Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@21:59:06 GMT

درگذشت یک هنرمند پیشکسوت موسیقی به علت کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۴۷۹۰

علی‌اصغر مبرا (نوازنده و آهنگساز پیشکسوت) در سن هشتاد و یک سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر مُبرا (نوازنده و آهنگساز پیشکسوت) در سن هشتاد و یک سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت و پیکرش روز گذشته، دوشنبه ۱۹ مهرماه به خاک سپرده شد.

علی‌اصغر مُبرا زاده ۶ آذرماه سال ۱۳۱۹، نوازنده‌ سابق کلارینت در ارکستر سمفونیک صدا و سیما بود و سازهایی مانند ویلن، فلوت، ساکسوفون، کلارینت، کلارینت باس، تار و سه‌تار را می‌نواخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی بود، نواختن ویولن را از زنده‌یاد علی تجویدی فراگرفت و در ارکستر گل‌ها به نوازندگی پرداخت. وی همچنین از اعضای سابق ارکستر موسیقی سنتی صدا و سیما بود. 

وی همچنین در زمینه‌ آهنگسازی نیز آثاری را از خود به یادگار گذاشته است که از آن جمله می‌توان به قطعاتی مانند «به فردا برسم» با خوانندگی بهرام حصیری، «گوشه‌ی مهربانی» با خوانندگی نادر اسماعیل‌زاده، «هدیه‌ی بهار» با خوانندگی علی خدایی، «صبح» با خوانندگی محسن رحیمی، «خریدار محبت»، «به سوی کعبه» و «پیشواز» با خوانندگی پژمان مبرا، «وقت گل» با خوانندگی علی‌اصغر مبرا، «قطعه برای کلارینت و ارکستر»، «ساقی‌نامه» اشاره کرد. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: علی اصغر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۶ بر یک ایران به پایان رسید.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، در پایان این دیدار اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کد خبر 6087785

دیگر خبرها

  • گل جالب و عجیب علی‌اصغر حسن‌زاده به قرقیزستان + ویدئو
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند