Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری فیلم سینمایی «میان صخره‌ها» که عصر امروز در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اکران درآمد، در سینما فرهنگ برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «میان صخره‌ها» که عصر امروز در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اکران درآمد، با حضور مختار عبداللهی کارگردان، محمد احمدی تهیه‌کننده، آندیا یحیی‌پور بازیگر و برخی دیگر از عوامل فیلم در سینما فرهنگ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، مختار عبداللهی کارگردان «میان صخره‌ها» با اشاره به سختی‌های ساخت کار کودک در سینما گفت: ایده اولیه کار از مستندی که طرح آن را دو سال پیش تدارک دیده بودیم، آغاز شد. ابتدا قرار بود فیلم را با محوریت یک شخصیت پیش ببرم اما به دلیل اینکه در این صورت مخاطبان کودک فیلم کاهش پیدا می‌کرد، تصمیم گرفتم که فیلم را با چند شخصیت به سرانجام برسانم.

وی درباره چگونگی تهیه سرمایه برای ساخت این فیلم سینمایی افزود: طرح ابتدایی کار را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دادم و خوشبختانه این طرح در آنجا پذیرفته شد و نیمی از هزینه‌های ساخت فیلم توسط این مرکز تأمین شد.

این کارگردان درباره تجربه‌های آتی خود در سینما گفت: شاید «میان صخره‌ها» آخرین کار کودکم باشد. اکنون فیلمنامه‌هایی در حوزه دفاع مقدس، کمدی و تجربی دارم و شاید کار بعدی‌ام درامی تلخ یا فیلمی تجربی باشد.

در بخش دیگری از این نشست، محمد احمدی تهیه‌کننده «میان صخره‌ها» با اشاره به اینکه این فیلم سومین فیلم بلند سینمایی او با محوریت مخاطبان کودک و نوجوان است، گفت: «میان صخره‌ها» فیلمی قصه‌گو برای  مخاطب کودک و نوجوان و روایتگر قصه خواهر و برادری است که حین بردن گوسفندان به چراگاه، در میان صخره‌ها گیر می‌کنند.

وی درباره برنامه اکران فیلم در سایر جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: به‌دلیل تراکم کارهای جاری، هنوز برای حضور بین‌المللی «میان صخره‌ها» برنامه‌ریزی نکرده‌ایم اما در اولین فرصت اقدامات لازم را برای حضور پررنگ فیلم در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی انجام خواهیم داد.

آندیا یحیی‌پور، بازیگر کودک فیلم «میان صخره‌ها» نیز در سخنانی اظهار کرد: روزهای آغازین فیلمبرداری به‌دلیل اینکه پدر و مادرم را نمی‌دیدم برایم سخت می‌گذشت. در روزهای پایانی فیلم‌برداری هم به خاطر اینکه می‌خواستم از گروه جدا شوم، بسیار ناراحت بودم و گریه کردم.

اخبار کانون پرورش فکری| از پخش فیلم در بیمارستان‌های کودکان تا پیام تبریک رئیس جشنواره فیلم‌های ایرانی «زوریخ» به‌مناسبت روز جهانی کودک6 فیلمساز مطرح سینمای ایران برای کانون پرورش فکری فیلم می‌سازند/ رونمایی از نخستین انیمیشن سه‌بعدی کانون در جشنواره فیلم فجرچند خبر از کانون پرورش فکری| اکران رایگان 7 فیلم سینمایی، انیمیشن و فیلم‌تئاتر در هفته ملی کودکبرنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک اعلام شد/گرامیداشت یاد شهید «علی لندی»جزئیات مراسم پایانی سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم کودک سینما فیلم جشنواره فیلم کودک سینما فیلم بین المللی فیلم فیلم سینمایی میان صخره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به گستردگی زمان اجرای عمومی آثار این دوره از جشنواره در شهر‌های مختلف گفت: قطعا امسال شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهدی سیم‌ریز با بیان اینکه دوره چهاردهم جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اجرای عمومی نمایش «چهارمین نفر» به کارگردانی مشترک سولماز محمدی و صادق حسنی در لاهیجان استان گیلان آغاز به کار کرد، افزود: اجرای عمومی اکثر آثار این بخش، از روز پنجم اردیبهشت، شروع و تا سی‌ام این ماه در شهر‌های مختلف و در قالب ده نمایش ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه اکثر آثار بر اساس جدول زمانبندی اجرا به روی صحنه خواهند رفت، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که شروع یا خاتمه اجرای برخی آثار در حد یکی دو روز جابه جا شود، اما در کلیت، اجرا‌ها بر اساس جدول اعلام شده خواهد بود.


سیم ریز با بیان اینکه تا چند روز آینده با اجرای عمومی اکثر نمایش‌ها شاهد اوج نمایش‌های این بخش در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، عنوان کرد: با تغییر رویکردی که امسال در حذف بخش رقابتی و گرایش به اجرای عموم نمایش‌ها صورت گرفت، قطعا شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل هر اثر نهایتا دو اجرای عمومی داشت و در یک بازه زمانی کوتاهی تمام آثار منتخب به اجرا می‌رفتند؛ اما امسال هر اثر جداگانه در مدت دو هفته و در شهر خود ۱۰ تا ۱۵ اجرای عموم خواهد داشت که بی شک با استقبال مخاطب افزایش آمار چشمگیری در این زمینه رقم می‌خورد.


به اذعان وی تغییر رویکرد جشنواره امسال به سمت اجرا‌های عمومی در شهر‌های مختلف، امکان بازدید آثار را برای گستره وسیع‌تری از مخاطبان ایجاد می‌کند و بیش از پیش سبب‌ساز نشر و ترویج فرهنگ رضوی به واسطه هنر تئاتر خواهد شد.


دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی تاکید کرد: اوج‌گیری استقبال مردمی از این تغییر رویکرد به نسبت سایر دوره‌ها کاملا محرز و قابل پیش‌بینی است.


وی در پایان سخنانش ابرازکرد: به جهت ظرفیت گسترده‌ای که برای اجرا‌های عمومی در استان‌ها ایجاد شده است، امیدوارم امسال بازخورد‌های خوبی از این شکل برگزاری بگیریم و رضایت بیشتری از ناحیه مخاطب مردمی نیز رقم بخورد.

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید