Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جمعی از کوره داران شهرستان خوسف از بالا بودن قیمت گاز مصرفی در کوره‌های آجرپزی گلایه دارند.

به گفته یکی از کوره داران، نرخ گاز در اسفند ماه پارسال ۱۱۰ تومان به ازای هر متر مکعب گاز مصرفی بوده است که حالا این رقم به ۳۷۰ تومان رسیده است.

هزینه گاز برای پخت یک میلیون آجر در پایان سال ۹۹، حدود ۲۲ میلیون تومان بوده است و حالا این رقم به ۹۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و کوره داران را بی رغبت به ادامه تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوره داران استفاده از نفت کوره‌ای را جایگزینی می‌دانند که می‌توان با استفاده از آن به پخت آجر ادامه داد و دیگر از گاز استفاده نکرد.

قیمت ها بر اساس خوراک پتروشیمی محاسبه می شوند

این موضوع و دلایل آن را از شرکت گاز خراسان جنوبی پیگیری کردیم.

هاشمی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بر اساس بند ط تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، نرخ سوخت واحد‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحد‌های تولید فلزات و کانی‌های فلزی برابر ۳۰ درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی است.

او افزود: واحد‌های سیمانی و سایر صنایع از جمله کوره‌های آجر پزی، ۱۰ درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به صنایع پتروشیمی را پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خفه شدن واحد‌های تولیدی با بوی قیمت بالای گاز/ چرا با پایین آمدن مصرف، قیمت بالا می‌رود؟

هاشمی بیان کرد: این نرخ‌ها در قانون بودجه آمده و در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است؛ بنابراین شرکت ملی گاز ایران و واحد‌های استانی هیچ گونه دخل و تصرفی در قیمت گاز تحویلی به صنایع ندارند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: قیمت خوراک پتروشیمی به صورت ماهیانه به شرکت ملی گاز ابلاغ می‌شود و گاز بها نیز به همین صورت در هر ماه متغیر است و صورتحساب‌های صادر شده، پس از ابلاغ نرخ‌های جدید اصلاح می‌شوند.

او ادامه داد: دلیل افزایش قیمت هر متر مکعب گاز نیز به دلیل متغیر بودن نرخ خوراک تحویلی به واحد‌های پتروشیمی است.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز بها کوره آجرپزی واحدهای پالایشگاهی کوره داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوختن برای ساختن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،ثريا مطهرنيا به واسطه شناسايي و حمايت از جمع زیادی از دانش‌آموزان و تامين هزينه درمان آنان ، عنوان برتر دومين جشنواره جلوه هاي معلمي كشور را از آن خود کرد.
عنوان معلم نمونه کشور در جشنواره الگوهای برتر تدریس ،نامزد 10 معلم برتر از طرف یونسکو و بانوی صلح جهان اسلام از دیگر افتخارات این معلم بیجاری است.
ثريا مطهرنيا معلم فداكار ديار گروس 32 سال سابقه خدمت در مدارس روستايي بيجار را در كارنامه كاري خود به ثبت رسانده است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • سوختن برای ساختن
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • بیرون کشیدن یک راننده از خودروی در حال سوختن + فیلم