Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد نصرتی نژاد افزود: ویتامین E نقش مستقیمی بر روی افزایش و یا کاهش سیستم ایمنی بدن دارد و تنظیم و کنترل آن در این روزهای کرونایی به شدت توصیه می شود. 

وی ادامه داد: منشاء بیشتر بیماری‌های حاد از جمله بیماری‌های کبدی و انواع سرطان بر اثر کمبود بیش از اندازه این ویتامین معرفی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این پزشک متخصص با بیان اینکه ژنتیک در کمبود ویتامین E نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: کمبود این نوع ویتامین افزایش ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و همچنین اختلال در تولید مثل را منجر می شود. 
نصرتی نژاد اظهار داشت: تنظیم و کنترل ویتامین E باید به صورت متوالی هر یک سال یک باز توسط آزمایش خون صورت گیرد و در صورت بروز اختلال در میزان استاندارد آن در بدن، به پزشک مراجعه شود. 
 وی با بیان اینکه کمبود ویتامینE در خانم ها بیش از مردان است،افزود: رژیم غذایی مناسب تاثیر بسزایی در تامین ویتامین E به بدن دارد و اکثر افراد این ویتامین را از غذا دریافت می کنند. 
این پزشک قزوینی بیان کرد: انواع آجیل، خرما، گوجه فرنگی،سبزیجات، انبه، کیوی، روغن های کنجد، آفتاب گردان، بادام و سویا منبع اصلی ویتامین E هستند که توصیه می‌شود مورد مصرف روزانه قرار گیرند.
وی ادامه داد: کمبود ویتامینE معضل بزرگی برای بدن است که در صورت آزمایش و تشخیص کمبود آن در بدن پزشک بسته به نیاز بیمار برای وی مکمل ویتامینE تجویز می کند. 

نصرتی نژاد با بیان اینکه مصرف خودسرانه ویتامینE اصلا توصیه نمی شود، بیان کرد: بهترین راه برای تامین ویتامین رژیم غذایی مناسب است و بهتر است افراد نسبت به دریافت این ویتامین مانند سایر ویتامین ها مصرف خودسرانه و بیش از اندازه نداشته باشند. 
وی ادامه داد: همانطور که کمبود این ویتامین منجر به بروز مشکلات می شود افزایش این ویتامین نیز می تواند باعث بروز برخی اختلالات مانند سرگیجه، حالت تهوع شدید و سر درد شود. 
نصرتی نژاد همچنین بیان کرد: افرادی که دچار خستگی های مزمن، ضعف در بینایی، اختلال در انجام کارهای روزانه و راه رفتن هستند در وهله اول باید میزان ویتامین E آن ها بررسی شود. 
وی همچنین اظهار داشت: مصرف مکمل ویتامین E در ماه های اول دوران بارداری توصیه نمی شود چراکه مصرف این نوع مکمل خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در نوزادان را افزایش می دهد.

پربیننده ترین طاعون به تهران رسید؟ طاعون به شهرهای مازندران و خراسان شمالی هم رسید نشانه های وجود لخته خون در بدن کاهش ۶۷ درصدی خطر مرگ کرونا با داروی آنتی‌ بادی آسترازنکا تاثیر مصرف لبنیات بر دیابت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویتامین E کمبود ویتامین نصرتی نژاد ویتامین E

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌

لازم است به منظور افزایش میزان اثربخشی مکمل‌ها، آن‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌ها ضروری است، زیرا اثربخشی ویتامین‌ها می‌تواند گاهی اوقات تحت تأثیر زمان مصرف آن‌ها قرار بگیرد؛ بعضی از ویتامین‌ها زمانی که همراه غذا یا قبل از خواب مصرف شوند، عملکرد بهتری دارند، در حالی که بعضی دیگر از ویتامین‌ها زمانی که اول صبح با آب مصرف شوند، بهتر جذب می‌شوند، در ادامه به بهترین زمان مصرف مکمل‌ها می‌پردازیم:

منیزیم

لازم است برای جذب و استفاده بهینه بدن از مکمل منیزیم، آن را قبل از خواب مصرف کنید، مصرف منیزیم قبل از خواب باعث آرامش می‌شود، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و به ریکاوری و آرامش عضلات نیز کمک می‌کند.

ویتامین B

توصیه شده است ویتامین B صبح هنگام با معده خالی مصرف شود، در این صورت ویتامین به بهترین شکل جذب بدن می‌شود و از عملکردهای مختلف بدن مانند تولید انرژی، متابولیسم و سلامت سیستم عصبی حمایت می‌کند.

ویتامین D3

بهترین زمان مصرف ویتامین D3 صبح‌ها پس از مصرف غذاهای حاوی چربی‌های سالم است، مصرف این ویتامین با غذاهای سرشار از چربی‌های سالم، جذب آن را افزایش می‌دهد و حداکثر اثربخشی در زمینه حمایت از عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی را تضمین می‌کند.

کلسیم

بهتر است کلسیم صبح‌ها پس از غذا مصرف شود و به صورت ایده‌آل با ویتامین D3 یا K2 برای جذب بهینه همراه شود، در این صورت سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی ارتقا پیدا می‌کند.

روی

مکمل روی باید با معده خالی هنگام صبح یا بعدازظهر مصرف شود، البته در صورتی که مصرف آن در شرایط یادشده باعث بروز مشکلات معده می‌‎شود، می‌توان آن را پس از غذا خوردن مصرف کرد؛ اطمینان از زمان‌بندی مناسب مصرف روی می‌تواند مزایای آن را بهینه کند و مشکلات گوارشی بالقوه را به حداقل برساند.

آهن

مکمل آهن که برای تقویت استخوان‌ها و هموگلوبین خون ضروری است، باید با معده خالی قبل از غذا مصرف شود، بهترین زمان مصرف آن نیز صبح‌ها است، برخی افراد با مصرف این مکمل دچار حالت تهوع می‌شوند، بنابراین این افراد باید مکمل آهن را بعد از غذا مصرف کنند.

کد خبر 746784

دیگر خبرها

  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها