Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوه صدقی، رئیس انجمن اسکیت هاکی فدراسیون اسکیت در نشست خبری تیم‌های ملی اسکیت اعزامی به مسابقات بین‌المللی امارات اظهار داشت: این رشته ورزشی قدمت طولانی دارد و ۱۱۳ سال است که فدراسیون جهانی تاسیس شده است. ما هم بعد از ۱۱۲ سال توانستیم به واسطه ساخت پیست استاندارد در ایران مال به عضویت فدراسیون جهانی درآییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از عضویت با پاندمی کرونا مواجه شدیم و این اولین حضور رسمی تیم‌های ملی در مسابقات بین‌المللی بعد از عضویت است. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم در مسابقات شرکت کنیم، اما امسال با همه بازیکنان ایرانی در مسابقات جهانی حاضر می‌شویم. مسابقات بین‌المللی دوبی در راستای آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی است.

او افزود: به نظر می‌رسد از دور که این ورزش برای پولدارهاست، اما اکثر ورزشکاران ما از جنوب تهران و شهر‌های دیگر هستند و این رشته به واسطه حامیان مالی به ورزش قابل دسترس تبدیل شده است. اسکیت هاکی روی یخ جزء سه رشته پر بیننده دنیا است و امیدواریم که با هزینه‌های سنگینی که این رشته دارد با حمایت رسانه و اسپانسر‌ها بتوانند به نتایج خوبی برسند.

رامین عتیقه‌چی دبیر کل فدراسیون اسکتیت در خصوص حمایت‌های رسانه‌ای از ورزش هاکی روز یخ گفت: در سال‌های اخیر با حمایت رسانه‌ها و پوشش خبری ورزشکاران این رشته دلگرم شده‌اند و اسپانسر‌های زیادی جذب شده‌اند. در اسکیت روی یخ پتانسیل خوبی داریم و امیدوارم با حضور حامیان مالی در مسابقات نتایج خوبی حاصل شود. ورزشکاران ایرانی بدون امکانات به اینجا رسیده‌اند و امیدواریم در اولین حضورمان در مسابقات جهانی مدال آور باشیم.

هوشیدری، مربی تیم ملی آیس هاکی مردان نیز در این نشت خبری عنوان داشت: کار ما کار سختی است. ما در این‌لاین اسکیت چندین سال کار کردیم تا به نتیجه‌های خوب رسیدیم. با تاسیس پیست هاکی روی یخ نیز یک سال است در این رشته کار کردیم. ما برای هاکی روی یخ برنامه ۴ ساله داریم تا بتوانیم در سطح ۲ آسیا و سطح ۳ جهان برسیم. ما همیشه از ورزشکاران انتظار موفقیت داریم، اما این رشته نوپایی است اگر بتوانیم در این مسابقات نتیجه بگیریم که خیلی خوب است در غیر این‌صورت یک برنامه ۴ ساله برای این رشته داریم.

کاوه صدقی در پاسخ به این سوال که سطح تیم ملی ایران در جهان و آسیا کجاست؟ گفت: سطح بازی‌های بین المللی امارات بالا است. سطح مسابقات باشگاهی همیشه بالاتر است. ما هم به همین دلیل در این مسابقات شرکت می‌کنیم تا بازیکنان این سطح را تجربه کنند. ما در رده‌بندی در آسیا در رده چهارم و در جهانی در رده پنجم هستیم. هر چقدر بیش‌تر در مسابقات حاضر شوند و بتوانیم قهرمان مسابقات جهانی شویم سطح خود را ارتقا خواهیم داد.

او ادامه داد: اکنون این امکان در تهران به وجود آمده است و اگر کسی بخواهد در این رشته شروع کند باید در شهر خودش با این‌لاین هاکی آغاز کند و برای آیس هاکی به تهران بیاید. البته پیست هاکی یخ در حال توسعه است و در شهر‌های مشهد و .. نیز در حال گسترش است.

مسابقات کاپ باشگاه‌های اسکیت هاکی روی یخ امارات به عنوان معتبرترین مسابقات هاکی روی یخ منطقه از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ مهر ماه در شهر دوبی امارات متحده عربی با حضور ۱۰ تیم در قسمت مردان و زنان برگزار خواهد شد. تیم‌های ملی اسکیت هاکی روی یخ زنان و مردان ایران با حمایت باشگاه فرمانیه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با ترکیب بهترین‌های هاکی روی یخ ایران در مسابقات کاپ باشگاه‌های دوبی حاضر خواهد بود. این مسابقات جهات آمادگی ورزشکاران برای حضور در مسابقات جهانی قرقیزستان خواهد بود. این مسابقات در پیست یخ دوبی مال و پیست یخ باشگاه النصر برگزار می‌شود. این تیم تمرینات خود را در پیست یخ آیس باکس ایران مال دنبال می‌کند. در بخش مردان ۶ تیم و در دو گروه مسابقات انجام می‌شود ایران با آل استار امارات، ایران و روسیه هم‌گروه هستند.

در بخش زنان نیز تیم‌های روسیه، ایران و امارات با هم همگروه هستند.

بیشتر بخوانید 

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون هاکی برگزار شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون اسکیت هاکی روی یخ مسابقات جهانی هاکی روی یخ اسکیت هاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایروان در سال 2023 مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در همین سال جاری میلادی میزبان رقابت های پان امریکا بود. علاوه بر دو رویداد فوق، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2026 نیز به شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین داده شد.
محمد جلود رییس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره های مختلف دنیا استقبال کرده و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری آنها دانست.
با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی های المپیک 2028 هنوز مشخص نشده اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال 2027، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898980

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • بانوان هاکی سالنی با مربی خارجی به آسیا می‌روند
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!