Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوان عدالت اداری به نفع منتخبین برکنار شده شورای اسلامی شهرهای چالوس و کلاردشت رای داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منتخبین برکنار شده انتخابات شورای اسلامی شهرهای چالوس و نوشهر که با نامه رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کشور پس از برگزاری انتخابات، از حضور در صحن شورای اسلامی این دو شهر باز ماندند، در دیوان عدالت اداری توانستند رأی به بازگشت خود به شورای شهرها را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی چندی پیش و با تلاش هیأت نظارت بر انتخابات کشور تعدادی از منتخبین از ادامه حضور در پارلمان‌های شهری بازماندند، در ادامه پیگیری این افراد برای احقاق حقوق خود، توانستند حکم جدیدی مبنی بر بلامشکل بودن تداوم نمایندگی‌شان در شورای شهر دریافت کنند.

در این میان، دو تن از اعضای شورای شهرهای چالوس و کلاردشت، صابر سام دلیری و فرهاد در نهایت توانستند مجوز حضور مجدد در پارلمان شهری را دریافت کنند.

۲۸ تیرماه، پس از برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرهای کشور، میرسلیم رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کشور، در نامه‌ای انتخابات تعدادی از شهرهای مازندران مانند ساری، امامزاده عبدالله آمل، کلاردشت و چالوس را باطل اعلام کرد و با توجه به عدم تأیید صلاحیت تعدادی از منتخبین، خواستار جابه جایی این افراد با اعضای علی‌البدل شد.

در ساری به دلایلی این نامه اجرایی نشد اما در شهرهای دیگر، اعضای علی‌البدل با تأخیر یک ماهه، جایگزین منتخبین اصلی شدند.

حواشی این جایگزینی و اجرای دوگانه یک نامه، موجب شکایت برخی منتخبین و اخذ حکم دیوان عدالت اداری برای بازگشت به شورای شهر را موجب شده است.

کد خبر 528286

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران چالوس کلاردشت فرماندار چالوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دیوان عدالت اداری شورای اسلامی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه پرداخت‌.

علی شعبانی در نشست امروز(پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، بااشاره به برگزاری موفقیت آمیز  انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، اظهار کرد: این انتخابات با همکاری خوب دستگاه های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیداهای دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیداها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیندهای انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد