Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی کشوری کرونا و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به وضعیت فعلی بیماری کرونا در کشور، گفت: حتما در روزهای آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت اما تنها امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد و بیماری در حد قابل کنترلی بماند.

دکتر پیام طبرسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره روند رو به کاهش کرونا، گفت: البته پس از تجربه روند کاهشی، در حالت ثابتی مانده‌ایم که می‌تواند عاملی برای نگرانی باشد؛ اما امیدواریم با افزایش پوشش واکسیناسیون شرایط بهتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته راهپیمایی اربعین، مراسمات آخر ماه صفر و سفرهای شکل گرفته در تعطیلات هفته گذشته تاحدودی ما را از نظر افزایش برخوردهای اجتماعی نگران می‌کند اما امیدواریم به افزایش بار بیماری منجر نشود.

او علت ثابت ماندن روند کرونا را علی‌رغم گسترش واکسیناسیون، بازگشایی‌ها و افزایش برخوردها دانست و اظهار کرد: ویروس از بین نرفته است و افراد مبتلا می‌شوند و انتقال می‌دهند اما امیدواریم این انتقال مجدد سبب بروز موج جدید بیماری نشود.

طبرسی تاکید کرد: حتما در روزهای آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت اما تنها امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد و بیماری در حد قابل کنترلی بماند.

او درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا نیز بیان کرد: وجود چنین سامانه‌ای به شدت لازم است تا افرادی که کرونا مثبت هستند از قرنطینه و منزل خارج نشوند. متاسفانه یک مشکل ما این است که افراد بیمار آزادانه در شهر تردد می‌کنند و عامل انتقال بیماری به سایرین می‌شوند، باید بتوانیم آنها را کنترل کنیم.

وی درباره رنگبندی‌های کرونایی شهرها نیز اظهار کرد: این رنگبندی‌ها بیشتر برای کارهای آماری است و برای واکنش سریع کارایی ندارد. زمانی که آمار در حال افزایش است متوجه نمی‌شویم و وقتی که وضعیت قرمز شد تازه به فکر می‌افتیم؛ درحالی که باید اقداماتی انجام دهیم که به آن فاز نرسیم. 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

به گزارش سینما اعتماد، ترانه علیدوستی حدود ۶ ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟