مغصوبه و سرزمین های‌‎ ‎‌اشغال شده کوشش می کنند، می بینیم که عمال استعمار، دیروز با آنان در اردن چه‌‎ ‎‌کردند‌‎‌ و امروز در لبنان چه می کنند. تبلیغات و دسایس سوء و همه جانبه در کار است؛‌‎ ‎‌دست های ناپاک اذناب استعمار به فعالیت مشغول است که طوایف مسلمین را از این گروه‌‎ ‎‌فداکار جدا کند، و آنان را از مراکز حساس سوق الجیشی ـ که امکان عملیات و ضربه زدن‌‎ ‎‌به قوای غاصب اسرائیل از آنجا میسر است ـ بیرون براند.‌

‌‌     آیا با این وضع، مسلمین و دوَل کشورهای اسلامی در مقابل خداوند تعالی در مقابل‌‎ ‎‌عقل و وجدان، تکلیفی ندارند؟ مردان فداکار فلسطین به دست عمال استعمار در‌‎ ‎‎‌کشورهای مستعمره کوبیده شوند و اینها ساکت نشینند یا دامن به این مقصد کثیف زنند؟‌‎ ‎‌آیا دوَل عربی و سکنۀ مسلمانِ این ممالک نمی دانند که با شکست این گروه، سایر‌‎ ‎‌کشورهای عربی از شرّ این غاصب خبیث آسوده نخواهند ماند؟‌

‌‌     اکنون بر عموم مسلمین و دوَل کشورهای اسلامی، و خصوصْ بر دوَل عربی، لازم‌‎ ‎‌است برای حفظ استقلال خود، از این گروه مجاهد نگهداری کنند و به آنان کمک‌‎ ‎‌نمایند، و از رساندن اسلحه و آذوقه به آنان دریغ نورزند؛ و بر فداییان مجاهد لازم است‌‎ ‎‌با توکل به خدای متعال و تمسک به قرآن کریم، از کوشش در این راه مقدس دریغ‌‎ ‎‌ننمایند و سردی های بعضی عناصر موجب سردی آنها نشود، و نیز  اکیداً  لازم است در هر‌‎ ‎‌نقطه ای هستند با اهالی آنجا خوش رفتاری کنند و به وظایف اخوت ایمانی عمل نمایند.‌

‌‌     از مسلمین بیدار و آگاه و خصوصْ بندگان خالص خداوند و علمای اعلام امیدوارم‌‎ ‎‌که در این ایام متبرکه برای رهایی مسلمین از چنگال خبیث اجانب دعا کنند، و در مجامع‌‎ ‎‌شهر مبارک رمضان و دیگر اجتماعات بزرگ اسلامی مانند اجتماع جمعه و مراسم حج‌‎ ‎‌حقایق را به گوش عموم مسلمین برسانند و پیروان قرآن را به وحدت کلمه و تشریک‌‎ ‎‌مساعی، برای آزادی فلسطین و حل مشکلات خانمانسوزی که گریبانگیر ملت اسلام‌‎ ‎‌است، دعوت نمایند.‌

‌‌     از خداوند متعال مسئلت می نمایم که دست اجانب را از بلاد مسلمین قطع فرماید. «انّه‌‎ ‎‌سمیعٌ مجیب».‌"

 

صحیفه امام؛ ج 2، ص 458-460

1. در صحیفۀ نور (دورۀ 22 جلدی)، ذیل تاریخ 19 / 8 / 51 درج شده است: در حالی که پیام به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان صادر شده و تاریخ مندرج در نسخۀ خطی سوم رمضان المبارک 1392 (19 / 7 / 51) است. ولی در صحیفۀ  نور (دورۀ جدید) تاریخ اصلاح شده. ضمناً متن مندرج در صحیفۀ نور با متن نسخۀ خطی که تصویر آن در کتاب  نهضت امام خمینی، ج3، ص 822 درج شده، مغایرت های فراوانی دارد. احتمالاً علت تفاوت ها آن است که صحیفۀ نور  از ترجمۀ فارسی متن عربی استفاده کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند