Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@07:05:30 GMT

آزمون پروانه وکالت سالانه برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۳۲۰۲

آزمون پروانه وکالت سالانه برگزار می شود

نمایندگان مجلس در مصوبه ای کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده را مکلف کردند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام کند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ماده ۶ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و تصویب شد.

طبق این مصوبه، ‌تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶/۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن اضافه می شود:

تبصره ۱ - کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می‌گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند. سابقه قضاوت و وکالت مجلس جایگزین آزمون نخواهد بود.

تبصره ۲ -برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰ -۱۳۹۶) مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد می باشد.

اصلاحیه تبصره ۲ ماده ۶؛  ‌برای مشمولین بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد (۶۰%) می‌باشد.

همچنین تبصره ذیل ماده ۴ نیر تصویب شد که بر اساس آن، برای مشمولین بند (چ) ماده (۸۸) قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ اسفند ماه سال ۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در این ماده تا پایان دوره قانون مذکور حداقل ۶۰ درصد است.

بر اساس بند (چ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه این متن به عنوان ماده ۵۹ مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شد: «قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه مکلفند ۳۰ درصد از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ۱۰ درصد، آزادگان با داشتن حداقل ۳ ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل ۶ ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه بدون رعایت شرط سنی در صورت واجدالشرایط بودن اختصاص دهند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون وکالت مجلس یازدهم طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کانون وکلای دادگستری کارشناسان رسمی پروانه وکالت قانون برنامه ششم توسعه مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع دریافت رشوه یک وکیل رسمی دادگستری از شخصی بابت حل پرونده حقوقی وی در دادگاه کرج، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان البرز قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام تحقیقات پلیسی و بررسی گزارش شاکی پرونده و محرز شدن جرم، دستور قضائی را برای دستگیری فرد متهم از مقام قضائی اخذ و وی را دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی پس از مواجهه با مدارک پلیسی به جرم خود مبنی بر دریافت رشوه از شاکی پرونده به ۳۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان اعلام کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 6064232

دیگر خبرها

  • اسماعیلی : حداقل امتیاز یک و یک دهم برای معلمان خرید خدمات در نظر گرفته خواهد شد/ آزمون داخلی برای جذب معلمان خرید خدمت برگزار خواهد شد+ فیلم
  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید