Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@04:28:00 GMT

چه خبر از قانون جهش تولید مسکن در سمنان؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۷۹۳۶

چه خبر از قانون جهش تولید مسکن در سمنان؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یکی از نیازهای اساسی هر فرد برای تشکیل خانواده، داشتن یک سرپناه است؛ اما این روزها با توجه به شرایط بد اقتصادی، بسیاری از جوانان برای تأمین منزل مسکونی و در نتیجه ازدواج دچار مشکل شده‌اند.

اما در این بین خبرهای خوبی هم به گوش می‌رسد و آن هم اجرای طرح جهش تولید مسکن است که جوانان را امیدوار کرده و منتظر هستند تا در موعد مقرر در این طرح ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گفته مسؤولان قرار است، طی روزهای آینده ثبت‌نام برای خانه‌های طرح جهش تولید و تأمین مسکن آغاز شود و مسؤولان در استان سمنان هم به دنبال اجرای این قانون در زمان‌بندی مشخص هستند.

قانون جهش تولید مسکن به‌سرعت وارد فاز اجرایی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: نیاز است تا با توجه به برنامه‌ای که در کشور در نظر گرفته شده، در روند شناسایی و تأمین زمین تسریع شده و هرچه سریع‌تر وارد فاز اجرایی قانون جهش تولید مسکن در استان شویم.

علیرضا شریفی‌نژاد گفت: جلسات کمیته تأمین زمین به‌صورت مستمر برگزار می‌شود تا برنامه کاری اجرایی قانون جهش تولید مسکن در استان همراه با زمان‌بندی مشخص توسط راه و شهرسازی‌های شرق و غرب استان به‌سرعت ارائه شود.

وی با بیان اینکه شناسایی موقعیت‌های زمین‌های موجود در این کمیته انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است تا به‌سرعت از انجام بررسی‌ها و شناسایی‌ها عبور کرده و وارد فاز اجرایی قانون جهش تولید مسکن در استان شویم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: در انتخاب زمین‌ها، با یک دید کارشناسی و تخصصی، تأمین زمین صورت گیرد تا هرچه بهتر قانون جهش تولید مسکن همراه با رضایت مصرف‌کننده و حداقل هزینه ساخت، اجرایی شود.

شریفی‌نژاد عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با رویکردی که نسبت به مسکن در استان سمنان وجود دارد، ۱۰۰ درصد سهمیه در نظر گرفته شده توسط متقاضیان نام‌نویسی و پیش‌ثبت‌نام شود.

رفع مشکلات کمبود زمین؛ در دستور کار

حسن ترکمانی، مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان نیز اظهار کرد: پیرو دستور استاندار سمنان در شورای مسکن استان در زمینه رفع مشکلات کمبود زمین طرح جهش تولید مسکن کشور در استان، جلسه‌ای برگزار شد.

وی ادامه داد: کمیته تأمین زمین شهرهای استان سمنان به ریاست معاونت عمرانی استانداری تشکیل و بررسی موارد در این جلسه انجام می‌گیرد و با همت و تلاش اعضای کمیته، مباحث مرتبط با کمبود زمین برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان بیان کرد: بررسی بندهای قانون جهش تولید مسکن به‌منظور رفع موارد و مباحث موجود و اتخاذ تصمیمات لازم صورت می‌گیرد.

ترکمانی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز برای ارائه خدمات ازجمله آب، برق و گاز برای زمین‌های تأمین شده به‌منظور اجرای قانون جهش تولید مسکن در جلسات حضور می‌یابند.

ساخت ۷۲۳۱ ​واحد مسکونی در استان سمنان

امیر دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن به ما ابلاغ شده و اقدامات اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در قالب جهش تولید مسکن در استان سمنان، ساخت هفت هزار و ۲۳۱ واحد مسکونی در سال نخست برای کل استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: تعداد چهار هزار و ۷۷۴ واحد مسکونی سهمیه غرب استان سمنان در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

دهقان تصریح کرد: طی چهار سال، در قانون جهش تولید مسکن برای کل استان سمنان، احداث تعداد ۲۸ هزار و ۹۲۴ واحد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۳۰۱ هکتار زمین برای سال نخست اجرای برنامه قانون جهش تولید مسکن در غرب استان سمنان موردنیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان بیان کرد: طی چهار سال و برای اجرای ۲۸ هزار و ۹۲۴ واحد مسکونی در کل استان، ۱۱۵۷ هکتار زمین موردنیاز است.

ساخت ۲۴۵۶ واحد مسکونی شرق استان سمنان

امیر عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) نیز اظهار کرد: سهمیه شرق استان در بحث قانون جهش تولید مسکن از سوی وزاتخانه ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در سال نخست برنامه قانون جهش تولید مسکن در استان سمنان، ساخت دو هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی برای شرق استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه برای اجرا و آغاز برنامه در سال نخست در شرق استان، ۵۸ هکتار زمین موردنیاز است،‌ خاطرنشان کرد: ۱۳۸ هکتار زمین الحاقی به شهر شاهرود برای اجرای طرح قانون جهش تولید مسکن در شهر شاهرود، موجود است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون جهش تولید مسکن ساخت مسکن در سمنان امیر دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان حسن ترکمانی قانون جهش تولید مسکن در استان مدیرکل راه و شهرسازی استانداری سمنان نظر گرفته شده استان سمنان واحد مسکونی تأمین زمین هکتار زمین شرق استان سال نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سرپرست فرمانداری تویسرکان از آغاز عملیات آماده سازی زمین‌های مسکن ملی شهرک ولیصر سرکان، برای تامین زمین ویلاییِ مورد نیاز برای ۸۵ گروه دو نفره و پوشش ۱۷۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر‌های تویسرکان و سرکان خبر داد و گفت: در راستای طرح جوانی جمعیت، ۲۰ هکتار از زمین‌های این کوی هم برای اعطا به خانواده‌های سه فرزند و بیشتر تعیین شد که واگذاری بعد از تصویب و ابلاغ استان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • آمارهای ابراهیم رئیسی درباره تولید، مسکن، رشد اقتصادی و ...
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان
  • فردا ؛ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکونی در سمنان