Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم ملی دانمارک که در جام جهانی 2018 حاضر بود و در مرحله یک هشتم نهایی با بدشانسی حذف شد، خیلی سریع بلیط حضور در جام جهانی 2022 قطر را رزرو کرد.
به گزارش آریا، در هشتمین هفته از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022، تیم ملی دانمارک امشب میزبان اتریش بود که آن ها با تک گل یواکیم میله، موفق به شکست اتریش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این نتیجه، دانمارک با کسب 24 امتیاز کامل از 8 بازی خود، صدرنشینی اش را در گروه قطعی کرد و موفق شد به جام جهانی 2022 قطر راه یابد. دانمارک پس از آلمان، دومین تیمی است که حضورش در جام جهانی 2022 را قطعی می کند. 
نکته جالب صعود دانمارک این جاست که آن ها در 8 بازی خود موفق به زدن 27 گل شده اند و هیچ گلی دریافت نکرده اند. دانمارک در مرحله مقدماتی جام جهانی با تیم های اتریش، اسکاتلند، اسرائیل، جزایر فارو و مولداوی هم گروه است. در دو بازی آینده که جنبه تشریفاتی خواهد داشت، دانمارک باید مقابل جزایر فارو و اسکاتلند قرار گیرد.

- انگلیسی ها در خانه مقابل مجارستان، تیمی که مارکو روسی ایتالیایی هدایت آن را بر عهده دارد متوقف شدند. انگلیس و مجارستان در چارچوب دور هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا، مقابل هم قرار گرفتند. مجارها که در یورو 2020 تیم های بزرگی چون فرانسه، پرتغال و آلمان را به دردسر انداخته بودند، اینجا هم مقابل یکی دیگر از تیم های بزرگ اروپا قدرتمند ظاهر شدند و اجازه نداند تماشاگران انگلیسی، شاهد پیروزی تیمشان باشند. 
شرح گل ها:
انگلیس 0-1 مجارستان؛ رونالد سالای (24): شاو در داخل محوطه جریمه روی نگو خطا کرد و هرناندز هرناندز یک پنالتی برای مجارها گرفت. سالای این پنالتی را به گل تبدیل کرد. 
انگلیس 1-1 مجارستان؛ جان استونز (37): ضربه ایستگاهی از سمت راست ارسال شد، در شلوغی محوطه جریمه این جان استونز بود که موفق شد گلزنی کند. 

- شاگردان فرناندو سانتوس قدم دیگری به حضور در جام جهانی 2022 نزدیک شدند. در مصاف تیم های رده هفتم و نود و چهارم رنکینگ فیفا، کریستیانو رونالدو با یک هت تریک، رکورد گل های ملی خود را باز هم ارتقا داد و مجددا ستاره میدان بود. در کنار او، برونو فرناندز هم توانست طی 80 دقیقه حضور در زمین، یک گل بزند و یک پاس گل بفرستد تا شب شب منچستری های پرتغال باشد. 
شرح گل ها:
پرتغال 1-0 لوکزامبورگ؛ رونالدو (8): برناردو سیلوا از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و سپس با خطای سباستین تیل متوقف شد؛ رونالدو پشت توپ ایستاد و با قدرت توپ را به مرکز دروازه فرستاد.
پرتغال 2-0 لوکزامبورگ؛ رونالدو (13): دقایقی پس از گل اول، CR7 یک پنالتی دیگر از حریف گرفت. با وجود گل شدن پنالتی دوم رونالدو، داور به دلیل ورود زود هنگام بازیکنان به محوطه جریمه، حکم به تکرار ضربه پنالتی داد و دروازه بان لوکزامبورگ با وجود تشخیص دادن صحیح مسیر شوت رونالدو، نتوانست مانع از گل شدن توپ شود. 
پرتغال 3-0 لوکزامبورگ؛ فرناندز (18): هافبک منچستریونایتد به پشت خط دفاع حریف فرار کرد و برناردو سیلوا با پاس خود، او را پیدا کرد. ضربه فرناندز از زاویه ای نه چندان مناسب، به گوشه پایینی دروازه رفت تا اختلاف به 3 گل برسد. 
پرتغال 4-0 لوکزامبورگ؛ پالینیا (69): روی کرنر ارسالی فرناندز، موریس خروج ناموفقی از دروازه داشت تا پالینیا با استفاده از این فرصت، با ضربه سر خود گل چهارم پرتغال را به ثمر برساند. 
پرتغال 5-0 لوکزامبورگ؛ رونالدو (87): روی ارسال قطری پشت دفاع روبن نوس، رونالدو با فرار از تله آفساید خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بار با یک ضربه سر، دروازه حریف را باز کرد. 

- در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره اروپا، سوئد به برد مهمی مقابل یونان رسید تا به صدر گروه برسد و با این نتیجه، اسپانیا به رده دوم سقوط کرد. در هفته هشتم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022، صربستان و پرتغال بردند تا رقابت شان به اوج حساسیت برسد، اسپانیا با توجه به پیروزی سوئد مقابل یونان فعلا شانس صعود مستقیم به جام جهانی نیست، سوئیس توانست لیتوانی را پرگل ببرد تا هم امتیاز با ایتالیا شود، تیم های بوسنی، اوکراین و فنلاند رقابت تنگاتنگی برای راهیابی به پلی آف دارند و دانمارک هم صعودش به جام جهانی را قطعی کرد. از سوی دیگر، انگلیس مقابل مجارستان متوقف شد و در عجیب ترین بازی، دیدار تیم های آلبانی و لهستان که به پیروزی 1-0 لهستانی ها در خاک آلبانی انجامید، پرتاب بطری از سوی آلبانیایی ها به داخل زمین باعث شد بازی برای چندین دقیقه متوقف شود اما این مانع از پیروزی شاگردان پائولو سوسا نشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانمارک پرتغال رونالدو مقدماتی جام جهانی جام جهانی جام جهانی 2022 محوطه جریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی

در چارچوب دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال پورتو میزبان تیم ویتوریا گیمارش بود و موفق شد میهمان خود را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد.

در این بازی اگرچه ویتوریا گیمارش بود که در دقیقه نخست توسط آلفونسو فریتاس به گل رسید، اما پورتو با گلزنی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 26 کار را به تساوی کشاند و در ادامه با گل‌های فرانسیسکو کونسیسائو در دقیقه 5+45 و پپه در دقیقه 75 ورق را به سود خود برگرداند. طارمی در این بازی در ترکیب اصلی پورتو قرار داشت و در دقیقه 85 جای خود را به دنی لوودر داد.

با این نتیجه پورتو که بازی رفت را هم یک بر صفر برده بود، با نتیجه 4 بر یک در مجموع دو بازی پیروز و راهی فینال شد، جایی که باید با اسپورتینگ لیسبون مصاف داشته باشد.

بازی فینال جام حذفی پرتغال روز ششم خرداد برگزار می‌شود و آن بازی تنها شانس طارمی و یارانش برای کسب جام در این فصل - با توجه به حذف آنها از جام اتحادیه پرتغال، رقابت‌های اروپایی و فاصله 18 امتیازی‌شان با اسپورتینگ صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر پرتغال در فاصله پنج هفته به پایان این مسابقات - است.

دیگر خبرها

  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • جام حذفی پرتغال / صعود پورتو به فینال در شب گلزنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گل‌زنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی
  • نخستین هت تریک زلاتان ابراهیموویچ در سری آ ایتالیا (17 آوریل، 2005) / فیلم
  • دیدارهای دوستانه فوتسال، پیروزی اسپانیا و پرتغال و توقف روسیه
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • تصاویر رونالدو با ریش بلند جنجالی شد + عکس
  • رشد اقتصادی ایران در آسیا صعود کرد