Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این مراسم بزرگداشت که با حضور جمعی از علاقمندان به شعر و ادب برپا شد حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم کاشمر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که به صورت مجازی در مراسم شرکت بود در سخنانی ضمن تقدیر از اقدام اداره کتابخانه‌های عمومی در بزرگداشت حافظ شیرازی، حافظ را از شعرای تأثیرگذار تاریخ ادبیات ایران عنوان کرد و گفت: حافظ شخصیت بزرگی است و ما با بزرگداشت او در واقع خودمان را بزرگ می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به انس ایرانیان با دیوان اشعار حافظ افزود: حافظ در قله شعر و ادب و عرفان قرار دارد و در بطن اشعار او معارف دینی و انسانی نهفته است و به همین دلیل به عنوان یکی از مفاخر تاریخ ایران نه تنها مورد توجه فارسی زبان‌ها بلکه مورد توجه سایر اقوام و ملل هم می‌باشد.

افتخار جامعه به مفاخر

محمد فیض عارفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر هم در این مراسم گفت: حافظ شیرازی، شاعر نادر و عارفی است که دیوان او همواره، همراه و انیس ایرانیان بوده و اشعار او که به تصریح خودش، برخواسته از آیات قرآن است در طول سالیان، زمزمه لب فارسی زبان‌ها بوده است.

او افزود: امید آن‌که با تلاش دلسوزان فرهنگ و هنر و ادب، نسل جوان و نوجوان جامعه با شناخت مفاخری، چون حافظ به فرهنگ ایرانی و اسلامی خویش ببالند و از هجمه فرهنگ بیگانه مصون بمانند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی کاشمر، پرداختن به معرفی مفاخری، چون لسان‌الغیب را وظیفه ذاتی خود دانسته و برنامه‌های فرهنگی با محتوای معرفی مفاخر را در دستور کار خود داشته و خواهند داشت.

در ادامه این مراسم سید حجت الله نبوی ثالث از شعرای برجسته کاشمر به تبیین ویژگی‌های اشعار حافظ و خوانش ابیاتی از دیوان وی پرداخت.

انتهای پیام//ف.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حافظ شیرازی شعرخوانی آئین تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای محمدرضا هراتی درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است. در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

بیش از ۳ هزار و هشتصد کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که حدود ۱۲ میلیون نفر در آن عضویت دارند.

همچنین افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته است.

در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد.

سیدحسین قریشی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • نقد شاعران مداح و متملق در اشعار سعدی شیرازی / پندهای سعدی برای به سر عقل آمدن قدرتمداران / نوآوری معتدلانه سعدی و تحول تند و تیز مدرنیته
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد