Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ یکی از چالش‌های اساسی در ۲۲ روستای منطقه محروم سیلاب و کلوار، نبود امکانات بهداشتی بوده که مردم را رنج می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، در نقطه صفر مرزی استان کهگیلویه و بویراحمد با چهارمحال و بختیاری و 80 کیلومتری مرکز شهرستان مارگون منطقه‌ای بنام سیلاب و کلوار با 22 روستا و جمعیتی افزون بر 2 هزار و 800 نفر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه سیلاب و کلوار را می‌توان از محروم‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی کشور دانست، منطقه‌ای که محل مانور و نمایش رسانه‌ای سیاسیون و مدیران برای رسیدن به اهداف و امیال شخصی و گروهی هست، اما همچنان با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در برخورداری از هر نوع امکانات اولیه رفاه عمومی از جمله آب آشامیدنی، گاز، جاده ارتباطی، زیرساخت‌های ارتباط اینترنت، فضاهای آموزشی و ورزشی استاندار و... محروم است.

یکی از چالش‌های اساسی در 22 روستای منطقه سیلاب و کلوار نبود امکانات بهداشتی و یکی از دغدغه‌های اساسی مردم این منطقه شمار می‌رود که بعد از چندین دهه هنوز مردم از وضعیت نامطلوب مراکز بهداشتی و درمانی رنج می‌برند.

"سیلاب و کلواری‌ها" در خانه‌های خشت و گلی در مناطق کوهستانی که هر لحظه امکان ریزش سنگ وجود دارد زندگی می‌کنند جایی که در بسیاری از مناظق آن هنوز خبر از راه ارتباط، ریال برق، آب لوله‌کشی و غیره نیست.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بهداشت عمومی روستاهای منطقه سیلاب و کلوار مطلوب نیست افزود: مردم این روستاها از آب رودخانه که محلی برای فاضلاب روستای بالادست بوده استفاده می‌کنند در حالی در آلوده بودنش شک ندارند ولی مجبور هستند.

دولت سیزدهم 15 برنامه‌ راهبردی برای محرومیت‌زدایی در روستاها اجرا می‌کندآیت‌الله رئیسی: سخن‌گفتن از مشکلات و بیکاری در بوشهر قابل‌تحمل نیست/ گام‌های ماندگاری برای رفع محرومیت‌های استان برداشته می‌شود + فیلممحمد: توسعه زیرساخت‌ها و رفع محرومیت زدایی در مناطق ویژه اقتصادی نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است

این جوان روستایی تاکید کرد: مردم روستاهای سیلاب و کلوار در بدترین شرایط معیشتی شب و روز را به هم می‌رسانند و تنها به اندازه خوردن و نمردن کشاورزی دارند.

روستانشینان سیلاب و کلوار به دلیل واقع شدن در منطقه‌ای کوهستانی و سخت گذر با وجود خدمات کم نظیر در 4 دهه اخیر، به دلیل عمق محرومیت هنوز با کمبودها و نارسایی‌های زیادی از جمله نبود راه ارتباطی مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند.

پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: منطقه سیلاب و کلوار دارای 425 خانوار و جمعیتی نزدیک به دو هزار نفر است که چهر خانه بهداشت روستایی در این منطقه در حال ارائه خدمات لازم به ساکنان هستند.

وی به شرایط واکسیناسیون کرونال در این منطقه اشاره کرد و افزود: 94 درصد از ساکنان این منطقه در مرحله اول واکسن دریافت کرده‌اند و نزدیک به 70 درصد نیز مرحله دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

یزدانپناه درباره وضعیت ویزیت بیماران توسط پزشک در منطقه سیلاب و کلوار افزود: طبق دستورالعمل برای هر چهار هزار نفر در یک پزشک در نظر گرفته می‌شود که با توجه به جمعیت منطقه امکان استقرار یک پزشک در تمام طول هفته وجود ندارد اما با تجمیع آماری روستای « بونه بن دشمن زیاری» یک پزشک برای این منطقه در نظر گرفته شده‌ که در هفته دو روز در منطقه سیلاب و کلوار حضور دارد که این مدت زمان به سه روز در هفته افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/542/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی مناطق محروم محرومیت زدایی مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد منطقه سیلاب و کلوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد بلندنظر، عصر چهارشنبه با اشاره به طغیان ۳ رودخانه ملنتی، شور و هلیل در جیرفت گفت: همچنان سیلاب بر بستر این رودخانه‌ها جاری است و با توجه به به ادامه بارش‌ها هم امکان انتقال سیلاب از بالادست به این رودخانه‌ها هم وجود دارد.

وی گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی از بخش‌های تابعه جیرفت سیلاب به مزارع گندم و پیاز کشاورزان و حوزه بخش مرکز و اسماعیلی وارد و سبب خسارت به محصول کشاورزان شده است که با توجه به فروکش کردن سیلاب میزان خسارت‌های رسیده با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه برآورد و اعلام می‌شود.

فرماندار جیرفت، گفت: در حال حاضر راه ارتباطی بیش از ۳۸ روستا در جیرفت به علت بارش شدید باران مسدود و دچار خسارت شده است که نیاز به دستگاه سنگین جهت بازگشایی دارد.

وی از امداد رسانی نیروهای شهرداری جیرفت توسط لودر به مردم و رانندگان ۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت که در محور منطقه بند سراجی با طغیان رودخانه برخورد کرده بودند خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ گونه تلفات انسانی را تا کنون در جیرفت شاهد نبودیم.

کد خبر 6081438

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • فوتی‌ های بارندگی در هرمزگان به ۳ نفر رسید
  • برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند