Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در چارچوب ششمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در شهر «نورسلطان» اوضاع افغانستان و ارائه کمک بشردوستانه به این کشور را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار وزیر امور خارجه هند با اشاره به توسعه سطح کنونی همکاری‌های بین دولتی ارزش بسیاری قائل شد.

در این دیدار همچنین چشم انداز همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی در زمینه‌های مختلف، توسعه گفت و گوهای طرفین در چارچوب سازمان‌های بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین در مورد اوضاع افغانستان و ارائه کمک بشردوستانه به این کشور تبادل نظر کردند.

طرف هند آمادگی خود را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل با ازبکستان در امر برقراری سریع صلح بلندمدت و پایدار در افغانستان اعلام کرد.

مبادلات بازرگانی دو کشور در سال 2020 میلادی با 25 درصد رشد نسبت به سال 2019 میلادی در سطح 442 میلیون دلار قرار گرفته است.

امروز در ازبکستان 161 شرکت مشترک با مشارکت سرمایه گذاران هندی در زمینه‌های تولیدی، فروش مواد دارویی و سرمایه گذاری فعالیت می‌کنند. علاوه بر این 18 سازمان و شرکت هندی در ازبکستان به ثبت رسیده است.

از ماه آگوست سال 1997 میلادی در بین دو کشور به طور مستمر رایزنی‌های سیاسی در سطح وزرای امور خارجه برگزار می‌شود. علاوه بر این، از سال 1991 میلادی انجمن دوستی «ازبکستان و هندوستان» فعالیت خود را آغاز کرده که در توسعه و تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

هندوستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 18 مارس سال 1992 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سابرامانیام جایشانکار اوضاع افغانستان ازبکستان هند امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی

جمعی از دیپلماتهای وزارت خارجه با علی اکبر ولایتی دیدار کردند.

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • سفر وزرای خارجه انگلیس و آلمان به سرزمین اشغالی
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند