Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر سخنانی را در خصوص تحولات افغانستان مطرح کرد. او گفت: ما برای بهبود اوضاع افغانستان با واشنگتن و طالبان در ارتباط هستیم.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه قطر افزود: حل و فصل مسائل و مشکلات افغانستان بدون تعامل با دولت موقت این کشور میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نقش یک میانجی بی طرف در افغانستان را ایفا می‌کنیم. به دنبال آن هستیم تا افغانستان به یک کشور با ثبات تبدیل شود. روابط ما با واشنگتن، راهبردی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز شاهد حرکت مثبتی میان ایران و عربستان هستیم. ما این حرکت مثبت را تشویق می‌کنیم. احیای توافق هسته‌ای ایران به نفع ما است و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم. اعضای شورای همکاری خلیج فارس بدون دخالت در امور ایران با آن ارتباط برقرار کنند.

این مقام قطری به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: عادی سازی روابط با سیاست‌های دوحه تطابق ندارد. تا زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد، نمی‌توان از عادی‌سازی روابط سخن گفت.

کد خبر 5326562 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: قطر افغانستان ایران شورای همکاری خلیج فارس عراق ایالات متحده امریکا انتخابات عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا سوریه طالبان فلسطین لبنان ایران طالبان افغانستان تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ابتدا، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

در ادامه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، از موضع طالبان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

همچنین طرفین بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضای دوستانه، تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی