Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن فتحی روز سه شنبه در آیین اتمام ریل گداری راه اهن همدان - سنندج اظهار داشت: اتمام ریل گذاری این طرح مهم و تاریخی در ذهن مردم کردستان خواهد ماند و این مهم نشان دهنده همفکری و دلسوزی تمام مسوولان استان است.

وی با بیان اینکه مردم کردستان از این پروژه مهم در حوزه توسعه اقتصادی و زیرساختی بهره مند خواهند شد، افزود: پروزه راه آهن همدان - سنندج در خرداد سال ۱۳۸۴ در مجلس وقت مصوب شد و تا سال ۱۳۹۷ فقط ۵۰میلیارد ریال برای آن هزینه شد اما از آن سال به بعد و در ۲ سه سال اخیر حدود ۱۵هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده رقم بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتمام ریل گذاری و بهره برداری از این پروژه هدیه حاکمیت و نظام برای مردم استان و در اولویت بوده که بایر قدردان تلاش و همت مسوولان باشیم.

وی یادآور شد: این پروژه در برخی مواقع تخصیص ۱۱۰ درصدی داشته و همین جدیت مسوولان و پیگیری آنان باعث سرعت در کار و بهره برداری از آن شد.

استفاده از روشهای نوین در راه آهن سنندج - همدان 
مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور نیز با بیان اینکه ایستگاه راه آهن سنندج یکی از شاهکارهای معماری عصر نوین است، افزود: در این پروژه خیلی از روش‌های ساخت نوین به کار گرفته شده است.

حسین بهجویی اضافه کرد: این ایستگاه ۱۳هزار و ۴۰۰ متر زیر بنا دارد و یکی از ایستگاه مهم راه آهن در غرب کشور محسوب می‌شود و ساختمان این ایستگاه چهار هزار و ۴۰۰مساحت دارد و در حال حاضر ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور ادامه داد: اگر مشکلات ناشی از تحریم‌ها و قطعی برق و کمبود سیمان نبود این ساختمان پیشتر از اینها آماده بهره برداری بود.
بهجویی گفت: نمای ساختمان که نمایی شیشه‌ای است برای اولین بار در خاورمیانه توسط مهندسان ایرانی در این پروژه ساخته و استفاده شده است.

وی با بیان اینکه از پیشرفته‌ترین تکنولوژی های عمرانی کشور برای ساخت این ساختمان استفاده شده است، افزود: در ۱۲تیرماه سال گذشته اولین ستون برافراشته شد و این شاهکار معماری با سرعت بی‌نظیری ساخته شد.

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در این‌پروژه سرعت فدای کیفیت نشد و سعی شده است از با کیفیت‌ترین‌مصالح در ساخت این ایستگاه استفاده شود.

طول خط آهن تهران، همدان - سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

تاکنون برای این پروژه یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده، شامل سه قطعه، ۲۷ کیلدمتر خط ایستگاهی و هفت ایستگاه دارد که مهمترین آن ابستگاه سنندج است.

قطعه یک ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر، قطعه سوم ۲۹.۵ کیلومتر است. عرض مسیر ۶ متر، یک خطه، هفت ایستگاه درجه ۳، ۲ و ۱، ظرفیت انتقال مسافر ۳۰۰ هزار نفر مسافر در سال ۱۴۰۱ و ظرفیت انتقال بار ۵۰۰ هزار تن( در سال ۱۴۰۱) دارد.

حداکثر سرعت طرح، مسافری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و باری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است.

از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کردستان سنندج شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کردستان سنندج مجلس شورای اسلامی کردستان سنندج شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بهره برداری اتمام ریل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کردستان، منصور مهرزاد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ۶ اردیبهشت، به‌عنوان سالروز سنندج در تقویم سالانه کردستان یادآور شکوه گذشته و میراثی ماندگار برای آیندگان است.

وی اعلام کرد: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف‌الله) و کاخ‌موزه خسروآباد امروز از ساعت ۹ صبح تا هشت شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، بیان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

در راستای هویت بخشی شهری و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با همت شهرداری و شورای اسلامی، ششم اردیبهشت با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت شده است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • سنندج ،پایتخت دف جهان