Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:41:00 GMT

مطالبات کشاورزان شرق اصفهان از استاندار

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۳۹۵۵

مطالبات کشاورزان شرق اصفهان از استاندار

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح دیروز سه‌شنبه ۲۰ مهر ماه در اولین روز کاری خود در جمع مردم شهر ورزنه حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم آن منطقه قرار گرفت.

ورزنه، با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت از توابع بخش بن رود اصفهان است و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق اصفهان و در نزدیکی تالاب بین المللی گاوخونی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شغل بیشتر مردم ورزنه، کشاورزی است که در دو دهه اخیر بدلیل خشکسالی، خشکاندن زاینده رود و تالاب گاوخونی، بسیاری از اهالی این منطقه دچار مشکلات معیشتی و بیکار شدند.

وعده حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشاورزان از سوی استاندار

در همین پیوند عبدالحسین میرمیران نماینده کشاورزان شهرستان اصفهان و مدیرعامل جمعیت دوستداران زاینده‌رود که روز گذشته در جلسه با استاندار حضور داشت، به خبرنگار مهر گفت: استاندار ساعت هفت و نیم صبح دیروز به ورزنه آمد در جمع مردم حاضر شد و در جریان مسائل و مشکلات منطقه که عمده آن درباره آب بود، قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ورزنه تاکنون فعالیت اقتصادی و صنعتی چشمگیری نداشته است‌، ادامه داد: آب، مشکلات رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی در جلسه با استاندار تشریح شد، اگر چه این معضل تنها مسئله استان اصفهان نیست اما می‌توان خیلی از مشکلات حوضه را در خود استان اصفهان حل و فصل کرد.

نماینده کشاورزان شهرستان اصفهان و مدیرعامل جمعیت دوستداران زاینده‌رود با تاکید بر اینکه درصد زیادی از مسئله حوضه زاینده رود در اصفهان قابل پیگیری است، ابراز داشت: با وجود این استان‌های همجوار نیز در این حوضه ذی نفع هستند و امید است استاندار جدید بتواند با ارتباط خوبی که با هیأت دولت دارد در خود اصفهان نظم و انضباط برقرار کنند.

میرمیران اضافه کرد: استاندار قول مساعد داد که برای حل و فصل مسئله آب تلاش جدی و کافی داشته باشند تا به موازات آن مسائل معیشتی و اقتصادی مردم منطقه نیز مرتفع شود.

استاندار وعده تأمین آب کشت پاییزه را نداد

همچنین محمود کریمی عضو شورای میراب‌های اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه دیروز استاندار و بیان خواسته‌های کشاورزان اظهار داشت: درخواست کشاورزان راجع به تأمین آب دائم برای کشت پاییزه و همچنین تصفیه فاضلاب و تحویل آن در کانال‌های کشاورزی بود.

وی با اشاره به بلاتکلیفی کشاورزان اصفهان برای کشت پاییزه، افزود: اگر آب تأمین نشود امسال هیچ کشت و کاری نخواهیم داشت و نیاز است که حتی یک مرحله در پاییزه اول یا دوم به ما آب بدهند هرچند شرکت آب منطقه‌ای اعلام کرده مشروط به بارندگی دی ماه به کشاورزان آب خواهند داد.

عضو شورای میراب‌ها و نماینده کشاورزان شرق اصفهان با بیان اینکه در جلسه استاندار درباره کشت پاییزه وعده‌ای داده نشد، ابراز داشت: اگر بخشی از مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب درباره حوضه زاینده رود که مربوط به استان اصفهان است، پیگیری و انجام شود، بسیاری از مسائل رودخانه حل و فصل خواهد شد که امید است استاندار جدید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 5326687

منبع: مهر

کلیدواژه: زاینده رود شرق اصفهان رضا مرتضوی چالش کم ابی تالاب گاوخونی کویر ورزنه صنف کشاورزان اصفهان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی گرگان شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی ایلام عکس استانها شیراز زاینده رود کشت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش خروجی آب رودخانه زاینده‌رود گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی توصیه می‌شود، گردشگران، خانواده‌ها و افراد از هرگونه استقرار و توقف در بستر رودخانه زاینده‌رود به دلیل جریان یافتن آب در مسیر رودخانه خودداری کنند.
منصور شیشه فروش افزود: با توجه به افزایش خروجی سد زاینده رود و رهاسازی آب در بستر رودخانه به منظور تأمین بخشی از نیاز آبی کشت غلات کشاورزان، رعایت نکات ایمنی باید در نظر گرفته شود.
وی گفت: انتظار می‌رود عوامل شرکت آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری‌ها و دهیاران شهر‌ها و روستا‌های در مسیر شهرستان‌های چادگان، لنجان، مبارکه، فلاورجان، خمینی‌شهر، اصفهان، شرق اصفهان، هرند و اژیه در این خصوص همکاری و نظارت داشته باشند.

دیگر خبرها

  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب