Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، احمد مسعود، بار دیگر بر ایجاد یک دولت فراگیر و قاونوی در افغانستان تاکید کرد.

رهبر جبهه پنجشیر در پیامی امروز (سه‌شنبه) در پیامی گفت که این جبهه خواستار تشکیل دولت فراگیر و قانونی است که براساس اراده، خواست و حقوق مردم تشکیل شده و از راه مشروع روی کار آمده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته احمد مسعود، این جبهه خواستار تشکیل دولت واقعی فراگیر مبتنی بر اراده و آرای مردم است و از موضع‌گیری کشورهای جهان برای به رسمیت نشناختن حکومت طالبان و تأکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کند و انتظار دارد این سیاست با قاطعیت ادامه پیدا کند.

وی گفت: «جبهه پنجشیر خواستار نظامی است که با اراده مردم و روند قانونی و مشروع روی کار آمده باشد.»

مسعود در این بیانیه تصریح کرد که قتل عام نمازگزاران در مسجد گذر سیدآباد ولایت قندز، کوچ‌های اجباری مردم از خانه‌ها و املاک‌شان به ویژه در ولایات قندهار، بلخ، دایکندی و اندراب‌ها، ناپدیدشدن افراد و منسوبان نظامی و نیز قتل‌های دسته‌جمعی در ولایت پنجشیر همه مصداق جنایت جنگی، نسل‌کشی، پاک‌سازی قومی و جنایت علیه بشریت است.

در همین حال، رهبر جبهه پنجشیر از تمام نهادها، موسسات و سازمان‌های بین‌المللی خواسته تا اقدامات لازم و فوری را برای رسیدگی به وضع «رقت‌بار» بشری، حفظ حقوق انسانی و پایان جنایات تروریستی در دست گیرند.

احمد مسعود همچنین خاطرنشان کرد که مبارزات گسترده و پی‌درپی مردمی و مدنی سبب شده که جهان طالبان را به رسمیت نشناسد و فصل جدیدی در تاریخ افغانستان و روابط داخلی و خارجی این کشور گشوده شود.

وی همچنین گفت که توافقات پنهانی در جریان مذکرات با طالبان زیر چتر مصالحه ملی از یک طرف و تسلیم‌دهی حکومت توسط اشرف غنی و فرار او با سپرده‌های مردم که مصداق خیانت ملی است؛ سبب فروپاشی نظام و از بین رفتن دستاوردهای مردم کشور شد.

 از سویی دیگر نیز، مسعود در ادامه تصریح کرد که جبهه پنجشیر در تلاش است تا برای حراست از مشروعیت افغانستان و تثبیت جایگاه معظم افغانستان در جهان را ضروری دانسته و در همکاری نزدیک با نخبگان کشور، رهبران سیاسی و جهادی و چهره‌های خوش نام جمهوری اسلامی افغانستان برای مهار بحران ناشی از فروپاشی نظام اقدامات لازم را در دست گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جبهه پنجشیر احمد مسعود تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد

وزیر کار با بیان اینکه یکی از مخاطبان اصلی پیام مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: بخشی از تولید کشور را شرکت های وابسته به صندوق های تامین اجتماعی عهده دار هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدصولت مرتضوی وزیر کار در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال جدید در جمع خبرنگاران گفت:  جلسه امروز هیات دولت درباره وظایف وزارت کار برای تحقق شعار سال گفت: ما کار گروهی را در وزارتخانه با مدیریت و محوریت معاونت اقتصادی مشخص کرده ایم که بتوانیم شعار جهش تولید مورد نظر حضرت آقا را عملیاتی کنیم.

وی افزود: جزئیات بیشتر دراین رابطه را در جلسات آینده به اطلاع خواهیم رساند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • جنایات اسرائیل در غزه و اثبات حقانیت تشکیل جبهه مقاومت در منطقه
  • احمد علم الهدی: اگر تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • لزوم تدوین برنامه‌ای فراگیر برای معرفی یزد