Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@05:02:38 GMT

اهمیت مصرف منظم بادام برای سلامتی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۳۸۵۲

اهمیت مصرف منظم بادام برای سلامتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ بادام سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر، همراه با تعداد زیادی از مزایای سلامتی است که فقط یک مشت بادام حدود یک هشتم نیاز بدن به پروتئین روزانه را تأمین می‌کند. اهمیت مصرف منظم بادام برای سلامتی

منافع بهداشتی بادام در طول قرن‌ها ثابت شده است و این منافع بالقوه عبارتند از کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۰۵ در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا به چاپ رسید، نشان داد که مصرف بادام منجر به افزایش سطح ویتامین E در رژیم غذایی و جریان خون می‌شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌ها در برابر آسیب‌ها دفاع می‌کند و مانع از گرفتگی عروق ناشی از کلسترول بالا می‌شود.

بادام باعث چاقی نمی‌شود:

بر خلاف باور‌های رایج بادام و کلاً تمام میوه‌های صدفی سبب چاقی نمی‌شوند. مغز‌های روغنی مانند بادام و پسته و ... با وجود اینکه حاوی چربی هستند، اما در عین حال احساس سیری طولانی مدتی ایجاد و جذب چربی‌های زیاد را مهار می‌کنند.

بادام برای گیاه خواران:

بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب می‌شود. به همین دلیل می‌تواند برای افرادی که از محصولات حیوانی مانند گوشت و ... تغذیه نمی‌کنند مناسب باشد.

بادام تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن:

بادام حاوی مواد مغذی است و خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد. یک مشت بادام به اندازه یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتی اکسیدان پولی فنول به بدن می‌رساند.

بادام و کاهش خطر ابتلا به سرطان:

محققان گروه تغذیه دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که مصرف بادام با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در تماس است.

بادام و بیماری قلبی:

این خوراکی همراه با سایر آجیل و دانه‌های دیگر منجر به بهبود سطوح چربی خون می‌شود و برای قلب مفید است. شواهد نشان می‌دهد که رژیم غذایی شامل بادام منجر به رفع بیماری‌های قلبی می‌شود. همچنین بادام منجر به افزایش سطح آنتی اکسیدان‌ها در جریان خون شده و کاهش فشار خون و بهبود جریان خون را به دنبال دارد.

بادام خام بهتر از بادام بو داده است. برای بو دادن بادام معمولاً از چربی‌های مضر استفاده می‌شود. به همین دلیل بهتر است از بادام خام استفاده کرد تا از چربی و نمک زیاد دور باشید.

بهتر است بادام با پوست خورده شود:

پوست نازک بادام سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است. این بخش از بادام خواص ضدویروسی و ضدالتهابی فوق العاده‌ای دارد. توصیه بر این است که بادام با پوست نازک آن میل شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بادام تغذیه سلامتی آنتی اکسیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

به گزارش خبرآنلاین، همه می‌دانیم که ورزش می‌تواند ما را سالم‌تر نگه دارد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد اما تحقیقات جدید ریشه همه‌چیز را در استرس توصیف می‌کند.

سلامت نیوز در گزارشی نوشت: متخصصان بیمارستان عمومی ماساچوست در مطالعه جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، احتمالا تا حدی به دلیل کاهش فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز در برابر بیماری‌های قلبی مصون‌تر می‌مانند. شاید به همین دلیل است که افراد مبتلا به افسردگی نوعی بیماری روحی‌روانی مرتبط با استرس‌ــ نیز اغلب با ورزش کردن حالشان بهتر می‌شود.

نویسنده ارشد مطالعه و متخصص قلب و عروق می‌گوید داشتن فعالیت بدنی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ عروقی در افراد مبتلا به افسردگی، تقریبا دو برابر موثرتر است و آثار آن بر فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز ممکن است توضیحی برای این مشاهدات جدید باشد.

به عبارت دیگر افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، استرس کمتری دارند و این بر سلامتی قلب آنان نیز تاثیر مثبتی دارد.

نویسنده ارشد این مطالعه و همکارانش در این تحقیق که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، سوابق پزشکی ۵۰ هزار و ۵۳۹ نفر را که در یک نظرسنجی آمادگی جسمانی شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و از زیرمجموعه‌ای از این گروه اسکن مغز انجام دادند و فعالیت مغزی مربوط به استرس را در آن‌ها اندازه‌ گرفتند.

طی یک پیگیری ۱۰ ساله، نزدیک به ۱۳ درصد شرکت‌کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند، اما افرادی که به طور منظم ورزش می‌کردند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌کردند، ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی بودند. در این میان، آثار مثبت ورزش بر سلامتی قلب و عروق در افرادی که از قبل افسردگی داشتند و فعالیت‌های مربوط به استرس در مغزشان بیشتر بود، کاملا مشهود بود.

بنابراین می‌توان گفت اگرچه همگان از ورزش کردن سود می‌برند، فعالیت بدنی سلامتی قلب کسانی را که استرس بیشتری دارند، تقویت می‌کند.

متخصصان خاطرنشان کردند در این حوزه به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما نتایج بسیار دلگرم‌کننده بوده و اولین بار است که شواهد نشان می‌دهد ورزش بر سلامت جسمی و روانی آثار مثبت و عمیقی دارد.

پیش از این ثابت شده بود که فعالیت بدنی با بهبود عزت‌ نفس و تقویت عملکرد شناختی در کاهش اضطراب، افسردگی و همچنین بدخلقی موثر است. تحقیقات متعدد همچنین نشان می‌دهند که به فعالیت بدنی شدید هم نیازی نیست و کمی پیاده‌روی تند در هوای آزاد، دوچرخه‌سواری، کمی یوگا یا شنا هم برای سلامتی روان مفید است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896623

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تأثیر معجزه آسای خاکشیر و عسل برای سلامتی بدن
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)