Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تایید طاعون نشخوارکنندگان در استان خبر داد و گفت:امکان انتقال این بیماری به انسان تا کنون گزارش نشده است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با توجه به مرز مشترک مازندارن و استان البرزدر همان منطقه ای که در البرز مثبت شد در قسمت شمالی ۵ لاشه نیزکشف شد و با ارسال نمونه لاشه کشف شده برای دامپزشکی طاعون تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اما خوشبختانه از ۲۸ شهریور لاشه جدیدی را مشاهده شده با این وجود همکاران محیط زیست در منطقه حضور دارند و با همکاران استان البرز هم تعامل برقرار شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطر نشان کرد: توجیح مردم محلی در مورد این بیماری انجام شد و دامداران هم دام های خود را از منطقه خارج کردند.
ابراهیمی کارنامی گفت: بنابراظهارات همکاران دامپزشکی واکسیناسیون در مورد طاعون کامل انجام شده و پایش ها ادامه دارد.
وی افزود:امیدواریم با سرد شدن هوا در آن منطقه شاهد فروکش و تمام شدن تلفات بر اثر طاعون نشخوار کنندگان باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه امکان انتقال این بیماری به انسان تا کنون گزارش نشده است، یادآورشد: اما در برخورد با لاشه ها جفمع آوری و دفن بهداشتی نهایت احتیاط در ستور کار قرار دارد.
ابراهیمی کارنامی افزود: متاسفانه انتقال طاعون بین دام اهلی و وحشی مانند کل و بز و قوچ و میش سریع صورت می گیرد.
وی ادامه : برای جلوگیری از انتشارطاعون باید مراقبت های بهداشتی همچنان ادامه داشته باشد و به مردم هم اطلاع رسانی که اگر لاشه ای دیدند حتما با دستکش به آن دست بزنند و برای دفن آن ها از آهک استفاده کنند که خطری آن ها تهدید نکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طاعون نشخوارکنندگان کوچک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، "‌رویا "‌درنای بلژیکی که زمانی قرار بود یار و همسفر "امید" تک درنای سیبری باشد از بلژیک بار سفر به مازندران بیست و ششم بهمن ۱۴۰۱ با هماهنگی دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور به تالاب بین المللی فریدونکنار منتقل شد.

رویا سفر خود را از یک قفس شروع کرد و در تمامی مسیر بلژیک تا مازندران را مجبور به حبس در این قفس بود و به امید روزی که بتواند از این قفس رها شود پا به این خطه از شمال کشور گذاشت و البته این امیدش هم نتیجه داد.

طرح همسفر شدن رویا و تلاش ها برای همزادی طبیعی و محیطی این ۲ پرنده با رهاسازیش از قفس ادامه یافت و پس از گذشت پنج روز از زمانیکه به مازندران آمد با فراهم شدن همه شرایط، درنا همسفر بلژیکی با رها شدن از قفس طبیعی استتار شده در کنار درنای سیبری تالاب فریدونکنار قرار گرفت.

ازآن زمان تاکنون تمامی اقدامات محیط زیست کشور و مازندران حول این محور قرار داشت تا این پرنده در آسایش و آرامش کامل در این مدت انتظار امید تک درنای سیبری روزگار خود را در این استان سپری کند و برای این منظور اداره کل محیط زیست مازندران سنگ تمام گذاشت و تمامی امکانات مورد نیاز از جمله مه پاش برای خنکی هوا و رطوبت و نیز حضور شبانه روزی محیط بانان را فراهم کرده است.

با توجه به تداوم حضور و میزبانی از این مهمان فرنگی، ‌محیط زیست مازندران با لحاظ کردن نظر کارشناسان ملی و بین المللی حیات وحش تدابیر جدیدی برای محیط زیست این پرنده در نظر گرفته است که در نخستین گام جابه جایی محل سکونت آن است.

کد خبر 844867 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان مازندران حیوانات - حیات وحش خبر مهم بلژیک حیوانات - پرندگان

دیگر خبرها

  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • تا کنون خسارتی از آفت «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشده است
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • کارگروه کاهش آلودگی هوای دزفول تشکیل شد
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • زندگی در فضا محقق می‌شود!