Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: علت‌ مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است، برای رفع مشکلات این سیستم باید از تمامی ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای استفاده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احد آزادی‌خواه گفت: دستور کار نشست امروز کمیسیون کشاورزی در خصوص بررسی وضعیت حمل نهاده‌های دامی از بنادر کشور بود که در این نشست رئیس سازمان بنادر، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نشست ۲۷ تیرماه سال جاری کمیسیون کشاورزی مشخص شد که یکی از علت‌های مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است، ادامه داد: مقرر شده بود که در این راستای رفع ضعف در سیستم حمل و نقل نهاده‌های دامی از تمامی ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای استفاده شود.

وی با بیان اینکه در نشست امروز مشخص شد که معدل حمل و نقل نهاده‌های دامی در مقایسه با تیرماه سال جاری رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: میزان خروجی نهاده‌های دامی با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی از ۸۰ واگن در روز به ۱۶۰ واگن افزایش پیدا کرده است و ظرفیت حمل تا ۴۰۰واگن در روز وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: حمل و نقل نهاده‌های دامی با استفاده از کامیون پس از ارائه مشوق‌هایی مانند در اختیار قراردادن روغن و لاستیک به بیش از  ۲هزار و ۳۰۰ کامیون در روز افزایش پیدا کرده است اما این وضعیت کماکان رضایت بخش نیست.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقرر شد صبح فردا با حضور مسئولین ذی‌ربط برنامه مدونی در زمینه حمل و توزیع نهاده‌های دامی تهیه می‌شود تا بر اساس آن حرکت کنیم، بخش‌های مقصر در حوزه توزیع نهاده‌های دامی به مردم معرفی می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شرکت راه آهن کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توزیع نهاده های دامی کمیسیون کشاورزی نهاده های دامی توزیع نهاده حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد

محمدرضا حاجی رضا گفت: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، شاهد شتاب بهتری در توزیع کالا‌های اساسی با قیمت مصوب در بین مردم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم  افزود: در همین راستا شبکه تامین و توزیع کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در شهر قم و شهر‌های تابعه استان، راه اندازی شده‌است.

حاجی رضا، گفت: با استفاده از این شبکه، کالا‌های اساسی به سهولت و در بستر یک مجموعه نظام‌مند در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم  افزود: ما در سطح استان قم به سبب تراکم جمعیت و اجرای برنامه‌های مناسبتی بسیار در طول سال، از حیث تامین کالا‌های اساسی و تنظیم بازار بایستی همواره پاسخگوی مردم باشیم و برنامه‌ریزی این است که بگونه‌ای مدیریت کنیم که در کل مناطق شهرداری و شهر‌های اطراف این نیاز‌ها به صورت منطقی برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم  در ادامه عنوان کرد: فعالیت ستاد تنظیم بازار با موضوع ماه مبارک رمضان و سال جدید پس از نیمه شعبان در سه بخش تامین، توزیع و نظارت آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

حاجی رضا ادامه داد: همچنین ۱۵۰ تن گوشت منجمد تنظیم بازاری و ۴۰۰ تن شکر خانوار و شکر صنف و صنعت و شکر اتحادیه شیرینی و زولبیا و بامیه توزیع شده‌است و بازار مرغ هم به سبب قرارداد‌های خوبی که در این زمینه منعقد گردید، از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در این خصوص توضیح داد: تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ تن برنج در استان بین مباشرین، اتحادیه بنکدار و خواروبار و مواکب، گروه‌های جهادی، تکایا و هیات‌های مذهبی به منظور اجرای آیین‌های افطاری و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی توزیع شده‌است.

حاجی رضا بیان کرد: علیرغم اینکه در استان قم اتاق اصناف و اتحادیه‌های خواروبار، بنکدار و پروتئین در حوزه گوشت و مرغ به وظایف خود بخوبی عمل می‌کنند، اما همیشه دغدغه این بوده که این اقلام اساسی، با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در خصوص نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی گفت: تیم‌های نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی از اول اسفند در قالب ۱۰ اکیپ به صورت مشترک با اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان صمت در حال بازدید‌های دوره‌ای و نظارت بر چرخه توزیع و قیمت کالا‌های اساسی بخصوص در حوزه میوه شب عید و نانوایی‌ها هستند.

حاجی رضا افزود: ۲۰۰ تن پرتقال درجه یک تامسون با قیمت هر کیلو ۱۸ هزار تومان، ۱۳۰ تن سیب سمیرم با قیمت هر کیلو ۳۴ هزار تومان و ۱۵ تن خرما از قرار هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان در اختیار جایگاه‌های توزیع میوه قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: میوه‌های مورد نظر تا پایان فروردین توزیع می‌شود، از نظر کیفیت نیز ماندگاری بیشتری نسبت به میوه‌های بازار دارد، از لحاظ قیمت نیز مکلف هستیم ۱۵ درصد زیر قیمت در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در خصوص نان و آرد با اشاره به فعالیت ۹۰۰ واحد نانوایی لواش، تافتون، سنگکی و بربری در سطح استان عنوان کرد: مدیریت توزیع آرد نانوایی‌ها بوسیله سامانه هوشمند و بر اساس میزان پخت نان و خروجی کارت‌های بانکی مردم صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • توزیع ۱۷۵ تن اقلام اساسی در روستا‌های مازندران
  • از برپایی جشن عقدکنان یک زوج تا توزیع کیک رمضانی در مصلی امام خمینی (ره)
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • توزیع بیش از ۲ هزار تن کود یارانه‌ای در اشنویه 
  • تامین و توزیع کود شیمیایی در مازندران
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • تامین و توزیع ۱۲۲ هزار تن کود کشاورزی در مازندران
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است