Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@21:08:42 GMT

۱۱۴ هزار مسافر از فرودگاه قشم تردد کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۳۹۲۲

۱۱۴ هزار مسافر از فرودگاه قشم تردد کردند

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۱۱۴ هزار و ۶۷۹ مسافر با یکهزار و ۵۶۰ سورتی پرواز از طریق این فرودگاه تردد کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، غلامرضا دهقانی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این تعداد در مدت مشابه پارسال، 930 پرواز و جابجایی 76 هزار و 803 مسافر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باز بودن فرودگاه و امکان تردد به جزیره قشم در سال جاری نسبت به سال 1399 باعث افزایش 68 درصدی تعداد پرواز و همچنین افزایش 49 درصدی تعداد مسافران است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم تصریح کرد: در نیمه اول امسال 104 هزار و 852 مسافر داخلی و 9 هزار و 827 گردشگر خارجی از این فرودگاه تردد کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت یکهزار و 450 پرواز داخلی و 110 پرواز خارجی در این فرودگاه انجام شده است.

دهقانی‌زاده ادامه داد: هم اکنون پروازها از فرودگاه قشم به مقصد شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و دوبی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: طبق دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا در کشور، در تمامی پروازها و سالن‌های فرودگاه موارد بهداشتی رعایت شده و هر پرواز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

یک ایرلاین برای استقرار پروازهای مسافری و گردشگری در فرودگاه پیام البرز اعلام آمادگی کردخبرهای جدید از ساخت دوباره فرودگاه چابهار بعد از یک سال توقف/ احتمال از سرگیری عملیات عمرانی تا یک ماه آینده قوت گرفت+فیلم

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳)