Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، آیین مراسم امضای تفاهم نامه احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با هدف تولید برق مطمئن و پایدار با حضور سید رضا فاطمی امین و علی اکبر محربیان و تعدادی از مدیران شرکت‌های صنعتی و معدن وزارت صنعت معدن و تجارت و مدیران شرکت های برق منطقه‌ای صبح دیروز برگزار شد.

این تفاهم‌نامه در راستای تأمین برق مطمئن و پایدار در بخش صنعت و معدن میان 2 وزارت خانه «صمت» و «نیرو» به امضا رسید و تا تابستان 1403 این ظرفیت نیروگاهی در مدار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری برای احداث ظرفیت جدید نیروگاهی گفت:  احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی نقطه عطفی در صنعت برق است.

وی با بیان اینکه این حرکت بزرگ به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می شود، گفت: این شرکت‌ها با این سرمایه‌گذاری‌ها هم خودشان را ارتقاء می‌دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می‌سازند.

فاطمی امین با اشاره به این که 14 پروژه برای ساخت نیروگاهی با ظرفیت حدود 10 هزار مگاوات پیش بینی شده است، اظهار داشت: به این ترتیب شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی می‌توانند با ورود به این عرصه و تأمین مطمئن انرژی، اقدام موثری انجام دهند.

وزیر صمت همچنین با بیان این که احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای نخستین‌بار در کشور اتفاق افتاده است، افزود: امیدواریم در دوره زمانی 3 ساله پیش بینی شده برنامه ریزی ها به موقع اجرا شود.

وزیر نیرو نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های صنایع معدنی، معدن، مس، فولاد، آلومینیوم و صنایع انرژی زا وجود دارد، تصریح کرد: به طور قطع محدودیت دربخش تولید انرژی به ویژه برق می تواند موجب کاهش تولید، اشتغال و ارزش افزوده شود.

وی با برشمردن مزایای احداث نیروگاه‌های اختصاصی توسط صنایع اظهار داشت: این امر می‌تواند موجب سرمایه‌گذاری در بخش تولید، کسب سود همچنین انتقال مازاد تولید به سایر مصرف‌کنندگان از طریق اتصال به شبکه و در نهایت ممانعت از کمبود برق شود.

گفتنی است، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال‌های گذشته و با هدف دستیابی به توسعه پایدار و پیشبرد طرح‌های توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان را راه‌اندازی کرده است. همچنین این شرکت با پیشبرد برنامه‌های اصلاحی در شبکه توزیع برق مجتمع‌‌ها و اجرای مطالعات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گام‌های موثری در این حوزه برداشته است

پربیننده ترین زمستان دهشتناک انرژی در راه است / ایران: به ما ضربه بزنید تا جهان ورشکسته شود موافقت استخدام گرایی در وزارت نفت قطر: دیگر به اوپک برنمی گردیم ضرورت تهیه طرح جامع مدیریت تولید و مصرف انرژی / استفاده حداکثری از توان داخلی برای احداث نیروگاه ها جهش نفت خام به دلیل بحران جهانی انرژی / صعود نفت آمریکا به بالاترین سطح هفت سال اخیر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید برق هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی 10 هزار مگاوات شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن سرابیان شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی در استان خوزستان اظهار کرد: تیرماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد که در این راستا اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت المال صادر شد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: از زمان انعقاد تفاهمنامه تاکنون در استان خوزستان اسناد مالکیت بیش از ۲۵ هزار هکتار بستر رودخانه و حریم داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی بوده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه، کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل شد، همچنین در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی افزود: همچنین در خصوص اصلاح سند سد دز اقدامات خوبی صورت گرفت که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای حفظ حقوق بیت المال دستور ویژه داده‌اند.

کد خبر 6085963

دیگر خبرها

  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود