Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@19:36:28 GMT

پنالتی ایران برابر کره‌جنوبی سوخت؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۸۰۰۹

پنالتی ایران برابر کره‌جنوبی سوخت؟

نوید مظفری معتقد است داور اردنی یک پنالتی به سود ایران برابر کره‌جنوبی نگرفته است اما حسین عسگری دیگر کارشناس داوری چنین عقیده‌ای ندارد.

به گزارش مشرق، نوید مظفری، کارشناس داوری در خصوص داوری دیدار ایران و کره‌جنوبی گفت: عملکرد کلی داور خوب نبود زیرا او در این دیدار یک اشتباه تاثیرگذار داشت که می‌توانست باعث تغییر یافتن نتیجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صحنه‌ای، مدافع کره‌جنوبی بدون این که توجهی به توپ داشته باشد، به طارمی ضربه زد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد. مشابه این صحنه دقیقا چند دقیقه پیش از آن توسط آزمون صورت گرفته بود که داور آن را خطا اعلام کرد؛ در نتیجه پنالتی ایران سوخت.

وی درباره دیگر تصمیمات این داور اردنی و اخطار به نورافکن که سبب محرومیت او در دیدار با تیم ملی فوتبال لبنان شد، توضیح داد: به جز آن اشتباه تاثیرگذار، دیگر تصمیات این داور درست بود و حتی اخطار او به نورافکن هم صحیح بود. تصمیمات و سوت‌های اولیه داور اردنی صحیح بود اما او یک اشتباه تاثیرگذار داشت که باعث می‌شود عملکرد کلی او زیر سوال برود.

بیشتر بخوانید:

بازیکن ایران بازی بعدی را از دست داد

حسین عسگری، دیگر کارشناس داوری هم در مورد داوری بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی اظهار داشت: داوری مشکلی نداشت. احمدالکاف داوری با تجربه و جزو ۶-۵ داور اول آسیا است. او مسابقات حساس و زیادی مانند فینال لیگ قهرمانان را سوت زده است.  برای تیم‌های ایرانی و تیم ملی کشورمان نیز زیاد قضاوت کرده است.

وی افزود: داور بازی را به خوبی مدیریت کرد. به موقع تذکر داد. به درستی برخی صحنه‌ها را اخطار نداد. در کل بازی در دست او است و باید ببینیم در نیمه دوم چه اتفاقی می‌افتد.

کارشناس داوری در مورد سرنگونی مهدی طارمی در محوطه جریمه کره جنوبی در دقیقه۳۷، عنوان کرد: در این صحنه هیچ خطایی اتفاق نیفتاد و ادامه بازی بهترین تصمیم بود.

عسگری در مورد خطاهای وحید امیری که با تذکر داور روبرو شد، گفت: طبق قانون داور بازی را مدیریت و فقط اعلام خطا کرد. کره جنوبی هم خطاهایی داشت که داور به بازیکن آن‌ها هم تذکر داد. با اینحال وحید امیری باید حواسش را جمع کند در غیر این صورت با ادامه این روند یقینا در نیمه دوم کارت زرد می گیرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان داوری فوتبال کره جنوبی تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی داور کارشناس داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه داور علیه استقلال چه ربطی به پرسپولیس دارد؟

ستاره سابق استقلال از واکنش تند این باشگاه علیه پرسپولیس در مورد اشتباهات داوری اظهار تعجب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اکبرپور در واکنش به انتقاد کادرفنی و بازیکنان استقلال پس از بازی با آلومینیوم، خاطرنشان کرد: برای من خیلی عجیب است که چرا باشگاه استقلال در انتقاد از اشتباهات داوری که علیه تیم نکونام صورت می‌گیرد، علیه پرسپولیس بیانیه صادر می‌کند، در صورتی که سرخپوشان نقشی در اشتباهات داوری علیه آبی‌ها ندارند. مدیران استقلال باید اعتراض‌شان را به کمیته داوران و فدراسیون فوتبال اعلام کنند و بیانیه‌شان را به دست تاج و افشاریان برسانند. بیانیه‌های چند روز اخیر باشگاه نه تنها به نفع تیم نیست بلکه حاشیه و اختلاف را در اطراف تیم بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه «طرف باشگاه استقلال کمیته داوران باید باشد نه پرسپولیس» یادآور شد: در هفته‌های گذشته و بویژه در بازی با مس رفسنجان یک صحنه مشکوک برای استقلال رقم خورد که اگر گل شاگردان نکونام صحیح اعلام می‌شد، الان اختلاف در صدر جدول 3 امتیاز بود، پس از آن هم در بازی پرسپولیس و ملوان، یک گل آفساید به ثمر رسید و یک پنالتی هم علیه پرسپولیس گرفته نشد و اگر 2 امتیاز هم اینجا از سرخپوشان کم می‌شد، شرایط در جدول بسیار متفاوت می‌شد. با این حال همانطور که گفتم باشگاه استقلال نباید مسیر را اشتباه برود و به جای بیانیه نوشتن علیه پرسپولیس، اعتراضاتش را به کمیته داوران اعلام و آنجا حقش را مطالبه می‌کرد.

وی ادامه داد: پرسپولیس با توجه به نتایج و بردهایی که به دست آورده خیلی به استقلال نزدیک شده است. با این شرایط الان دیگر کیفیت بازی و تعداد گل زده اهمیتی ندارد، فقط استقلال نباید اجازه دهد فاصله یک امتیازی از بین برود تا در آخرین هفته جام را بالای سر ببرد.

دیگر خبرها

  • کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان
  • هر ۳ گل پرسپولیس درست بود/ تیم داوری قضاوت مطلوبی داشت
  • کارشناس داوری بازی پرسپولیس و نفت/ پنالتی سرخ‌ها درست بود
  • دیدگاه کارشناسی داوری در مورد دو صحنه جنجالی بازی صنعت نفت و پرسپولیس
  • پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ + فیلم
  • حرف‌های جنجالی‌ترین کمک داور تاریخ لیگ برتر
  • بانوی داوری تکواندو ایران در پارالمپیک پاریس قضاوت می‌کند
  • داور دربی اصفهان اعلام شد
  • اشتباه داور علیه استقلال چه ربطی به پرسپولیس دارد؟
  • نظر لوکا مودریچ در مورد دنیله اورساتو: بدترین داوری است که به عمرم دیدم!