Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نتایج یک بررسی جدید  نشان می‌دهد، نوع دلتا نه تنها کودکان را بیمارتر نمی‌کند، بلکه پاسخ ایمنی ثانویه بعد از عفونت قوی‌تر از بعد از تزریق واکسن است.

در اوایل سال جاری، تیم تحقیقاتی دریافتند نوع آلفا ویروس به نظر نمیرسد کودکان را نسبت به شکل اولیه آن که برای نخستین بار در چین مشاهده شد، بیمارتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های جدید همچنین نشان می‌دهد که کودکان در همه‌گیری سویه دلتا بیشتر از نوع آلفا مبتلا نمی‌شوند.

 محققان با انتشار مقاله خود در مجله «medRxiv» گفتند: داده‌های ما نشان می‌دهد ویژگی‌های بالینی کووید ۱۹ ناشی از نوع دلتا در کودکان به انواع دیگر کووید ۱۹ بسیار مشابه است.

به نظر می‌رسد، این امر با اطلاعات گزارش شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) مرتبط است. روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در بیانیه ای در مورد موج دلتا گفت: «اگرچه ما موارد بیشتری را در کودکان مشاهده می‌کنیم، اما این مطالعات نشان داد که شدت بیماری در کودکان افزایش نیافته است؛ اگر کودکان بیشتری به بیماری کووید -19 مبتلا  می‌شوند به این دلیل است که موارد بیشتری از ابتلا در جامعه وجود دارد». 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، صرف نظر از این که آنتی بادی‌ها توسط عفونت یا واکسن ایجاد می‌شوند، سطح آنها در بسیاری از افراد ظرف شش ماه کاهش می‌یابد، اما در صورت برخورد بدن با ویروس،لنفوسیت‌های بی آماده تولید آنتی بادی‌های جدید می‌شوند.

لنفوسیت‌های بی، لنفوسیت‌هایی از سیستم ایمنی بدن هستند که در مقابل پاتوژن‌هایی مثل ویروس‌ها آنتی بادی تولید می‌کنند. این لنفوسیت‌ها در ایمنی هومورال نقش دارند که همراه با ایمنی سلولی، مکانیسم دفاع اختصاصی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان واکسن آنتی بادی عفونت نشان می دهد لنفوسیت ها آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های فرسایش بادی در برنامه هفتم

وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان و سازمان منابع طبیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در برنامه هفتم بر کنترل و کاهش ۲۰ درصدی کانون های بحرانی فرسایش بادی به عنوان یک هدف بزرگ تاکید شده است.

به گفته او، با توجه به آنکه کار در عرصه های بیابان و فرسایش بادی اقداماتی دشوار و آسیب پذیر است، لذا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت موثر جوامع محلی و هدف گذاری طرح کاشت یک میلیارد درخت انتظار می رود که نسبت به خنثی سازی تخریب سرزمین  و صنعت توسعه پایدار نقش خودمان را ایفا کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۰میلیون هکتار از عرصه های بیابانی کشور تحت تاثیر فرسایش بادی هستند، افزود: بیش از ۱۴ میلیون هکتار به لحاظ ایجادخسارت به اراضی کشاورزی، روستاها و جاده ها کانون های بحرانی هستند.

جعفریان ادامه داد: سیاست های دیگری جزء طرح کاشت یک میلیارد درخت نظیر احداث ۱۷ هزارکیلومتر بادشکن کوتاه و اطراف مزارع و اقداماتی در جهت جایگزین مالچ نفتی در راستای خنثی سازی تخریب سرزمین دنبال می شود. گفتنی است پروژه مالچ کمتر از یک دهم درصد فعالیت ها را در برمس گیرد.

مدیرکل دفتر امور بیابان و سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه امسال پروژه ها مبتنی بر مشارکت مردم و ملاحظات زیست محیطی خواهد بود، افزود: طرح ۳ میلیون هکتاری مقابله با بیابانزایی که کنترل کانون تخریب سرزمین است، تعریف کرده ایم و بدین منظور با مختصات علمی و ملاحظات جامع نگر ۱۶ همت اعتبار پیش بینی شده که با مشارکت بخش خصوصی و جوامع محلی اجرا می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های فرسایش بادی در برنامه هفتم
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ