Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@03:52:50 GMT

مسی؛ یکی تا باقری، ۹ تا مانده به علی دایی!

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۹۶۵۸

مسی؛ یکی تا باقری، ۹ تا مانده به علی دایی!

آفتاب‌‌نیوز :

لیونل مسی با گلزنی در جریان پیروزی دیروز ۳-۰ آرژانتین مقابل اروگوئه، تبدیل به اولین بازیکن تاریخ فوتبال آمریکای جنوبی شد که ۸۰ گل ملی به ثمر رسانده است. مسی با ثبت هت تریک در مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل بولیوی در ابتدای ماه سپتامبر، رکورد ۷۷ گل پله اسطوره برزیل در آمریکای جنوبی را شکست و حالا بعد از گلزنی مقابل اروگوئه به رکورد جدیدی دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما لیونل مسی حالا با زدن ۲۷ گل در مرحله مقدماتی جام جهانی، در کنار کازویوشی میورای ژاپنی در رده پنجم قرار رفته و کریم باقری، هافبک سابق فوتبال ایران با ۲۸ گل را بالای سر خود می بیند. کریستیانو رونالدو با ۳۳، علی دایی با ۳۶ و کارلوس رویز اهل گواتمالا با ۳۹ گل بالاتر از لیونل مسی قرار دارند. ستاره ۳۴ ساله و آرژانتینی در ۱۱ دیدار این مرحله تا به حال شش بار موفق به گلزنی شده و می خواهد در دیدارهای پیش رو رکورد خود را بهبود بخشد.

از بین بازیکنان مذکور، تنها کریستیانو رونالدو هنوز بازی می کند و خبر بد برای لیونل مسی این است که روند گلزنی ستاره پرتغالی در ماه های اخیر متوقف نشده است. با ادامه این روند، احتمالا در سال های پایانی بازی این دو فوق ستاره شاهد نبرد تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان در رقابت های مقدماتی جام جهانی نیز خواهیم بود.

منبع: ورزش سه

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لیونل مسی جام جهانی علی دایی رکورد گلزنی لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

تیم ملی فوتبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار روز پنجشنبه 17 خردادماه ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

همچنین شاگردان امیر قلعه‌نویی در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 روز سه‌شنبه 22 خردادماه به مصاف ازبکستان می‌روند، که این مسابقه از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران با کسب 10 امتیاز از 4 مسابقه رتبه اول جدول رده‌بندی گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 را بالاتر از ازبکستان که آنها هم 10 امتیازی هستند، در اختیار دارد و با این وصف مصاف شاگردان امیر‌قلعه‌نویی و سرکو کاتانچ در بازی آخر این دور از مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌تواند تعیین کننده صدرنشین گروه باشد.

گفتنی است سازمان لیگ در تلاش است تا پیش از رسیدن زمان فیفادی خردادماه، رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی را به سرانجام برساند.

 

دیگر خبرها

  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • با گل هری مگوایر مقابل شفیلدیونایتد؛ رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • عیدیان راهی فینال شد
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • گزینه اول آقای گلی آسیا از فوتسال ایران
  • جود بلینگام و ثبت یک رکورد منحصربه‌فرد در ال‌کلاسیکوها