Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال 95 درصد سوخت کم سولفور مورد نیاز ناوگان دریایی از داخل کشور تأمین خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم روز جهانی دریانوردی که با حضور مسئولان دستگاه‌های لشکری و کشوری در حوزه دریا در تهران برگزار شد با بیان اینکه تا سال گذشته فقط 80 درصد سوخت مورد نیاز کشتیرانی از داخل کشور تأمین می‌شد، گفت: امسال 95 درصد سوخت مورد نیاز ناوگان دریایی به سوخت کم سولفور از داخل کشور تأمین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت کشتیرانی افزود: در سال گذشته، ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران با حرکت پنج فروند شناور شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا مفتخر به دریافت پیام محبت‌آمیز رهبر انقلاب شد و این افتخار بزرگی برای کشتیرانی تجاری کشور بود.
وی ادامه داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی با 54 سال قدمت، مأموریت لجستیک کشور را با دو هزار و 165 میلیارد تومان سرمایه و 32 هزار میلیارد تومان دارایی برعهده دارد.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در حال حاضر دارای 144 فروند کشتی هستیم که شامل ناوگان فله‌بر، کانتینری و... است و دارای 167 هزار باکس کانتینر با ظرفیت 245 هزار TEU هستیم.
وی با بیان اینکه حمل و نقل ترکیبی را نیز دنبال می‌کنیم، گفت: در حال حاضر دارای 141 دستگاه واگن مخزن دار و 408 دستگاه واگن لبه کوتاه هستیم.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته، 43 درصد در جابجایی کالا رشد داشته ایم و 10 میلیون و 780 هزار تُن کالا از طریق 144 فروند کشتی جابجا شد و 421 میلیون دلار درآمد در پنج ماهه اول سال نصیب کشتیرانی شد.
وی با بیان اینکه ما سال گذشته با ممنوعیت ورود شناور‌ها به بنادر بزرگ چین مواجه شدیم، گفت: کماکان امکان تردد شناور‌های ما به بنادر چین وجود ندارد.
مدرس خیابانی با بیان اینکه پارسال 80 درصد سوخت شناور‌ها در داخل تأمین شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال این رقم به 95 درصد افزایش یابد و اگر امکان تامین سوخت در داخل کشور توسط مهندسان ایرانی نبود، قطعا ناوگان ما با توجه به قوانین سختگیرانه حوزه دریایی و موضوع تحریم‌های ظالمانه زمین گیر می‌شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنادر چین کشتیرانی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مدیرعامل شرکت کشتیرانی داخل کشور سال گذشته درصد سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است

تین نیوز

تهیه و تامین تجهیزات استراتژیک بارگیری در بنادر یکی از دغدغه های مشترک این روزهای حمل ونقل ریلی و دریایی کشور  است. تا آنجا که چندی پیش مدیرکل لجستیک راه آهن در این باره با تاکید بر وجود گلوگاه هایی در عرصه تجهیزات تخلیه و بارگیری سبک در بنادر  همفکری متولیان حمل و نقل و ترانزیت کشور را راهگشا دانست. اما علت این گلوگاه ها چیست و چه مشکلاتی مانع خرید تجهیزات به روز بارگیری در بنادر است؟

به گزارش تین نیوز، یحیی ضیایی مهرجردی، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران در این باره با اشاره به فرسودگی تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر تصریح کرد: در شرایط کنونی بر طبق قراردادهایی که شرکت های بندری با سازمان بنادر دارند موظف به انجام تعهدات خود هستند اما به دلیل تورم اقتصادی قادر به خرید تجهیزات نبوده چرا که نمی توانند هزینه های خود را پوشش دهند بنابراین غالب این شرکت ها برای مدیریت هزینه های خود از نجهیزات به صورت تعمیر و نگهداری استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود: درباره خرید تجهیزات جدید به خاطر نرخ تعرفه های پایین این امکان برایشان مقدور نیست مگر اینکه راهکاری پیدا و نرخ تعرفه ها عوض شود یا در پایان قراردادهایی که در حال انجام است قراردادهای جدیدی با نرخ های جدید منعقد شود تا بتوانند تجهیزات جدید و به روز با استاندارهای لازم خریداری و به کار گیرند.

مطلب مرتبط را بخوانید:

3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم! در تامین ارز و انتقال تجهیزات مشکل داریم

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه غالب تجهیزات از خارج تامین می شود ادامه داد: تجهیزات بارگیری فرسوده است و در شرایط کنونی بخشی نیاز به تعویض و بخشی دیگر نیاز به تعمیرات و به روزرسانی دارد اما چون این تجهیزات استراتژیک بندری خارجی است در تهیه و تامین  قطعات از دو مسیر دچار مشکل هستیم: یکی در مسیر تامین ارز جهت خرید این تجهیزات و دیگری نقل و انتقال آنان به داخل کشور است.

یحیی ضیایی مهرجردی، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران

ضیایی با بیان اینکه تا استاندارد مطلوب تجهیزات بارگیری فاصله داریم، افزود: خوشبختانه با استقبال سازمان بنادر و دریانوردی از ظرفیت های علمی و عملی شرکت های دانش بنیان جهت نوسازی تجهیزات بارگیری بارهای سبک در بنادر بهره گیری شده است. البته ناگفته نماند گرچه این شرکت ها برای تامین قطعات و نوسازی تجهیزات سبک بنادر  پای کار آمده اند اما سرعت عمل این شرکت ها تاکنون پایین بوده و آنچه ایده آل است هنوز محقق نشده است.

وی در پایان عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال راهکاری برای استفاده از بودجه صندوق ذخیره ملی جهت نوسازی تجهیزات بارگیری  سبک در بنادر است تا امکاناتی را در اختیار اپراتورهای بندری قرار دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار
  • ◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • این تعداد خودرو سهمیه سوخت نمی گیرند
  • جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد