Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@14:40:20 GMT

آلمان چاره‌ای جز صعود به قطر نداشت

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۴۸۹۷

آلمان چاره‌ای جز صعود به قطر نداشت

تیم ملی آلمان موفق شد به عنوان اولین تیم جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر را در گروهی آسان دریافت کند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان توانست خیلی زود به جام جهانی 2022 صعود کند. چنین چیزی با توجه به بازی‌های این تیم قابل انتظار بود. حالا زمان آن رسیده که به راهی که انتخاب کردیم ادامه دهیم چون چالش‌های بزرگ هنوز در پیش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارنظری از سوی کارل هاینس ویلد، دبیر کیکر، است.


اولین قدم برداشته شده است: تیم ملی آلمان می‌تواند یک سال دیگر در جام جهانی قطر به میدان برود. این تیم موفق شد با کمترین میزان تلاش به این موفقیت دست پیدا کند چون در گروه شش تیمه‌ای قرار داشت که تیم‌های ملی نه چندان مطرحی در آن قرار داشتند، تیم‌هایی که هیچ یک از آنها در 40 رتبه ابتدایی رده‌بندی فیفا حضور نداشت.


بنابراین چاره‌ای جز صعود به جام جهانی وجود نداشت. آلمان هفت پیروزی و یک شکست برابر مقدونیه شمالی به دست آورد، 23 گل زد و تنها سه گل دریافت کرد تا انتظارات را از خود بالا برده باشد و در عین ثبت آمارهای درخشان، بازی زیبایی را نیز به نمایش گذاشته باشد.


تیم ملی آلمان در اسکوپیه، پایتخت مقدونیه شمالی، نیز به نمایش رو به رشدش ادامه داد. پنج پیروزی و 18 گل زده در برابر یک گل خورده در پنج بازی تحت هدایت هانسی فلیک، سرمربی جدید تیم ملی، نشان دهنده تغییر سبک این تیم است: این تیم بدون توجه به این که چه بازیکنانی در ترکیب قرار دارند، همیشه به دنبال فرصتی برای حمله است.


این حرکات رو به جلو گاهی با پاس‌های اشتباه، از دست رفتن مالکیت توپ، از دست دادن ریتم بازی و در نهایت عدم تاثیرگذاری بیشتر در یک سوم پایانی زمین همراه است. خصوصا پاس‌های ارسالی به یک سوم پایانی و محوطه جریمه حریف گاهی با شکست روبرو می‌شود. هرچند تعداد حملات به قدری زیاد است که بسیاری از آنها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.


این اتفاق تاثیر مثبت دارد که در بازی برابر تیم‌های بسته مانند مقدونیه خصوصا در نیمه دوم، توپ‌ها معمولا با حملات اولیه بازپس گرفته شده و به موقعیت جدی تبدیل می‌شوند. برتری فردی و فیزیکی در نیمه دوم بازی خودش را نشان می‌دهد. پرسینگ یکپارچه همچنان باید با هماهنگی بیشتری انجام شود. حرکات رو به عقب و تحرکات دفاعی نیز نیازمند دقت بیشتری است.


مانوئل نویر، کاپیتان تیم، به همراه سرژ گنابری و کای هاورتز درباره قهرمانی در جام جهانی 2022 حرف زده‌اند. این ایده‌ای هوشمندانه برای تمرکز روانی روی هدفی مشخص است. این موضوع باعث می‌شود که حواس بازیکن متمرکز شود و آگاهی درونی از ماموریت بزرگ در قطر را در تیم ایجاد می‌کند. کیفیت فردی برای انجام کارهای بزرگ نیز بدون شک در بسیاری از پست‌ها دیده می‌شود، هرچند در همه پست‌ها نیست.


جستجو برای یافتن مدافعان کناری ایده‌آل ادامه دارد. و تیمو ورنر که چهار گل از پنج گلش را تحت هدایت فلیک به ثمر رسانده باید بیش از پیش تاثیرگذار ظاهر شود. به هرحال او یک مهاجم نوک بالفطره نیست.
چنین سبک بازیکنانی در فوتبال آلمان وجود ندارند، بنابراین فلیک به عنوان معلم فوتبال باید درمان دیگری را برای این موضوع در نظر بگیرد. بررسی بازی هجومی تیم و عملکرد بازیکنان جوان نشان دهنده راه‌حل‌های امیدوارکننده‌ای است.


با این حال، حرفی که لئون گورتسکا زد کاملا درست است: مسیری که تیم اخیرا در آن قرار گرفته، مسیر خوبی است اما هنوز کارهای بسیاری پیش روی فلیک و دستیارانش تا رقابت‌های جام جهانی 2022 قرار دارد.
مقدونیه شمالی یا رومانی تیم‌های بزرگی نیستند و آلمان در جام جهانی باید برابر رقبای قدرتمندی قرار بگیرد. تیم‌های بزرگ دیگر مشغول رقابت‌های خود هستند، همانطور که فرانسه و اسپانیا 24 ساعت قبل از این بازی در فینال لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم ملی آلمان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی آلمان تیم ملی آلمان جام جهانی 2022

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس آذر به استقلال باخت، اما شمایل یک تیم بازنده را نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

استقلال در روز اول هفته بیست و چهارم شاهد از دست رفتن صدرنشینی بود. پرسپولیس در آبادان با سه گل برد تا ۵۲ امتیازی شده و برای اولین بار صدر جدول این فصل را در اختیار بگیرد. در هفته‌های اخیر فاصله دو تیم در صدر جدول به یک امتیاز رسیده بود و استقلال چاره‌ای جز بردن تمام بازی‌های پیش رو نداشت و ندارد، همانطور که پرسپولیس هم حق لغزش نداشت و ندارد. این اتفاق باعث حساسیت عجیب و غریب بازی روز جمعه استقلال مقابل شمس آذر شد. تیمی که بدون تردید پدیده این فصل فوتبال ما بوده و با تعدادی جوان، زیباترین فوتبال‌ها را به نمایش می‌گذارد. شمس آذر برای اولین بار حضور در لیگ حرفه‌ای را تجربه می‌کند و با امتیاز منفی فصل را شروع کرد، اما یقه بزرگان را گرفت و همواره در نیمه بالایی جدول حضور دارد.

بازی رفت دو تیم در قزوین ۲-۲ مساوی شد. آن روز هم استقلال در امتیاز ۱۹ در صدر جدول با سپاهان همسایه بود، در هر دو نیمه دوبار پیش افتاد، اما هر دو بار از جوانان شمس آذر گل خورد و در نهایت به مساوی قناعت کرد. روزی که سپاهان به ملوان باخت و پرسپولیس هم در آزادی با صنعت نفت مساوی کرد تا استقلال بعد از صدرنشینی هفته اول، برای اولین بار در پایان هفته نهم طعم صدرنشینی را بچشد. اتفاقات آن بازی هرگز فراموش نشد. استقلال به صدر جدول رفت، اما دریافت که مقابل شمس آذر کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند جریمه‌ای سنگین در پی داشته باشد. تیمی که در مقابل بزرگان به هیچ وجه از پیش بازنده نیست. پس وقتی شرایط دور برگشت به بالاترین درجه از حساسیت رسید، استقلال باید بیشتر از همیشه مراقب شمس آذر می‌بود.

این بار تیم نکونام توانست از برتری اولیه خود دفاع کند و گل‌های دوم و سوم را هم زد. مثل بازی رفت استقلال صاحب پنالتی شد و آن را به گل تبدیل کرد، اما شمس آذر جوان حتی لحظه‌ای از مسابقه شکست را قبول نکرد. سعید دقیقی مربی جوان شمس آذر در دقیقه ۸۲ سه بازیکن تعویضی را همزمان به زمین فرستاد. قبل از آن او فراز امامعلی را به میدان فرستاده بود و دو بازیکن تعویضی او برای این تیم گل زدند! یک دقیقه بعد از این سه تعویض امامعلی گل اول را زد و دو دقیقه بعد فخریان در دقیقه ۸۵ گل دوم بازی را هم زد، او که خود تازه در دقیقه ۸۲ به زمین آمده بود!

شمس آذر در حالی که سه بر صفر عقب بود، در ورزشگاه آزادی و پیش چشم تماشاگران استقلال ظرف ۲ دقیقه دو گل زد، اما این بار کامبک این تیم کامل نشد و استقلال هرجور که بود، سه امتیاز را در حساب خود نگه داشت تا دوباره صدر جدول را پس بگیرد. شمس آذر این بازی را باخت، اما از نظر فوتبال دوستان و کارشناسان هرگز شمایل یک تیم بازنده را نداشت.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • برای هدفی بزرگ‌تر از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود
  • وحید شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان/ صعود دانش‌آموزان ایرانی مسجل شد
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود
  • شمس آذر به استقلال باخت، اما شمایل یک تیم بازنده را نداشت