Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاقی رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت و لوازم جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یک مهلت سه ماهه تا پایان آذر توسط گمرک به ما داده شده تا کالاها ترخیص شوند که البته بخشی از آن نیز ترخیص شده‌اند، همچنین قرار است مذاکراتی با شرکت تولیدکننده گوشی های شیائومی انجام شود و از طرف دیگر هم اپراتورها برای حل مشکل برقراری تماس با شماره های اضطراری راه حل قطعی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بخش عمده ای از این مسئله به خاطر پاک کردن فایل کد ECT (کدی که به شرکت های تولید کننده گوشی مکان و سرشماره های اضطراری را نشان می دهد) از روی سیم کارت ها بوده است. اپراتورها چند سال پیش تمام کدهای ECT را پاک کردند و طبق قانون جهانی یک فایل ECT باید روی گوشی ها باشد که شرکت سازنده سرشماره ها را بر اساس آن رهگیری کند تا شرکت بفهمد که این گوشی داخل اپراتور کدام کشور قرار دارد تا در نهایت شماره های اضطراری در داخل گوشی قابلیت دسترسی داشته باشد.

اسحاقی گفت: دلیل مشخصی برای پاک شدن این فایل ها وجود ندارد و به گفته اپراتورها دلیل این است که گوشی های دکمه ای و غیرهوشمند که پیش از این وجود داشتند،  مشکل مخفی بودن تماس داشتند که با پاکسازی این فایل  مشکل برطرف شد.

او گفت: مسئولان ستاد تنظیم بازار در حال رایزنی با اپراتور ها هستند که راه حل فنی مناسب پیدا کنند و از طرفی هم با شرکت سازنده مذاکراتی صورت می گیرد اما غیر مستقیم است.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل گفت: خبر خوب این است که در رابطه با گوشی های شیائومی این مشکل در به روز رسانی های جدید رفع شده اما این مشکل باید به طور کلی حل شود و در آینده ممکن است برندهای جدید دیگری به کشور وارد شوند و شاید امکان مذاکره با این شرکت ها  وجود نداشته باشد.

اسحاقی ادامه داد: اگر این مشکل رفع نشود، از آنجایی که در آینده به سمت اینترنت اشیا می رویم و عملا خیلی از اشیا ضرورت سیم کارت خوردن دارند، با مشکلات بزرگی رو به رو خواهیم شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: برخی از مدل ها هم همچنان وجود دارند که به دلیل مشکل آنها در همین مسئله حتی اجازه ثبت سفارش نیز ندارند ولی با مذاکرات ما امیدواریم این روند بهبود یابد و مشکل رفع شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات گوشی گوشی هوشمند قاچاق کالا گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای نوسازی دستگاه‌های کارتخوان قدیمی اتوبوس‌ها قراردادی بستیم تا همه دستگاه‌های قدیمی را نوسازی کنیم.

مهدی علیزاده افزود: ۱۶۲ دستگاه از کارتخوان‌ها در ایستگاه اتوبوس‌های تندور نصب شده و فعالند و نرم افزار‌های لازم نیز بر روی آنها نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: این دستگاه‌ها براساس قیمت مصوب شورای شهر تهران درخصوص افزایش کرایه اتوبوس‌ها در حال فعالیت است و مردم اگر کارت بزنند بر اساس قیمت‌های جدید از کارت آنها کسر می‌شود.

مهدی علیزاده افزود: در اتوبوس‌های قدیمی و بخش خصوصی هم نصب این دستگاه‌ها آغاز شده است و تا کنون هزار دستگاه نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برخی دستگاه‌های کارتخوان، یکسری ایراد‌های نرم افزاری دارد که سازمان فناوری شهرداری قول داده تا پایان این ماه اشکال‌ها را برطرف کند.

مهدی علیزاده افزود: میانگین کرایه حمل و نقل اتوبوس‌ها ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:سال گذشته ورودی خطوط ۱۸۰۰ تومان بود و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۴۵۰ تومان اضافه می‌شد و امسال ورودی ۲۲۰۰ شده است و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۲۵۰ تومان اضافه می‌شود یعنی در مقایسه با سال گذشته قیمت‌ها کاهشی بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تاکنون درباره دریافت کرایه بیشتر از قیمت مصوب، تخلفی به ما گزارش نشده و درصورت گزارش با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • تلفن ثابت سازمانی
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!