Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@05:08:20 GMT

مهد کودک‌ها در کدام شهرها بازگشایی می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۴۴۵۵

مهد کودک‌ها در کدام شهرها بازگشایی می‌شوند؟

علیرضا حاجیان‌زاده، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره بازگشایی مهدکودک‌ها گفت: مهدهای کودک از نظر ستاد ملی کرونا قبلا جزو گروه ۳ شغلی بودند و اخیرا در گروه ۲ قرار گرفته اند و می‌توانند در شهرهای نارنجی فعالیت کنند. در شهرهای قرمز هم با ضوابط خاص می‌توانند بازگشایی شوند، زیرا عموما مهدهای کودک کلاس های کم جمعیت دارند و مشکلی از نظر فاصله گذاری اجتماعی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره توسعه تربیت کودکان زیر شش سال در روستاها عنوان کرد: ۷۰۰۰ مهدکودک در روستاها داریم. دو مسئله در مهدکودک های روستایی داریم، نخست حمایت های مالی و اعطای یارانه از سوی دولت است، زیرا توان مالی خانواده ها در مناطق محروم طوری نیست که خودشان بتوانند شهریه مهدکودک را بپردازند. پیگیری هایی در این زمینه داریم. دوم آموزش و فرایندهایی تربیتی است که برنامه های پیش بینی شده شامل مهدهای روستایی نیز شده و از آن بهره مند می شوند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون ضرورت و میزان حضور کودکان در مهدکودک‌ها گفت: قرار نیست همه کودکان به مهدکودک بروند به‌ویژه سه سال اول که‌ باید در خانواده باشند. توانمندسازی خانواده ها جزو برنامه های جدی ماست اما توسعه در سه سال دوم مورد تاکید است و بچه ها باید برای‌ ورود به دوره رسمی آموزش آماده شوند اما در مجموع اینکه همه کودکان تحت پوشش مهدکودک ها باشند مورد توصیه و مدنظر نیست.

وضعیت شهریه مهدکودک‌ها

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره شهریه مهدکودک‌ها نیز گفت: تصمیم امسال این بود که درصدی به شهریه های قبلی افزوده شود که سازمان ملی حمایت از مصرف کنندگان درباره آن تصمیم می گیرد که نرخ افزایش تا سقف ۳۲ درصد را به ما اعلام کرده‌اند و بخشنامه آن نیز به زودی صادر می شود.

حاجیان‌زاده درباره محتوای آموزشی این دوره گفت: موافق با نسخه واحد برای اداره پیش دبستانی ها نیستیم، برنامه و استاندارد واحدی داریم، اما روش ها متنوع هستند. بسته های تربیت و یادگیری باید متنوع و متعدد باشند. امسال سازمان پژوهش ۲۲ بسته را معرفی کرد، کمیته‌های تولید محتوا در استان‌ها نیز فعال هستند تا بتوانند متناسب با شرایط منطقه انتخاب کنند.

وی درباره اجباری شدن دوره پیش دبستانی نیز گفت: پیش دبستانی دوره رسمی غیراجباری است، اما سیاست ما فراگیر شدن این دوره است و هفت سال هم برای ایجاد پوشش همگانی فرصت داده شده است. همگانی شدن دوره هم نباید اجباری باشد بلکه باید با فرهنگ سازی و ایجاد جذابیت، خانواده ها به حضور فرزندشان در این دوره متمایل شوند./منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مهد کودک بازگشایی مهدکودک سازمان ملی تربیت کودک مهدکودک ها کودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور هراز بازگشایی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محور هراز در استان‌ مازندران با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

محور هراز به دلیل بارش شدید باران و احتمال ریزش سنگ در هر دو مسیر رفت و برگشت مسدود شده بود.

مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است کد خبر 846680 برچسب‌ها استان مازندران ترافیک - جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر مهم

دیگر خبرها

  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • محور هراز بازگشایی شد
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد