Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران؛ زندگی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد از یاسوج گرفته تا گچساران و دهدشت و سایر شهرهای کوچک که دیگر جای خود دارد برای ساکنین عذاب آور شده و متاسفانه گوش شنوایی برای رفع مشکلات و کمک به رفاه حال شهروندان نیست.

در شهری مثل گچساران که بیشترین سهم را از تولاید نفت و گاز در کشور دارد معلوم نیست که چرا باید بسیاری از شهروندان نسبت به وضعیت شهری گلایه‌مند باشند و فضاهایی در شهر دیده شود که در شان یک شهر نفت‌خیز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ساکنین آپارتمان های پشت ترمینال گچساران از وضعیت نامطلوب محوطه محل زندگی خود  سخت ناراضی و گلایه‌مند هستند.

این شهروندان که  خسته از تلاش های بسیار و بی نتیجه ماندن دادخواهی خود برای رفع مشکلات اطراف و اکناف زندگی خود دست به دامان اصحاب رسانه شدند تا شاید فریاد حق شهروندی آنها را به گوش مسئولان استانی و شهرستانی برسد.

ساکنین آپارتمان های پشت ترمینال در محله ای که اطراف آن مملو از زباله و نخاله و خاک است بدون داشتن یک روشنایی در کوچه خود و یا سبد زباله با ترس از مبتلا شدن به انواع بیماری و با ده‌ها مشکل دیگر به سختی زندگی می‌کنند. 

با دیدن این محله گمان می‌کنید اینجا گچساران بام‌نفتی ایران‌ نیست بلکه منطقه‌ای جنگ‌زده و دور افتاده و فراموش شده است.

همجواری پارکینگ خودروهای اسقاطی در کنار این محله مسکونی حق داشتن یک فضای سبز را برای حدود ۴۰۰ واحد مسکونی گرفته تا جائی که فرزندان ساکنین‌ جایی برای گذراندن وقت آزاد خود نداشته و در زباله‌ها و نخاله‌ها بازی‌های کودکانه خود را به سر می‌کنند.

 

 

==============

گزارش ندا نعمتی

==============

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت خانوار جنگ ایران خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند

روزنامه همشهری در مطلبی تاکید کرد که باید نگاه شهروندان به زباله‌گرد‌ها اصلاح شود!

این روزنامه نوشت: داستان خیلی سر راست است؛ مافیای زباله، کودکان، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و حتی زنان را جذب می‌کند و سر مخازن زباله موجود در شهر می‌فرستد و آن‌ها بعد از ساعت‌های طولانی خیابان گردی و فرورفتن تا کمر در مخازن زباله و کشف ده‌ها کیلو پسماند خشک به محل مخفی دپوی این زباله‌ها می‌روند و آخر هر‌ماه در مقابل میزان زباله‌ای که تحویل می‌دهند، دستمزد می‌گیرند. حداقل ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۵ میلیون پولی است که آن سرکرده مافیا به این افراد می‌دهد.

این در حالی است که هر زباله‌گرد برای مافیا حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان سود و منفعت دارد. همین است که از هر ترفندی برای توقف طرح‌های ساماندهی و مدیریت مسائل و معضلات مربوط به پسماند‌های خشک، استفاده می‌کنند. مدیریت شهری با علم به این موضوع تصمیم گرفته با مافیای پسماند، اساسی برخورد کند و قطعا هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تصمیم و سیاست شود.

متأسفانه شهروندان ما به‌دلیل حس نوع‌دوستی که دارند، گمان می‌کنند همه زباله‌گردها، افراد بیچاره و نیازمندی هستند، اما این نگاه درست نیست؛ برخی از این افراد درآمد‌هایی چند‌ده‌میلیونی دارند. نکته مهم این است که برخی از این زباله‌گرد‌ها ممکن است ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بخش اعظم این درآمد به جیب مافیا برود. این مافیا در پشت پرده است.

ما نیاز داریم که این نگاه شهروندان را اصلاح کنیم؛ به همین دلیل اعلام کرده‌ایم که تمام زباله‌گرد‌های شهر تهران با همان حقوق طبقه‌بندی مشاغل برای پاکبانی استخدام خواهند شد تا از این طریق معاش این افراد تأمین شود.

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب