Web Analytics Made Easy - Statcounter



مصطفی هاشمی‌طبا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: «پر واضح است و بحثی وجود ندارد که نمایندگان مجلس به شعارهایی که در انتخابات سال۹۸ دادند، عمل نکردند. تا زمانی که دولت آقای روحانی وجود داشت که مجلس یازدهم به دنبال دشنام‌دادن به دولت بود و بعد از آن هم که موضعی انفعالی اتخاذ کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نامه‌نیوز، قریب به یک‌سال‌ونیم از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و هنوز شعارهایی که همین نمایندگان در سال ۹۸ در قامت نامزد انتخابات بیان می‌کردند، محقق نشده است؛ اینکه آنها می‌گفتند مجلس می‌تواند با ریل‌گذاری درست اقتصاد را سامان دهد، اینکه مجلس می‌تواند دولت را تحرک وادارد و بسیاری شعارهای امیدبخش دیگر که این‌روزها شاید حتی به خاطر نمایندگان هم نباشد.

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: «پر واضح است و بحثی وجود ندارد که نمایندگان مجلس به شعارهایی که در انتخابات سال۹۸ دادند، عمل نکردند. تا زمانی که دولت آقای روحانی وجود داشت که مجلس یازدهم به دنبال دشنام‌دادن به دولت بود و بعد از آن هم که موضعی انفعالی اتخاذ کرده است».

این فعال سیاسی اظهار کرد: «نمایندگان کنونی در زمان آقای روحانی جز خرابکاری کاری انجام نمی‌دانند و اکنون هم فقط نظاره‌گر هستند و گاهی هم اقدامات دولت را تأیید می‌کنند تا بگویند ما هم هستیم».

هاشمی‌طبا درباره رویکرد سیاسی مجلس نسبت به موضوعات مختلف هم گفت: «نمایندگان وقتی نمی‌توانند به وظیفه واقعی نمایندگی بپردازند با سیاسی‌کاری‌ها می‌خواهند بگویند ما هم فعال هستیم و یک کاری می‌کنیم. ای کاش آقای روحانی خاطب به نمایندگان مجلس یازدهم می‌گفت که شما بگویید من چه کار کنم؛ بگویید تا بدانیم طرح شما برای اداره کشور چیست که این همه انتقاد می‌کنید. من در پایان خطاب به نمایندگان می‌گویم اصلا بیاید همه شعارها را فراموش کنید و اصلا فراموش کنید که مردم در فقر گسترده گرفتار شده‌اند زیرا شما که در حوزه اقتصادی کاری نمی‌کنید پس بیاید همه اینها را فراموش کنید و به جای تمام اینها فقط بر یک چیز تمرکز کنید که اگر از پس آن برآیید رسالت‌تان را انجام داده‌اید؛ بیایید و فکری به حال مسائل مربوط به آب و خاک کشور باشید زیرا اگر آب و خاک مدیریت نشود، کشور در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد».


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟